FINALLY

17 3 0
                                    

Pesent.....

Wonyoung berusaha untuk menyelamatkan dirinya meskipun dia turut tercedera namun tidak separah ibunya yang menghembuskan nafas yang terakhir akibat ditikam di bahagian jantung. Wonyoung menyesal, dia sepatutnya bertindak dengan segera untuk menyelamatkan orang yang dia sayang. Tiada lagi sosok seorang ayah yang amat dia kasihi dalam dirinya. Baginya, papa sudah mati!

''dodo...''

''HAN WONYOUNG..APA DAH JADI DENGAN KAU?''

''Tolong aku....aku tak kuat......aku tak sangka serumit ini masalah yang aku perlu tempuh..'' balas Wonyoung lemah. 

''jangan risau, aku ada...aku selalu kata yang selagi aku ada aku akan jaga kau..macam mana ayah aku jaga mama kau dulu..malah mungkin lebih dari itu..''

''kau dah tahu semuanya?''

''dah...ibu bagitahu semuanya....sekarang kita kena keluar dari sini sebelum lelaki itu nampak kita..''

SKIP

Tidak lama selepas Dohyon tiba, Yohan dan Yena juga tiba di rumah tersebut dalam masa yang sama tanpa disengajakan. Terpancar jelas kerisauan di wajah mereka.

''na, apa awak buat kat sini..''

''han, adik saya pun ada kat sini dan Wonyoung turut dalam bahaya. Baik kita masuk sekarang..tak payah gaduh kat sini..''

Mereka pun akur terhadap satu sama lain dan segera memasuki rumah agam itu dan mendapati tubuh Eunbi yang tidak lagi bernyawa serta kedua-dua adik mereka yang dalam ketakutan itu.

''WONYOUNG! DOHYON!''

''ABANG! KAKAK!''

''Wony, wony kena dapatkan rawatan ni..pendarahan wony teruk sabar eh...abang dah hubungi pihak ambulans dengan polis sekali...'' seru Yohan yang membaringkan adiknya yang dalam keadaan yang lemah itu. Dia tidak sanggup melihat ibunya. Dia tidak akan pernah sesekali untuk memaafkan ayahnya itu walaupun dia sedar bahawa ayahnya mempunyai gangguan emosi dan tidak waras.

''dodo...bagitahu kakak macam mana mama Eunbi boleh jadi macam ni?''

''dodo sampai memang mama dah....meninggal..''

''DODO, MANA SYAITAN TU?!'' teriak Yohan.

''awak,sabarlah....jangan macam ni...''

''korang berdua pergi temankan Wonyoung! AKU PERLU SELESAIKAN APA YANG BELUM SELESAI!''

''Han yohan...'' 

''SEKARANG!''

SKIP

''HAN SEUNGWOO!! KAU KELUAR SEKARANG!''

''KAU DAH SAMPAI...I MEAN ANAK PAPA DAH SAMPAI...'' sahut Seungwoo sambil tersenyum sinis ke arah anaknya itu.

''JANGAN KAU SESEKALI BAHASAKAN DIRI KAU PAPA! JIJIK! AKU TAKKAN MAAFKAN KAU ATAS APA YANG KAU BUAT DEKAT MAMA AKU, KAU INGAT TU!'' kata Yohan sambil mengacukan pistol ke arah Seungwoo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

''JANGAN KAU SESEKALI BAHASAKAN DIRI KAU PAPA! JIJIK! AKU TAKKAN MAAFKAN KAU ATAS APA YANG KAU BUAT DEKAT MAMA AKU, KAU INGAT TU!'' kata Yohan sambil mengacukan pistol ke arah Seungwoo.

''sejak kau lahir aku dah tahu kau akan bawa sial kat aku...sekarang kau cuba nak tahan aku? yohan..kau ni budak mentah lagi...berani-berani kau nak tentang aku'' balas Seungwoo lalu menendang Yohan habis-habisan.

Namun, Yohan takkan berdiam diri..dia turut membalas serangan itu dengan skill taekwondonya dan berjaya menumpaskan Seungwoo dengan sekelip mata.

Dia berasa sungguh puas dapat meluahkan segala yang terpendam dalam dirinya semenjak kecil lagi terhadap bapanya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia berasa sungguh puas dapat meluahkan segala yang terpendam dalam dirinya semenjak kecil lagi terhadap bapanya itu. Tidak lama selepas itu rumah tersebut dipenuhi oleh pihak polis. Han Seungwoo akhirnya berjaya ditahan oleh pihak berkuasa dan mayat Eunbi juga turut dibawa untuk proses bedah siasat.

SKIP

''Hwang dohyon, wonyoung macam mana?'' soal Yohan sejurus selepas tiba di hospital.

''wony alami pendarahan yang serius..dia perlu bekalan darah..''

''kalau macam tu, abang sanggup dermakan darah abang, beritahu doktor cepat!'' tegas Yohan.

''tak payah...adik saya dah tawarkan diri dulu...dah selesai dah pun...wonyoung pun dalam keadaan stabil...just let her have a rest for a while..'' balas Yena.

''betul ke ni Dohyon? terima kasih....abang tak tahu macam mana nak balas semua ni..thanks sebab selalu ada di sisi Wonyoung..''

''no hal abang.....''

SKIP

''k..ka..k''

''eh, wony dah bangun...kejap akak panggilkan doktor..''

Setelah doktor menjalankan pemeriksaan ke atas Wonyoung yang menyedarkan diri setelah sehari itu, yohan dan yang lain memasuki bilik rawatan tersebut.

''abang.....mama...mama dah takde...'' ujar Wonyoung sambil menangis teresak-esak lalu lantas ditenangkan oleh abangnya itu.

''wony, it's ok.....abang ada...abang janji akan jaga wony....dodo pun ada...dah semua dah selesai dah..mama dah dikebumikan pagi tadi, lelaki pun dah ditahan....takde siapa boleh kacau kita lepas ni..''

''wonyoung, ibu ada....''

''ibu sakura!! Wonyoung rindu ibu...''

''ibu lega segala kebenaran dapat dirungkaikan....satu lagi perkara.....yena....kamu janganlah marah suami kamu...dia pun mangsa keadaan..ingat, yena..suami kamu tidak ada kena mengena sesekali dalam kematian ayah..hukumlah orang yang berdosa....tak perlu hukum orang lain...'' jelas Sakura. Dia tahu anaknya itu bermasam muka dengan suaminya berkaitan hal ini.

''yena sedar.....han, saya minta maaf....saya tahu awak dah banyak menderita...ibu dah ceritakan segalanya...'' kata Yena lalu  memeluk suaminya itu. 

Yohan hanya tersenyum dan mencium dahi isterinya itu.

''wow...abang, kak..nak sweet bukan dekat sini tau..''

''sibuk ah Dohyon ni! Jealous cakap..tahulah tak dapat buat macam ni kat wony..''

''apa ni! ke situ pulak!''

''SUDAH...DAH BESAR DAH ANAK-ANAK IBU NI, TAPI BERGADUH MACAM BUDAK KECIK''

''DIA YANG MULA'' balas Yena dan Dohyon serentak. 

Sakura hanya mampu menggelengkan kepala dengan tingkah laku mereka...yang sulung dah ada anak...yang bongsu..tak lama lagi nak meningkat dewasa..tapi perangai hmmm...

Namun, merekalah yang menjadi semangat kepada dirinya untuk meneruskan kehidupan tanpa sosok seorang suami di sisi..

OH, SUDAH TENTU DENGAN KEHADIRAN CUCU SULUNGNYA, YEEUN JUGA!!

.

tbc

a/n :  lepas ni last dah 

THE TRUTH UNTOLD (COMPLETED)Where stories live. Discover now