PJ : SC. I ⚠

1.6K 256 250
                                    

[ special chapter one. ]

warning :: long chapter contains 1400+ words.
MAY CONTENT CHESSY, CRINGY, AND SWEET PART.

Maybe contains 13+ scene!
Yang bawah umur tanggung risiko potong kaki sendiri.

------

Riwon mengemas semua peralatan di atas meja makmal tempat dia bekerja, kedua rakan sekerjanya ─ Dino dan Mark sudah melarikan diri tidak mahu mengemas makmal.

Mark beralasan pergi menjemput girlfriendnya, Ahn Arim di kuliah. Dino pula membawa kucing peliharaannya ke klinik haiwan kerana patah tulang.

Maka terpaksalah Riwon pulang ke rumah─ rumahnya dengan suaminya ─sendiri menaiki bas.

Namgunim
| Sayang!
| Awak dah nak balik?

Macam tahu je. |

| Boleh awak datang makmal saya
| Dekat kolej ni.

Oky. |

| Take care

❤❤❤ |

p/s :: *namgunim - my lovely husband
(reader jangan jeles ㅠㅠ)

------

Riwon berjalan kaki turun dari stesen bas Hyehwa, berjalan beberapa langkah sahaja dia akan tiba di kawasan perkarangan kolej dia pernah menuntut dahulu. Tempat cintanya berputik dengan Jaemin.

Eh, ralat─ Jaemin jatuh cinta waktu makan malam meraih kejayaan ayahnya. Maafkan kesalahan saya. Terlupa.

Riwon sempat singgah ke bilik pejabat Jaemin, hanya sebentar sahaja untuk datang melihat. Sudah beberapa tahun dia tidak ke sini.

Dulu, Jaemin selalu menahannya dibilik ini. Dengan alasan assignment. Riwon jadi senyum sendiri bila teringatkan zaman percintaan─ walaupun mereka tidaklah bercinta lama.

Riwon bergegas menuju ke makmal. Mungkin sahaja Jaemin baru selesai mengajar pelajarnya dan ada kerja di makmal sekejap. Kebanyakkan pelajar kuliah juga sudah pulang.

Pintu dibuka dan betul, kosong. Hanya ada Jaemin yang sedang fokus dengan alatan makmal. Eh ralat, disitu juga ada Sir. Yuta. Salah satu tenaga pengajar di sini.

"Eh, Jaemin. Isteri awak dah sampai." Tegur Yuta, Jaemin membuka pelitup mukanya yang melindungi daripada hakisan berlian.

Dia sedang menjalankan eksperimen menguji kekerasan batu berlian.

Yuta berganjak berdiri, menuju ke arah pintu. Riwon sudah ambik tempat mendekati suaminya di situ. "Saya keluar dulu. Jangan lupa kunci pintu, Jaem."

Bodoh, Yuta. Kunci pintu untuk apa? Orang bukan nak buat maksiat dikolej -_- Riwon geram sendiri.

Jaemin pun berhenti berhenti daripada membuat kerjanya tadi. Riwon sekadar memerhati apa yang dilakukan suaminya itu. Riwon tahu ini eksperimen apa, tetapi-

[V] Professor. ✔Where stories live. Discover now