9 - She's the girl ?

10 0 0
                                    

[media]
__________________________

Valco duduk di atas batu besar sambil menikmati kedinginan malam tersebut . Sungguh nyaman . Fikirannya melayang membayangkan gadis yang dia jumpa tadi . Dia sendiri tidak pasti bahawa betulkah itu orangnya , kerana Cynthia tidak seperti yang dia sangka . Ada sesuatu yang kurang pada gadis itu , membuatkan dia meragui identiti Cynthia .

" Nyaman kan malam ini ? " teguran itu membuatkan Valco sedar dari dunianya . Habis segala bayang Cynthia hilang dari fikiran . Dia melihat gerangan yang menegurnya . Seorang perempuan berambut kelabu , begitu juga dengan warna anak matanya .

" Nala "

" Hm , tak lama lagi penderitaan kita akan tamat . Anak Helen akan kembali untuk tamatkan semua ini . Kau dah bersedia nak bawa dia pulang ? " Nala menghirup udara segar .

Valco hanya diam membisu . Pertanyaan Nala tidak dibalas . Dia melihat loket rantai yang dipakainya . Betulkah Cynthia orangnya ? Kalau betul , kenapa Cynthia tidak memakai rantai yang sama dengannya ?

" Hey whitehead , you better hurry up before I kill you ! " jerit Lucas dari ruang tamu . Dia berjalan keluar dari rumahnya .

" Ye , ye aku keluar la ni ! " Cynthia membentak . Hari ini merupakan hari ke-empat dia di dunia fantasi . Setelah dibebaskan dari hukuman , Lucas membawanya pulang ke rumah lelaki itu dan menetap di situ sementara . Dan sepanjang dia menetap di situ juga , setiap masa dia berperang mulut dengan Lucas . Lelaki itu ada sahaja tak kena .

" Heh , nak pergi berlatih pun nak lawa-la.. Uhuk " terasa senak di perutnya apabila ditumbuk Cynthia .

" Baik kau diam . "

" Hish sudahlah , jom. Nanti lewat pula " Lucas mula membuka satu portal dan kemudian mereka masuk ke dalam portal itu lalu muncul di tempat yang dituju mereka .

Deathfall . Itulah nama tempat tersebut .

Cynthia terpegun melihat tempat tersebut . Dia memerhati tembok besi yang tinggi mengelilingi tempat itu . Di dalam kawasan tembok itu , terdapat ramai orang berpakaian seperti pahlawan sedang berlatih berlawan . Ada yang sedang berlatih memanah , ada yang berlatih berlawan menggunakan pedang dan ada juga sedang berlatih seni mempertahankan diri .

" Dah ikut aku " ajak Lucas . Cynthia hanya mengekori sahaja sehingga mereka tiba di satu penjuru kawasan tersebut .

" So kita nak buat apa ni ? " soal Cynthia .

" Memandangkan kau kena jadi The Hunter , so mulai sekarang kau kena berlatih berlawan . Kita sudah tak banyak masa . " jawab Lucas sambil matanya sibuk menatap pedang-pedang yang tersusun di situ . Dia ingin mencari pedang yang sesuai untuk Cynthia .

" Hah ? Apa maksud kau tak banyak masa ? "

" Untuk jadi The Hunter , kau akan berlawan dengan pengguna kuasa magis untuk membuktikan kekuatan kau . Jika kau menang dalam perlawanan itu , secara rasminya kau adalah The Hunter . "

" Wait what ?! Baik bunuh je aku ! Sama sajalah hukuman bunuh dengan berlawan . Aku tetap akan mati juga ! "

" Sebab itulah aku bawa kau ke sini ! Untuk latih kau berlawan . "

" Aku tetap akan kalah juga . "

" Belum cuba belum tahu . Nah ambil pedang ini " Lucas melemparkan pedang paling ringan ke arah Cynthia . Namun gadis itu tak menyambut . Pedang itu terlempar sehingga jatuh di hadapan seseorang .

" Kenapa kau tak sambut ?! "

" Gila kau ! Kalau terkena aku tadi , terbelah dua aku ! Ergh ! " Cynthia mencebik . Dia berjalan ke arah seorang lelaki yang mengutip pedangnya yang terjatuh.

" Hm hi , boleh kau bagi pedang itu ? Itu aku punya " minta Cynthia apabila Valco sedang membelek pedangnya .

Valco memandang gadis yang menegurnya . Diteliti dari atas sehingga bawah . Matanya jatuh pada leher Cynthia . Tiada tanda apa-apa seperti yang dia bayangkan .

" Hm hello ? " petikan jari Cynthia menyedarkan Valco . Dia menghulurkan pedang tersebut pada Cynthia .

" Goodluck " ujarnya dengan pandangan kosong kemudian beredar pergi dari situ . Cynthia hanya menghantar pemergiannya dengan wajah terpinga-pinga . Sungguh dingin betul lelaki itu .

" Hoi Cynthia ! Tercegat apa lagi dekat situ ?! Cepatlah ! " jeritan Lucas dari belakang membuatkan Cynthia menggulingkan matanya . Haih , mamat kerek ni , asyik nak menjerit saja !

" Kau dah kenapa kutip pedang pun lama sangat ? " soal Lucas apabila gadis itu menghampirinya .

" Hm siapa lelaki itu ? The Hunter juga ke ? " Cynthia menghiraukan soalan Lucas . Jari menuding ke arah Valco yang sedang berjalan-jalan .

" Oh itu Raff Valco , dia sama seperti Zev , Gurdian of Lycans . Tapi pangkat dia lebih tinggi , Guardian Of Royalty . "

' Guardian of Royalty ' , perkataan itu memberi tanda tanya pada Cynthia . Baru dia sedar , perkataan itu pernah disebut oleh raja yang berada di dalam mimpinya , adakah lelaki di dalam mimpinya dengan Valco adalah orang yang sama ?

" Macam mana kau tahu pangkat dia ? "

" Itu sememangnya adat puak Lycans . Keluarga diraja akan mempunyai rambut berwarna putih bagi membezakan mereka dengan yang lain . Eh kau tanya banyak sangat ni , kau suka dia ke ? Dasar perempuan gatal "

" Eh kau jaga sikit mulut kau ea ? Aku saja tanya sebab warna rambutnya sama dengan aku . Hm sayangnya aku berambut putih tapi bukan datang dari keluarga diraja . "

Ayat yang diucapkan Cynthia membuatkan Lucas terfikirkan sesuatu . Rambut putih yang dimiliki Cynthia dan mempunyai kebolehan menyembuhkan luka dalam masa singkat itu sama dengan ciri-ciri seorang Lycans .

Adakah Cynthia salah seorang dari mereka ?

" Tak mungkin . " gumam Lucas perlahan .

" Hah ? Kau cakap apa ? "

" Ah tak ada apalah . Dah jom cepat berlatih , jangan buang masa ! " sangkal Lucas . Dia cuba melupakan perkara yang dia fikir tadi .

" Betul ke dia orangnya ? " Valco memerhati Cynthia yang sedang berlatih dari jauh . Sejujurnya , dia memang betul-betul ragu dengan identiti gadis itu .

" Tapi dia tak pakai rantai tu pun " fikirannya melayang mengingati saat dia melihat leher Cynthia , tiada rantai yang tersarung .

" Eh Valco , kau buat apa dekat sini ? " Aryea menghampiri Valco yang sedang duduk di atas bangku . Dia melabuhkan punggungnya di sebelah lelaki itu .

" Saja ."

" Oh " Aryea hanya mengangguk apabila Valco hanya membalas sepatah sahaja . Kenal sangat dengan perangai dingin lelaki itu .

" Macam mana kau jumpa perempuan itu ? " soal Valco ingin tahu .

" Hah ? Siapa ? "

" Cynthia . Macam mana kau dan Lucas kenal dia ? "

" Oh that human girl . Kami jumpa dia dekat hutan waktu awal-awal kami sampai ke Bumi . Lucas cakap Sebastian ada menyerangnya bertanyakan pasal Cynthia . Dia seperti mahukan sesuatu dari Cynthia . " terang Aryea .

Valco hanya diam , cuba mencerna apa yang diterangkan Aryea . Jumpa di hutan ? Apa si gadis itu buat di hutan tengah-tengah malam macamtu ?

Vote , thankyou ❤️

RebornNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ