Liku-liku

474 8 0
                                    

"Encik suami Puan Naura ke ?" Tanya doktor yang melawat Naura tadi.

"Tak saya kawan dia. Ada apa-apa ke doktor?" Tanya Zakwan ingin penjelasan doktor.

"Sebenarnya, Puan Naura mengandung dah seminggu, dia pengsan ni sebab terlalu tertekan." Ujar doktor itu.

"Kandungannya okay alhamdulillah selamat" terang doktor itu lagi. Lalu dia pergi. Tanpa membuang masa Zakwan masuk berjumpa dengan Naura. Dia melihat muka sedih Naura, dia pula terasa sedih. Kenapa Afiq buat Naura macam ni eh?!

"Afiq ada call tak?" Tanya Zakwan sambil duduk di sisi katil Naura. Naura menggelengkan kepalanya.

"Sabar eh, maybe ada hikmah semua ni btw Puan Naura ada nak apa-apa ke ?" Zakwan cuba untuk membuat Naura ceria.

"Takde apa-apa pun saya nak. Tqsm Encik Zakwan" Naura memandang tunak ke dalam mata Zakwan.

"No hal la. Now saya nak awak berehat. Jangan banyak fikir sangat. Awak pregnant tau tak? Awak kena jaga semua tu!" Pesan Zakwan dan membetulkan selimut Naura. Naura hanya tersenyum.

"Bro bini kau kat hospital datang cepat!" ZH

"Aik baca je" Zakwan pelik dengan sikap kawan baiknya itu.

***************************
Mahu saja dia baling handphone itu ke dinding apabila Zakwan messagge dia begitu.

"Kau dah puasa bercengkerama dengan bini aku tetiba suruh aku datang lak, damn!" Afiq membebel. Semalam Afiq mendapat beberapa keping gambar daripada orang yang tidak dikenali jelas gambar itu adalah gambar isterinya dan kawan baiknya itu. Afiq berasa sungguh marah. Nasib Naura dan Zakwan tidak berada di situ kalau takk habis la!

Naura sudah boleh pulang, segalanya Zakwan yang selesaikan. Zakwan membawa Naura pulang ke rumah ibubapa Naura. Perasaan kesian mula timbul dalam diri Zakwan. Kenapa kawan baiknya bertindak sebegitu?

**************************
"Afiq dah kenapa tak pergi tengok Naura?" Marah mummy kerana Afiq bertindak sebegitu.

"Biar la dia myy, bukan dia kesahkan pun pasal Fiq" Afiq menaiki tangga rumah maknya itu menuju ke bilik tidur. Afiq melihat gambar perkahwinan dia dan Naura yang terletak di tepi katil dia mengambilnya. Disebabkan terlalu marah pada Naura, dia membaling gambar itu. Dia menangis.

"Kenapa kau buat aku macamni Naura, apa salah aku!" Jerit Afiq sekuat hati! Dia duduk sambil berpeluk tubuh sambil melihat gambar yang jatuh atas lantai itu. Perempuan itu sungguh menyiksa jiwanya dari dulu lagi !

*****************************
Sudah dua hari Naura berada di rumah ibunya. Masing-masing dengan egonya. Yang isteri merajuk yang suami marah hm . Harini Naura masuk ke pejabat seperti biasa. Dia sempat keluar makan breakfast dengan Zakwan.

"Awak ngan Afiq macam mana? Dah okey?"  Naura hanya mencebik.

"Takpela asalkan ada Encik Zakwan pun dah okay dah hehe" Kata Naura sambil menyuapkan nasi lemak ke dalam mulut. Zakwan sudah tersenyum.

SAH! tu memang Naura dengan Zakwan. Afiq hanya mampu melihat dari jauh. Kebetulan Afiq ada meeting berdekatan di situ. Mungkin petunjuk kata Afiq sendirian.

Maybe you...Where stories live. Discover now