ندم صعيدى

By MariamMohamed541

327K 8.1K 1K

: سابها و هو متأكد انها مش هتعرف تعيش من غيره كسر قلبها بكلامه و فضل معلقها و عنده اقتناع تام انه لما يرجع هي... More

الشخصيات
1 /عوده و صدمه
2/زواج بالأجبار
3/سلمى
4/بطل ثانى (سلطان)
5/تغيرت
6/أول عقاب
7/العوده إلى الصعيد
💜شكراً 💜
8/من هذا ؟!
9/العصابه أتجمعت
11/بدايه الأنتقام
عيسى ولا سلطان
12/ ماضى مؤلم
13/ الحقيقه المؤلمه 💔
14/ لاعب جديد
15/ كما تدين تدان
16/ المواجهه القويه
17 / تغيير فى الخطه
18 / حب ام تملك
19/ الأنتقام
20 /الأنتقام 2
21 / بدايات جديده
22 / حقائق جديده
23 / مشاعر جديده
صور شخصيات الروايه
24 / فرص ثانيه
25 / النهايه
Note ❤️

10/غضب

8.5K 239 27
By MariamMohamed541

صوره سالم وسليم عشان تقريبا مظهرتش ⬆️⬆️

❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️

💜صلى على شفيعنا يوم القيامة 💜

💚
💚
💚
💚

سلمى بغموض : و انا مستنيه.

إدوارد بإستفهام : سلمى انت قاعد تسأل على اللى عملناه و انت مش قولت انت عملت ايه.

خبطت مونيكا على رأسها و قالت بأسى و حسره : مش قلت العربى يبكى فى الزاويه.

تحدثت سلمى بمرح اولاََ ثم أكملت بغموض : مونيكا محدش يتريق على إدوارد الا انا طبعا سامعه ؛ و انت يا عم إدوارد متخافش سلمى الفقى لما تلعب بتلعب على كبير اوى.

إسحاق محاولاََ جعلها تتحدث عن ما تخفيه : قصدك أيه مش فاهم.

سلمى بغموض أكبر : هتفهم كل حاجه بعدين.

ثم أكملت بمرح :رسيبكم من الكلام ده دلوقتى انا هسيبكوا ترتاحوا و انزل عشان أشوف الواد تيسير عمل ايه فى عيالى.

تركتهم و خرجت من الغرفه و بعد أن أغلقت الباب خلفها وجدت من يسحبها من يديها بقوه و يتجه بها إلى الطابق العلوى و قبل أن تقاومه وضع هو يده على فمها و حملها بيد واحده و ساعده فرق الطول بينهم ثم اتجه بها ناحيه غرفه عرفت هى انها غرفه سلطان فخفت من مقاوماتها و ارتخت بين ذراعه بعد أن تنهدت براحه ؛ فهى كانت خائفه من أن يكون صاحب تلك اليد عيسى.

عندما ارتخت سلمى بين يدين سلطان عرف هو انها علمت ماهيته و كم سعد بأحساسها بالأمان معه.

دخل سلطان إلى غرفته و اقفل الباب بيده التى كان يضعها على فمها بالمفتاح و وضع المفتاح فى جيب بنطاله ثم اتجه ناحيه السرير و رمى سلمى عليه.

سلمى متصنعه الوجع : اههه ايه يا عم ما براحه شويه.

ثم رفعت وجهها حتى تقابله فوجدت وجهه أمامها و كلمه غاضب قليله عليه.

ابتلعت سلمى ريقها بهدوء عندما رأت غضبه : فى ايه يا سلطان مالك؟!

سلطان بهدوء ما قبل العاصفه : لا و الله يعنى متعرفيش مالى.

سلمى بغباء و هى تقف أمامه : أه و الله هعرف منين يعنى انت متعصب ليه.

أومأ سلطان لها بهدوء و هو يعض على شفتيه حتى يسيطر على نوبه غضبه و لكنه لم يقدر فشد ذراعها و ألصق جسدها بالحائط بجانبه و حاصرها بذراعه القويه حتى لا تهرب ثم بدأ حديثه بصوت هامس يشبه فحيح الأفعى بعد أن سيطرت عليه شياطينه.

سلطان : عدى معايا عملتى كام غلطه.

؛ واحد : انتي ازاى يا هانم قلعالى العدسات و ماشيه بعينك اللى احنا اصلا متفقين من زمان انك مش هتوريهم لحد.

؛ اتنين : أحمد مين ده يا ماما اللى أجدع واحد فى حياتك و ايه قله الادب و المسخره اللى كنتى بتكلميه بيها ديه مش مكسوفه و انتى قاعده تهزرى معاه و انا واقف كيس جوافه انا.

؛ تلاته : تقدرى تفهمينى يا هانم كنتي قريبه من عيسى الزفت امبارح بالليل كده ليه متغيريله على الجرح و انتى بعيده مش لازم يعنى تلزقى فيه كده و كل ما يتمحن فيكى تقومى مبتسمه اكسرلك سنانك انا دلوقتى يعنى عشان متضحكيش تانى لأى حد و ازاى اصلا تسيبيه يمسك دراعك كده اقسم بالله لولا تيسير مسكنى وقتها لكنت دخلت عليكوا الاوضه و قتلتكوا انتو الاتنين

؛ أربعه : هفضل لحد امتى اقولك متقربيش من إسح ...........

رفعت سلمى قدميها حتى تصل لطول سلطان ثم وضعت يديها على فمه بسرعه قبل ان يكمل كلامه وقالت بنبره هادئه رقيقه تعلم هى تأثيرها عليه : ايه يا سلطان كل ده ؛ فيه ايه ما براحه شويه ادينى فرصه ادافع عن نفسى حتى.

ثم أكملت بنبره منتصره بسبب نجاح خطتها فهى رأت بوضوح انه هدأ و استرخى تحت يديها : اولاََ انا قلعت العدسات عشان انا مزاجى كده زهقت منها يا سلطان عادى يعنى و كمان عينى بدأت توجعنى.

ثانياً بقى انا مغلطش لما قلت ان احمد أجدع راجل في حياتى لأن لولاه انت مكنتش شفت خلقتى اصلاََ و كان زمانى محبوسه هنا حتى الآن و انت عارف كده كويس.

ثالثاً و ده الأهم حضرتك انا اتحطيت قدام الأمر الواقع فى موضوع تمريض عيسى ده و كل حاجه حصلت قدامك على فكره و كمان الراجل واخد رصاصه و طبعاً كلنا عارفين مين السبب و لسه جرحه جديد فطبيعى يعنى لما ألمس الجرح هيتوجع و يمسك اى حاجه عشان يخفف الألم.

و كمان يعنى ايه يتمحن ديه اصلا انت بتجيب الكلام الغريب ده منين و كمان انت عارف ان انا بطبيعتى ببتسم على طول و ديه حاجه غصب عنى على فكره.

رابعاً بقى : يا سلطان انت عارف أن إسحاق البيست فريند بتاعى و مسيحى كمان و استحاله يحبنى اصلا لأنه بيحب مونيكا جداََ جداََ و احنا أصحاب من و احنا صغيرين و بقالنا كتيييير مع بعض و مينفعش اتجوزه أصلا لأنه حرام فليه كل الغيره ديه بقى.

لم يهتم سلطان بأى كلمه من ما قالتها سلمى لأن رأيه لن يتغير حتى لو اعطته مليون سبب.

و لا نريد أن نذكر انه بالأصل كان كالمغيب بسبب تأثير لمستها الحريريه الرقيقه عليه أصابعها كانت موضوعه على شفتيه بنعومه و بالفعل قد وصلت رائحه عطرها الخلاب لأنفه و كم تلذذ برائحتها الشبيهه للأزهار و لم ننسى أيضاََ بالطبع نبرتها الرقيقه فهو يعلم جيداً أن سلمى بأقل حركه منها تؤثر عليه و على عقله.

كان يتأمل عيونها الذى كلما رائاها غرق بها أكثر و أكثر و تعبيرات وجهها التى تتغير بلطف و بهدوء و دقه و لا تفوت عليه أى حركه بسيطه منها.

يعترف سلطان انه كل ثانيه اشتاق لها كثيراً و يندم على كل يوم تركها وحدها من دون وجوده يندم على تفكيره الغبى و الانانى الذى جعله يعتقد أنه طالما هو بجانبها فهو يؤذيها فوجد أن الحل الأنسب وقتها أن يرحل و يبتعد عنها حتى يصبح أقوى و يحصل عليها من عيسى و كم كان جبان و غبى و أنانى وقتها.

بينما كان هو يؤنب نفسه كانت هى مندمجه فى حديثها و تحرك يديها كأنها تشرح قصه لطفل صغير.

أختل توازنها فجأه و كادت أن تقع لولا أن أمسك بها سلطان برقه شديده كأنها مصنوعه من زجاج رقيق يخاف هو أن ينكسر منه.

ضمها له كأنها ابنته و ظل يتفحص معالم وجهها و جسدها بحرص خوفاً من ان تكون تألمت.

تحدث سلطان بداخله :

تحدث جزئه السئ بتأفأف : انت عبيط يلاااا موقعتش هى من الدور العاشر يعنى عشان تخاف لتكون اتعورت ديه ملحقتش تقع حتى خمسه سنتى.

فرد عليه جزئه الطيب بقلق : اسكت انت افرض رجليها اتلوت يعنى.

جزئه السئ بسخريه : يا طيب انت يا جميل ما تسترجل كده يا حبيبى انت مش شايف كانت بتتكلم ازاى و بتتصرف ازاى عشان هى عارفه انك عبيط يا عبيط و من اقل حركه منها هتقلب قطه.

جزئه الطيب بغباء : طب ما ديه الحقيقه على فكره.

جزئه السئ بقله حيله : ما انا عارف انها الحقيقه يا غبى بس احنا لازم نعاقبها
؛ انا كل ما بفتكر عيسى الكلب ده و هو ماسكها بحس بنار قايده فيا و مش عارف اطفيها ازاى و ببقى عايز اكسرله دراعه اللى لمسها بيه ده.

فوق يا سلطان واتقل واسترجل كده سامعنى يا سلطان سلطان

صوت عالى أخرجه من أفكاره المتضاربه :سلطان سلطان سطاااااااااان.

سلطان بفزع : اييييه يا سلمى.

سلمى بسخريه : بقالى ساعه بنادى عليك و انت ما بتردش مالك يا عم.

تحدث سلطان ببرود محاولاََ التشويش على سؤالها : و انتى بتنادى ليه يعنى.

سلمى بصدمه من بروده : لا و الله بالنسبه أن انا كمان سيكا و هبقى لازقه فيك ايه الدنيا معاك يعنى اتقى الله يا اخى و سيبنى.

نظر سلطان لوضعهم فوجد انه يحتضن سلمى بشده و بالفعل الفرق بينهم لا يذكر فوعى سلطان على نفسه سريعاً و تركها فرجعت هى خطوتين إلى الخلف.

و عندما وجدته يفكر جرت ناحيه الباب و غادرت سريعاً فهى سرقت المفتاح من جيبه عندما كان هو مغيب عن العالم و تركته هو مصدوم من حركاتها.


🏃‍♀️😈
🏃‍♀️😈
🏃‍♀️😈
🏃‍♀️😈

كانت تنزل بهدوء على السلم و تلعب بالمفتاح الخاص بغرفه سلطان و تصفر بأستمتاع إلى أن وصلت للحديقه و وجدت التوأم هناك فأكملوا معها التصفير و نظراتهم جميعاً مليئه بالخبث و ظلوا يمشوا و هم يصفروا إلى أن وصلوا لمكان خالى من أى أحد.

سالم بنبره منتصره خبيثه : أظن كده اننا عملنا اللى علينا و بزياده و جه دورك.

سلمى بأستمتاع : خلصانه اول ما نرجع على اسبانيا هعملكم اوضه الألعاب اللى انتو عايزينها و فيها كل اللى انتو عايزينه.

سليم بضحك : ههههه كان نفسى ههههه تشوفى يا سلمى وش سلطان هههه لما قولنا قدامه أمبارح أن انتى طلعتى تغيرى لعيسى على الجرح هههههه.

سلمى بحده : سليم قلنا اسمه بابا مش عيسى ؛ اللى بيحصل دلوقتى و اللى حصل زمان و اللى بينى و بين عيسى ملوش علاقه نهائى أن عيسى ابوكم و هيفضل ابوكم و لازم تحترموه.

سالم بلا مبالاه : طب ما احنا بنقولك يا سلمى عادى.

سليم مسانداََ أخاه : ايوه صح و كمان ما احنا بنادى الكل بأسمهم حتى بهجت و فيكتوريا عادى اشمعنا يعنى هو اللى نقوله يا بابا و كمان ننادى أهله بألقاب.

تحدثت سلمى بطريقه مضحكه : يا اخى احنا عيله فريش معندناش مشاكل هما غيرنا و مش معنى انى معرفتش اربيكوا تقولوا للناس كلها إنى معرفتش اربى و كمان علاقتكوا بيا و بأهلى تختلف عن علاقتكوا بعيسى و بأهله فلو سمحتوا اتربوا الكام يوم دول و اوعدكم اول ما نرجع بيتنا هنصيع و نقل ادبنا براحتنا ........ و كمان متنسونيش سليم انت خدت الدوا النهارده.

سالم بصدق : اقسم بالله بقالى ساعه بقنع فيه و هو مش موافق.

سلمى وهى تنخفض فى مستوى ابنها وقالت بصوت حنون : ليه يا سليم يا حبييى مش احنا اتكلمنا فى الموضوع ده اكتر من مره.

تحدث سليم بألم حاول اخفائه : بس انا زهقت منه يا سلمى كل يوم كل يوم اخده كده ما انا عارف انى عندى القلب و انا زهقت بقى مش كفايه لا بعرف أجرى و لا بلعب و لا عايش زى العيال اللى فى سنى.

نظرت سلمى إلى سالم بضعف حتى ينجدها من هذا الموقف فهى تستطيع مواجهه العالم كله و لكن لا تستطيع أن تواجه ابنها خصوصاً فى هذا الأمر.

وضع سالم يده على كتف سليم بحنان و قال بنبره عقلانيه لا تناسب سنه : بص يا سليم يا حبيبى كل واحد فينا عنده حاجه مش عند التانى و كلنا مش كاملين فأوعى يا سليم تبص على نعمه غيرك مهما كانت هى ايه لأنه هو برضو هتلاقيه عنده حاجه ناقصه و الحاجه ديه عندك انت .

الخلاصه يا سليم بص على النعم اللى ناقصه فى الناس اللى قدامك عشان لو كل واحد فينا قعد يبص على نعم اللى قدامه هنتعب أوى يا سليم و مش هنحس بالرضا ابداََ أهم حاجه اننا نحمد ربنا على كل حال و على النعم اللى عندنا.

سلمى بدموع حاولت أن تخفيها : و الله يا سليم يا حبييى لو عليا لأديك قلبى تعيش بيه بس للأسف مينفعش اوعدك اول ما تكبر شويه زى ما الدكتور قال نعمل التحاليل تانى و ان شاء الله ينفع نعمل العمليه و تخف على خير.

مسحت سلمى دموعها و قالت مغيره للموضوع : المهم سيبكم من كل ده صليتوا ايه النهارده.

سالم مجارياََ لها : أوبس لا نسينا.

سلمى : طب يلا يا استاذ منك ليه روحوا صلوا و انت يا سليم عشان خاطرى متزعلش نفسك و فرفش كده و خد الدوا و صلى يلا ربنا يهديك.

رحل سالم و سليم و بقت سلمى بمفردها فتحولت شخصيتها بثانيه و مسحت دموعها سريعاً مره اخرى و أخرجت الهاتف من جيب بنطالها و اتصلت على شخص و انتظرت حتى تتلقى الرد لم تمر دقيقه إلا و قد تلقت الرد فبدأت هى الحوار بلكنه ايطاليه متمكنه.

(الحوار مترجم) :

سلمى بنبره عمليه بارده : هيا قل ما توصلت إليه.

الجانب الآخر بخبث : لقد توصلت لأشياء غير التى امرتينى بأحضارها لذا سوف أخذ مكافئه على هذا الشئ.

سلمى بلا مبالاه : لا توجد مشكله بشأن المكافئه.

ابعث لى كل ما توصلت إليه و وقتها انا من سيقرر مقدار المكافئه.

الجانب الآخر بسعاده : أمرك سيدتى.

أنهت المكالمه مع الشخص المجهول و انتظرت إلى أن بعث لها ما توصل إليه فنظرت له بأستمتاع شديد فما توصل له هذا المجهول أكثر بكثير مما توقعته

فقالت فى نفسها بغموض خبيث و عينيها تلمع بالانتقام.

سلمى بسعاده كبيره : اهو كده بقى بصحيح اقدر اقول ان اللعبه بدأت ومحدش هيكسبها غيرى.

🧡
🧡
🧡
🧡


💜أنتهى💜

❤️1910 كلمه ❤️

اسفه على الأخطاء الإملائية.

بحبكوا كلكوا 😘❤️

باى باى اشوفكم البارت اللى جاى 😘❤️

Continue Reading

You'll Also Like

120K 6.9K 20
«لا تناظرني بعينيك الجميلة فهي لن تجعلني اغفر لك» «كدت تشتمينني سابقا وها انت الان تمدحينني، يا فتاة انت حقا تركيبة غريبة يا صغيرة» «العائلة للفرد...
3K 68 19
كانت حرب بين اسيل والشيطان وفجاه تحولات إلى حب فماذا يحدث اذا أحبت الشيطان ( العشق الحرام)
214K 10.6K 26
بصو يا جماعه الروايه ابطالها مسخرة و هيفطسوكو ضحك ( معادا البطله واقعه علي بقها مش بتضحك) بس الروايه مختلفة شويه من نحية البطل و البطله لانهم عاكسين...
157K 9.6K 52
ريم جمال, بنت مرحة, محبوبة, مجنونة. بس مننساش... أخت لاعب الكرة الاهلاوي عمرو جمال. ريم من ساعة ما رمضان صبحي بقى في الاهلي و هيا معجبة بيه, و هوا كم...