Part 7

1.7K 85 24
                                    

Tiba-tiba, penggera telefon Ali telah berbunyi dan itu adalah penggera kecemasan. Ali terus menuju ke lokasi di mana kecemasan berlaku. Setelah sampai, Ali menyuruh Lily keluar dari beg dan Lily pon bertukar jadi manusia. Ali mula mengeluarkan sesuatu yang boleh menukar baju diorang ke sut lawan ( Author : Dah tahukan macam mana rupa sut Ali ´⊙ω⊙')

Selepas itu, Ali mula pakai IRIS dan mengeluarkan senjata baru dia. Lily juga sudah bersiap sedia dengan kuasa dia. "Sedia Lily? " tanya Ali. "Sedia" kata Lily. ( Author : Masa ni waktu Ali lepas balik sekolah) Ali mula scan kawasan tersebut "Nampaknya kumpulan Komeng tengah mencuri senjata baru kat dalam kontena tu" kata Ali. "Macam mana ni abang?" tanya Lily.

"Hmm.....ok macam ni" Ali mula bisik di telinga Lily dan bersiap sedia untuk serang.

Sementara itu di Akademi MATA

"Misi kamu hari ini adalah untuk menghalang kumpulan Komeng daripada mendapatkan senjata baru di tempat pelabuhan kontena (Author: Author tak ingat apa nama tempat dia😅) itu sahaja. Bertindak segera!!! " kata General Rama. Ejen Bakar, Alicia, Rudy dan Bulat hanya mengangguk sahaja. "Jadi cam mana Alicia? Dah tanya Ali? " tanya Bakar. "Dia cakap dia dah tak nak jadi ejen. Maaf sebab tak dapat ajak Ali" kata Alicia.

"Ceh, tak nak jadi ejen pulak budak IRIS tu" kata Rudy. "Kau pahal huh, Rudy!? Disebabkan kau dan yang lain lah sampai Ali  tak nak jadi ejen! " jerit Alicia. "Dah, dah. Jangan gaduh! Kita ada misi ni. Tolong serius sikit" kata Bakar. Diorang pon terus gerak ke misi.

Kembali ke situasi Ali

Ali sudah mula menaikkan hoodnya dan Lily sudah mula pakai topengnya. (Author : Kejap lagi author bagi gambar macam mana rupa baju Lily) Ali mula membalingkan bom asap ke tempat Komeng dan menunggu gilirannya. "Eh, apa dah jadi ni? Kenapa tiba-tiba ada asap ni!? Jangan-jangan......" kata Komeng. Ali dan Lily pon turun dan masuk ke dalam asap.

"Ish ni mesti budak budak ejen tu. Serang mereka!!! " kata Komeng dekat geng dia. Geng dia pon serang dengan senjata.

Author : scene dia macam gambar kat atas ni tapi korang boleh bayang kan ada bom asap kat situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author : scene dia macam gambar kat atas ni tapi korang boleh bayang kan ada bom asap kat situ. (maaflah ya author ni tak pandai edit gambar jadi ni je boleh😅)

Ali pon mula menembak menggunakan pistolnya ke arah sebahagian geng Komeng. Lily pula menggunakan magiknya ke arah sebahagian lagi geng Komeng. Ada yang bangkit semula dan lawan. Maka..Ali pon berlari ke arah diorang dan menggunakan pedangnya untuk menyerang diorang (Author : Maaf lah kalau scene dia macam simple sangat sebab author sendiri tak pandai olahkan aksi lawannya 〒_〒)

Akhirnya geng Komeng kalah dan tidak berdaya lagi. "Lily. Tolong abang ikat diorang ni" kata Ali. "Baik abang" jawab Lily. Tiba-tiba penggera telefon Ali berbunyi dan ia membuatkan Ali pelik. Jadi Ali pon scan guna IRIS dan mendapati bahawa ejen-ejen dari MATA akan tiba sebentar lagi. Dan Ali kenal siapa ejen-ejen tu.

"Lily sudah habis ikat ke?" tanya Ali. "Dah abang" jawab Lily. "Ok jom kita balik dan rehat. Nanti abang masak makan malam" kata Ali. (Author : Boleh dikatakan diorang lawan dari lepas balik sekolah sehingga petang. So...lama lah jugak) "Ok abang" kata Lily.

Diorang pon pergi dari situ dan balik ke rumah. Ejen-ejen MATA baru tiba dan mereka sangat terkejut dengan apa yang mereka lihat.

Mereka lihat yang geng Komeng sudah kalah dan diikat dan tiada siapa tahu siapa yang lakukan. "Macam mana Komeng dan geng dia boleh kena ikat dan kalah ni?" tanya Bulat. "Iyalah. Senjata-senjata dalam kontena tu pon tak dicuri" kata Rudy. "Macam ada seseorang yang sudah lakukannya sebelum kita. Tapi...siapa?" kata Alicia.

"Nampaknya kita kena bagitau General pasal ni" kata Bakar. Bakar pon mengeluarkan alat seperti hologram dan terpapar lah muka garang General (Author : Bwahahahah kelakar betul pasal muka ngan misai dia tu😂)

"Jadi macam mana dengan misi kamu semua?" tanya General Rama. "Nampaknya ada orang telah menghalang Komeng lebih awal daripada kami, General" kata Bakar. "Apa maksud kamu?" tanya General Rama. "Begini General. Setelah kami sampai ke destinasi, kami terlihat bahawa Komeng dan gengnya sudah diikat dan senjata di dalam kontena tidak dicuri" kata Alicia. "Hmm... Baiklah kamu semua boleh pulang ke MATA dan bawa Komeng dan gengnya ke sini" kata General Rama. Mereka hanya mengangguk dan hologram pon terpadam.

Ni gambar macam mana rupa baju Lily:

Ni gambar macam mana rupa baju Lily:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lebih kurang macam tu atau

Lebih kurang macam tu atau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam ni ☝

______________________________________

Hai dan selamat sejahtera semua. Maaf lah sebab dah lama tak publish part baru ni😅. Part kali ni agak..umm macam mana nak cakap eh. Ia agak kurang menarik lah bagi author tapi tak tahu lah bagi korang macam mana.🤔 Rasanya dialog untuk Lily ni kurang lah asyik cakap benda sama je. Takpe lah nanti author fikir nak bagi dialog yang lain sikit😌
Suit Lily tu korang boleh pilih antara dua tu😉 rasanya tu jelah yang author nak cakap. Baiklah jumpa di part seterusnya😄

Kisah Ejen AliWhere stories live. Discover now