OG | Last Legacy: Princess Co...

By kayli_bhan

89.8K 7.2K 761

💥A TEEN FICTION ROMANCE MALAY NOVEL💥 Nama? Tempat tinggal? Semua dipalsukan hanya untuk keselamatannya. Si... More

CAST (BOYS)
CAST (GIRLS)
CAST (FAMILY 1)
Author's Note
0 1
0 2
0 3
0 4
0 5
0 6
0 7
0 8
0 9
1 0
1 1
1 2
1 3
1 4
1 5
1 6
1 7
1 8
1 9
2 0
2 1
2 2
2 3
2 4
2 5
2 6
2 7
2 8
2 9
3 0
CAST (FAMILY 2)
3 1
3 2
3 3
3 4
3 5
3 6
3 7
3 8
3 9
4 0
4 1
4 2
4 3
4 4
✨REQUEST✨
4 5
4 6
4 7
4 8
4 9
5 0
5 1
5 2
5 3
5 4
5 5
5 6
5 7
5 8
5 9
6 0
6 1
6 2
H I A T U S
LATEST CAST (HN-RL)
6 4
6 5
6 6

6 3

1K 76 24
By kayli_bhan

Mata yang sudah terpejam lebih lima jam dicelikkan. Silauan lampu menyukarkan mata dibuka sepenuhnya.

'I hate hospitals,'

Sama seperti kebanyakan gadis di luar sana, seorang gadis bernama Rihanna turut tidak menyukai bau dan atmosfera hospital.

"You're awake, sunshine?" soal Zayden prihatin sambil mendekati Rihanna yang baru sahaja bangun dari lelapnya akibat ubat tidur yang diberikan oleh doktor.

"Hmm," gumam Rihanna perlahan dengan hujung bibirnya ternaik sedikit sahaja sekadar menyakinkan lelaki yang dicintai dan mencintainya. Badannya teramat lemah dan sakit seperti baru sahaja kena belasah sehingga untuk mengukirkan senyuman pun tidak berdaya.

"Want some water?" tanya Zayden lalu mengusap kepala Rihanna yang ditutupi dengan beanie.

"Tak nak. Teman aku," kata Rihanna kerana sememangnya hanya mahu memanfaatkan masa di hospital untuk merehatkan mental dan fizikalnya yang telah penat disebabkan oleh datuknya.

Zayden faham keadaan Rihanna kerana Noah sering kali mesejnya tentang keadaan Rihanna. Dia tidak pernah terlepas satu perkara pun tentang gadis yang telah bertakhta di hatinya.

"Cepatlah. I'm tired," ujar Rihanna perlahan sambil menunjukkan sebelahnya dengan anak mata.

Zayden tersengih kerana dia tahu tahap kemanjaan gadis itu semasa sakit. Dia terus naik ke atas katil Rihanna dan merangkul tubuh badan gadis itu yang semakin susut.

"Yang lain mana?" soal Rihanna sambil meletakkan kepalanya di atas dada bidang jejaka itu.

"Aku pujuk suruh balik sebab takut yang lain risau dekat rumah," balas Zayden dengan tangannya erat merangkul susuk tubuh Rihanna. Gadis itu semakin kurus jika hendak dibandingkan dengan beberapa minggu lepas.

"Grandpa dera aku secara tak sengaja. It's so tiring and hurting," luah Rihanna dengan air mata mula bertakung.

"Don't think about it, Elly. Just rest," pujuk Zayden sambil menepuk lembut bahu Rihanna. Dia tahu gadis itu sedang menangis tanpa esakan kerana bahagian baju di dadanya sudah basah.

Rihanna mengangguk perlahan. Dia merangkul pinggang Zayden dari belakang membiarkan salah satu tangannya yang dicucuk IV drip di atas pehanya.

"Kalau kita kahwin lari nak tak, Elly?" soal Zayden tiba-tiba mengejutkan Rihanna yang hampir terlelap.

"You're unbelievable! Sempat lagi kau," marah Rihanna lalu mendongak memandang Zayden yang turut memandangnya dengan senyuman lucu.

"Dah semua balik. Peluang baik apa? Semua bodyguards aku yang sedang kawal dekat luar. Bodyguards grandpa tak ada pun," kata Zayden lagi dengan keningnya ternaik-naik melihat Rihanna yang sedang mendongak memandangnya.

Rihanna melihat Zayden kecil besar sahaja. Lelaki itu sempat memikirkan tentang kahwin lari.

"Just kidding, baby." ujar Zayden lalu megucup ubun-ubun Rihanna. Dia tidak pernah terfikir untuk menghalalkan Rihanna untuknya tanpa restu keluarga. Dia hanya begurau sekadar menghiburkan hati gadis itu yang disakiti oleh Tengku Sam dan Adam.

Rihanna meletakkan semula kepalanya di dada Zayden kerana kantuk mula menguasai dirinya. Lagipun dirinya sangat penat dan otot sendinya sakit.

"Just sleep, amour." bisik Zayden sambil mengenyelimutkan badan gadis itu.

Zayden tidak faham mengapa seorang datuk yang sangat menyayangi cucunya sebelum ini dan menunaikan semua permintaannya, sekarang telah berubah 360 darjah. Dirinya tidak pernah melihat atau mendengar permintaan pewaris Henderson lagi-lagi Rihanna tidak dipenuhi oleh Tengku Sam. 

Rihanna merupakan cucu perempuan sulung Henderson yang sangat manja bersama Tengku Sam jika dibandingkan dengan ibu bapanya atau pun ahli keluarga yang lain. Tengku Sam tidak pernah sama sekali menaikkan suara mahupun naik tangan terhadap puteri mahkota England itu. 

'Ya Allah, kau permudahkan segala-galanya untuk kami bersatu,'

Zayden berdoa dalam hati kerana mungkin perancangan untuk dia menikahi Rihanna adalah sekadar perancangan kerana tiada siapa tahu apa perancangan-Nya.

***

Damansara Heights, Kuala Lumpur.

"Tengku Rihanna Elaine Adrey binti Tengku Emuel Ayden Henderson, baik kamu bersiap sekarang kalau tak the consequences will be very much worser than you ever imagine." Tengku Sam berkata dalam nada suara yang tidak terlalu tinggi tetapi hampir memekakkan telinga gadis yang sedang baring mengiring di atas katil biliknya.

Majlis pertunangan Rihanna dengan Adam akan berlansung dalam satu jam lagi. Gadis itu baru sahaja keluar dari hospital. Jika hendak dihitung, baru mencecah seminggu gadis itu keluar dari hospital. Majlis itu diadakan di rumah keluarga kerabat Henderson.

"I say I don't want to get engaged to that, jerk." Ayat yang sama telah dituturkan kepada Tengku Sam sejak 30 minit lalu tetapi tiada tanda-tanda Tengku Sam akan mendengar kata Rihanna.

"Sekejap lagi grandpa datang balik kamu masih tak siap, kamu tahulah nasib lelaki kesayangan kamu tu." ugut Tengku Sam seraya keluar dari bilik cucunya itu.

"Argh!" jerit Rihanna lalu membaling semua bantal di atas katil ke dinding. Dia kalau boleh nak lari dari pertunangannya dan balik lepas semua selesai tetapi maruah dirinya serta keluarga sebagai keluarga diraja menjadi pengantara. Hampir semua wartawan sudah mengerumuni perkarangan rumah sejak sejam yang lalu.

Tiada seorang pun yang boleh mendekati Zayden atau mengancam lelaki itu kerana sejak perancangan untuk menyatukannya dengan Adam, dirinya sudah menyuruh bodyguards terhandalnya untuk menjaga Zayden tanpa pengetahuan jejaka itu sendiri. Setiap pergerakan Zayden akan diberitahu kepadanya semasa ke semasa. Dia pasti Tengku Sam akan mengancam keselamatan Zayden walaupun betapa handal bodyguards yang diupah. Selicik-licik cucunya, licik lagi atuknya.

"Kak, bersiap je. Dah tak boleh nak buat apa. Tunang je pun. Belum kahwin lagi," pujuk Rufawi yang baru sahaja masuk ke dalam bilik itu. Dia tahu tiada apa boleh lakukan dan jika Rihanna buat sesuatu di luar jangkaan, Tengku Sam akan membuat yang lebih parah.

Rihanna sudah buntu mahu buat apa. Dia sebolehnya hanya mahu bertunang dan bernikah dengan Zayden sahaja tetapi keadaan tidak mengizinkan.

"Come back after 30 minutes. No one is allowed except for you and Raiden," arah Rihanna tegas lalu hilang di sebalik pintu bilik air.

Rufawi mengeluh lega mendengar kata putus kakaknya. Dia juga tidak menyukai Adam dan tidak akan menjadikan lelaki itu sebagai abang iparnya. Dirinya sudah menganggap Zayden sebagai abang kandungnya sejak dia mengenali lelaki itu selain menjadi teman lelaki kakaknya.

'Ya Allah, please help my sister.' Sebagai seorang adik, dia turut mahukan yang terbaik untuk kakaknya dan bukan maksudnya Tengku Sam mahukan sebaliknya. Tengku Sam hanya mahu menguji cucunya  ataupun memang maksudkan untuk Adam menjadikan cucu menantunya.

Only the old man knows.

***

"Anak mama jangan sedih-sedih. Dah tak cantik muka princess mama," pujuk Tengku Aurora sambil membetulkan dress yang dipakaikan ke tubuh langsing Rihanna oleh pembantu yang diupah sebentar tadi.

Rihanna hanya merenung cermin solek di hadapan membiarkan Tengku Aurora dan Aunty Kylie, pembantu yang diupah, menyiapkan dirinya untuk 'pertunangan' yang tidak dipersetujuinya itu.

"All done, dear. You look stunning," Aunty Kylie baru sahaja menghabiskan solekan terakhir di wajah Rihanna memuji kecantikkan gadis itu walaupun solekannya hanya alah-alah kadar sahaja.

Rihanna's Dress

Rihanna merintih dalam hati sambil melihat wajah yang disolek dan rambut yang didandan cantik oleh Aunty Kylie sebenarnya bukan untuk lelaki yang dicintainya malah untuk 'tunang' paksaan Tengku Sam. 

"Jom, sayang. Kita turun. Semua dah tunggu," ujar Tengku Marleena lembut walaupun hatinya turut pilu melihat puterinya.

Nafa dihela sebelum langkah diaturkan menuju ke pintu bilik sambil diiringi oleh dua wanita yang terpenting dalam hidupnya.

Rihanna hanya tersenyum pahit apabila melihat kelibat Raiden di muka pintu biliknya bersama Rufawi. Mereka berdua kelihatan segak dalam persalinan baju formal.

Raiden's Suit

Rufawi's Suit

"Kenapa ini, dik?" soal Rihanna prihatin sambil mengusap kepala Rufawi yang sedang menyalam tangan kanannya. Dia sudah lama tidak meluangkan bersama adik bongsunya sejak pertunangannya bersama Adam diumumkan.

"Tak de apa, kak. Rasa nak salam tu je," ujar Rufawi lembut sambil menilik wajah kakaknya yang sedih dan tidak berseri.

Rihanna tersenyum nipis lalu mencuit hidung Rufawi yang mancung sama sepertinya. Tiada apa yang membezakan dia dan Rufawi kecuali warna anak mata dan bentuk wajahnya. Rufawi memiliki iris mata berwarna kelabu cair dan akan kelihatan seperti kehijauan sedikit apabila terdedah kepada cahaya matahari sama seperti Tengku Emuel dan Tengku Sam.

"Dah jom. Nanti grandpa naik angin pula," Tengku Marleena memimpin tangan puterinya untuk turun ke tingkat bawah menggunakan tangga diikuti yang lain dari belakang.

"Announcing the arrival of Her Royal Highness The Crown Princess of England,"

Rihanna berjalan tanpa secalit senyuman menghiasi wajahnya. Dia sememangnya mahu pertunangan itu berakhir secepat yang mungkin.

"Nanti ibu Adam datang sarung cincin senyum sikit tau. Nanti kecoh pula semua," pesan Tengku Marleena sekadar untuk pendengaran Rihanna sebaik sahaja gadis itu duduk di pelamin yang terhias cantik itu.

Rihanna tidak memberi respons untuk pesanan ibunya itu. Matanya hanya terpaut pada sepasang mata ayahnya yang sedang merenungnya redup dengan senyuman hambar. Ada ke ayah yang mahukan kebahagian anak gadisnya terhancur begitu sahaja? Tengku Emuel tidak sampai hati untuk melihat keadaan satu-satunya anak daranya begitu. Anak gadisnya itu pernah tidak makan untuk hampir 48 jam untuk menunjukkan protesnya terhadap pertunangan ini tetapi hanya sia-sia.

"Kita semua berkumpul di sini untuk majlis pertunangan Tengku Adam Hadriq Leon dan Tengku Rihanna Elaine Adrey Henderson," 

Pengacara yang diupah Tengku Sam untuk memeriahkan lagi majlis memulakan majlis dengan bacaan doa sebelum meneruskan dengan penyarungan cincin tunang kepada bakal pengantin.

'Nasib baik malaun itu tu dekat luar kalau tak boleh naikkan darah aku je tengok muka dia,'

Rihanna berbisik dalam hati kerana dia tahu Adam sedang menunggu di luar bersama PP dan FP sementara dipanggil masuk sebaik sahaja ibunya, Tengku Arabella menyarungkan cincin ke jari manisnya. Dia hanya menyabarkan hatinya yang sudah menggelegak dengan api kemarahan apabila melihat senyuman bahagia di wajah tua Tengku Sam yang sedang berbual dengan ahli kerabat diraja negara lain dan rakan-rakannya.

"I just follow your game, grandpa." Rihanna tersenyum sinis sambil merenung wajah Tengku Sam yang turut memandangnya dengan keningnya terangkat.

Tengku Arabella mendekati pelamin yang Rihanna duduk sebelum melabuhkan punggungnya di sebelah gadis itu.

"Assalamualaikum, bakal menantu mummy." ucap Tengku Arabella dengan senyuman manisnya. Wanita yang berusia 50-an itu kelihatan anggun dengan persalinan baju kurung Kedah berwarna biru cair dengan corak bunga-bungaan.

"Waalaikummusalam," Rihanna sekadar menjawab salam Tengku Arabella lalu memandang wanita itu tanpa sekuntum senyuman di wajahnya berbeza dengan wanita itu yang sedang tersenyum mekar memandangnya.

Wajah Rihanna mula memucat sebaik sahaja Tengku Arabella mengambil cincin yang disuakan oleh Tengku Audrey, adik Adam yang setia berdiri di sisi ibunya.

"Mom, I can't." Rihanna berbisik dengan genangan air mata seraya memandang ibunya yang turut memandangnya sayu sementara menunggu Tengku Arabella mengambil cincin dari kotak.

'Ya Allah, kau tolonglah anakku ini.' Tengku Marleena hanya mampu berdoa kerana walaupun Rihanna merupakan anak kandungnya sendiri, suaminya dan dirinya tidak mampu membantah keputusan Tengku Sam.

"Bak sini tangan Elly. Mummy harap Elly jadi suri hati Riq secepat mungkin ye," tutur Tengku Arabella sambil menghulurkan tangan kirinya untuk menyambut tangan kanan gadis itu.

Tangan Rihanna mula sejuk dan menggeletar semasa menyambut huluran Tengku Arabella. 

"Stop!"

Tengku Isla bersuara lantang sebaik sahaja Tengku Arabella hampir menyarungkan cincin ke jari manis tangan kiri Rihanna.

Rihanna menarik tangannya semula sepantas kilat dengan keluhan lega. Dia terus bangun sebaik sahaja memandang seorang yang dinanti-nantinya di belakang Tengku Isla.

"Kenapa Isla?" soal Tengku Arabella dengan kerutan dahi dan risau selepas melihat Rihanna sudah bangun dari pelaminnya.

Rihanna melangkah ke arah pengacara majlis lalu mengambil mikrofon di tangannya. Dia tidak boleh memaksa dirinya meghadapi majlis ini.

"I'm sorry everyone. This engagement is cancelled. Further information will be announced in hours. Thank you," umum Rihanna dengan muka tegang.

Tengku Arabella terbangun dari pelamin dengan pengumuman terkejut puteri mahkota itu.

Semua tetamu turut terkejut tetapi beransur keluar dari kediaman keluarga diraja itu apabila bodyguards mula meminta mereka untuk bersurai.

"What the hell's happening? Why the engagement has been cancelled?" jerit Adam yang baru sahaja masuk bersama FP dan PP dari belakang. Keluarga Dilarier semuannya sudah tidak berhubung dengan Adam kerana sikapnya.

"Mummy tak tahu Riq. Rihanna yang umumkan tadi," kata Tengku Arabella sambil memandang wajah anak terunanya yang sudah memerah.

"Just shut it, can you? " Afran yang sudah lama menahan sabar dengan sikap Adam selama ini bersuara.

"Dia dah cakap tak nak, lepas tu kau apa hal nak paksa dia? Gentle sikit bro. Dah tak ada perempuan dekat luar sana ke? This is the limit, Adam Hadriq Leon." Tengku Dariel Aaden, putera kedua kerabat Henderson bersuara dingin. Walaupun dia tidak pernah masuk campur hal orang sebelum ini, itu tidak bermakna dia tidak akan ambil peduli tentang masalah Rihanna. Gadis itu sudah menjadi sepupu rapatnya sejak coronation ceremony itu disebabkan sifat mereka yang hampir sama.

Tengku Sam hanya mendiamkan diri lalu duduk di kerusi yang berhampiran tanpa menyampuk masalah yang timbul disebabkan dirinya.

***

"TENGKU ADAM HADRIQ LEON!" jerkah Rihanna dengan bengangnya. Sudah hampir 2 jam kedua-dua belah keluarganya dan keluarga Adam cuba berunding serta menyelesaikan masalah dua hati itu tetapi lelaki itu masih berdegil dengan keputusannya.

Adam mendengus geram lalu meraup mukanya kerana dia tidak mahu hilang gadis itu untuk kali kedua.

"You're making this small problem complicated, Adam." tegur Arzyn kerana semahunya dia tidak mahu bermusuhan dengan kawannya itu tetapi sikap Adam yang terlalu degil memaksanya.

"Korang berdua akan bahagia ke kalau berkahwin? Boleh ke korang faham antara satu sama lain kalau seorang sahaja mencintai pasangannya tetapi pasangannya mencintai orang lain?" Zayden yang berdiam diri sejak perbincangan antara kedua-dua belah keluarga itu mula mempersoalkan masa hadapan mereka berdua.

Adam terkelu lidah untuk menjawab persoalan lelaki yang berjaya menawan hati gadis yang dicintai itu.

"Boleh cinta lepas kahwin. Semua orang percaya akan cinta yang halal selepas bernikah," bidas Adam semula.

"Yes I admit it. Tapi adil ke lelaki itu cintakan perempuan itu sebelum nikah tapi perempuan itu tak? You're just making the marriage benefit for you only. Nikah perlu mempunyai persetujuan yang ikhlas daripada lelaki yang akan bernikah dan perempuan yang akan dinikahinya."

"Lelaki itu boleh ke membimbing isteri dia itu dari segi agama kalau pasangannya tidak ikhlas menerimanya? Tahu tak syarat bernikah? Seorang perempuan atau lelaki tidak sama sekali dibenarkan bernikah atas paksaan keluarga atau dengan ketidakrelaan diri,"

Rihanna hanya berdiam diri membiarkan Zayden menyelesaikan masalah dengan Adam kerana sejak tadi semua sudah mencuba sedaya upaya untuk menyedarkan Adam tetapi tidak berhasil.

Adam tidak dapat membalas semula kerana apa yang dikatakan oleh Zayden adalah benar. Dia menggempal penumbuknya dengan kemarahan yang mula membara dalam dirinya.

"Why? Why did you fall for him instead of me? Kau tak nampak aku ke selama ini?" soal Adam seperti seorang psiko sambil melangkah ke arah Rihanna.

Rihanna hanya merenung Adam dengan perasaan bercampur-baur. Dia hanya berdiri statik berhampiran Zayden dan Tengku Sam. 

"Argh!" jerit Rihanna terkejut sebaik sahaja Adam mencekik lehernya secara tiba-tiba.

"Ya Allah, anakku." rintih Tengku Arabella dengan air mata mula berlinangan di pipi tuanya melihat keadaan satu-satu anak lelakinya.

"Shit!" Zayden mendekati Adam dengan segera dan cuba meleraikan pegangan tangan Adam di leher Rihanna.

"Leave her, Adam!" tengking Tengku Louis tidak tahan akan sikap anaknya yang melampau.

"Kalau aku tak dapat kau, dia pun tak akan dapat." Adam berkata dengan ketawa seperti seorang psiko. 

Rihanna meronta tidak cukup oksigen disebabkan cengkaman Adam yang semakin kuat di lehernya. Tangannya cuba menolak lelaki itu tetapi apakah dayanya jika hendak dibandingkan dengan tenaga lelaki di hadapannya?

BUK!

Zayden langsung melayangkan penumbuknya ke wajah Adam kerana muka Rihanna hampir bertukar warna biru untuk menyelamatkan gadis itu.

"Elly!" Dylan sempat menahan tubuh gadis itu sebelum mencecah lantai jubin rumah itu. 

"Uhuk...uhuk..." Rihanna mengaturkan semula pernafasannya yang hampir ditamatkan oleh Adam sebentar tadi.

"Bastard," Zayden menarik Adam yang terjatuh ke lantai disebabkan penumbuknya dengan kasar sebelum mencekik kolar baju lelaki yang hampir meragut nyawa gadis yang sudah menjadi sebahagian hidupnya itu.

"Zay...leave...him," Rihanna menuturkan dengan suara yang terputus-putus kerana dia tidak mahu dua lelaki itu bergaduh disebabkan dirinya.

"Assalamualaikum. Siapa yang buat laporan mengenai seorang lelaki yang cuba membunuh seorang gadis?" Seorang lelaki yang lengkap berpakaian uniform polis yang baru masuk ke dalam kediaman itu menyoal dengan beberapa orang lagi polis di belakangnya.

"Waalaikummusalam. Saya rasa ada orang salah..." 

"Saya yang buat laporan, tuan." Tengku Louis menyampuk sebelum Tengku Emuel menghabiskan ayatnya.

Semua terkejut dengan tindakan Tengku Louis yang sanggup melaporkan kelakuan anaknya itu.

"Ya Allah," Tengku Arabella mula menitiskan air mata dengan badannya sudah lemah-longlai tetapi sempat dipaut oleh Afran di sisinya.

"Baik. Siapa gadis yang dicuba bunuh olehnya?" soal pegawai polis itu sambil mendekati Adam yang mempunyai lebam di mukanya dan luka di bibirnya disebabkan penumbuk Zayden.

"Saya. Tapi saya tak nak ambil tindakan ke atasnya. It's just a family matter," Rihanna berkata dengan bahunya dirangkul oleh Zayden. Dirinya tidak mahu memperbesarkan hal itu.

"But..."

Tengku Louis yang mahu membantah terdiam melihat gelengan Tengku Emuel yang berdiri di belakang pegawai polis itu.

Selepas beberapa minit berbincang, pihak polis beredar selepas memberikan amaran kepada Adam mengenai perbuatannya.

"How dare you Tengku Adam Hadriq Leon? Kau nak bunuh aku ke?" marah Rihanna sambil menunjal bahu lelaki psiko itu dengan jari telunjuknya.

Adam tertunduk bersalah membiarkan gadis itu memarahi dirinya. Dia sendiri tidak tahu kenapa dia sanggup mencekik leher Rihanna seperti seorang yang tidak waras.

"Answer me you jerk! Tadi cakap cintakan aku separuh mati, sekarang nak bunuh aku pula. Then you lied about loving me huh? Macam ni ke cinta kau untuk aku?" soal Rihanna bertubi-tubi sambil merenung Adam tajam.

Adam menundukkan badannya ke arah Rihanna sebelum melangkah keluar dari rumah itu tanpa menjawab soalan gadis itu.

"Adam!" laung Rihanna geram kerana lelaki itu boleh keluar macam itu sahaja tanpa menjawab soalannya.

"I'll call you, Emuel." Tengku Louis beredar untuk mengikuti anak terunanya bersama isterinya seraya mendapat anggukan dari Tengku Emuel.

Rihanna memandang ke arah Tengku Sam yang turut memandangnya. Dia mengeluh berat sebelum melangkah ke tingkat atas rumah itu meninggalkan yang lain di ruang tamu.

'Can they be together now?'

TO BE CONTINUE

VOTES & COMMENTS

❤HAPPY EID AL-FITR GUYS❤


Continue Reading

You'll Also Like

881K 39.6K 42
PUTRI ALYSSA-Adalah seorang gadis kacukan melayu-Amerika. Alyssa dan keluarga nya menetap di New Zealand. Pada suatu hari, Alyssa dipindah untuk bers...
1.6M 76.6K 128
COMPLETED "Dia kan bekas pelajar sekolah pondok. Dia bukannya macam kita, belajar dekat sekolah biasa macam sekolah kita ni. Mestilah dia tak pegang...
2.6M 88K 82
Hariz pelajar yang bermasalah di sekolah. Muncul saja mukanya di sekolah, pasti ada saja perkara yang menyusahkan pihak sekolah. Murid lain, balik s...
4.1M 198K 61
Highest #1 in teen fiction (under major editing) Afiq memeluk tubuh kecil itu dari belakang. "Hai sayang. Miss me?" Afiq mengeratkan pelukannya. "...