11

86 14 0
                                    

Selepas waiter ambik pesanan kami,keadaan antara aku dengan minhee yg aku baru kenal 3 minit tadi agak sunyi. Masing2 buat hal sendiri.

Aku sebenarnya agak segan dan masih tak percaya yg minhee ni bakal suami aku. Aku rasa ramai je yeoja kat luar sana yg lagi layak dari aku.

Oh dan satu lagi!
Minhee ni nampak hensem dan agak berada jadi.. takkan la takde seko pun yeoja yg sangkut dengan dia? Nape dia perlu guna love app jugak untuk cari jodoh?

Haissh heiran sungguh aku dengan si minhee ni.

" Jadi... kita dah boleh la start bincang pasal wedding kita ni"

Mak ai mamat ni. Baru jumpa terus bincang pasal kawin ek 🌚

" Ermm kalau macam tu awak terangkan dulu kenapa awak nak kawin dengan saya ?"soal aku.

"Baik, saya akan terangkan. Tapi sebelum tu saya kena minta maaf dulu"

" Kenapa awak nak kena minta maaf pulak?,"soal aku kekhairanan.

"Err sebenarnya saya nak kawin dengan awak dalam tempoh satu tahun je---

"HAHH. SETAHUN JE ! ," belum sempat minhee menghabiskan ayat dia aku dah sampuk dulu.

Gaiss aku tak salah dengarkan? Dia nak kawin dengan aku setahun je?WHY? WHYY?????😭😭 Dia menyesalke sebab aku tak secantik ryujin itzy?

" Awak, dengar lah dulu apa yg saya nak cakap. Saya dah ada girlfriend dan girlfriend sya sekarang di UK sedang belajar tahun terakhir kedoktoran," terang minhee dengan jelas dan nyata.

Wow, dia dah ada girlfriend dah.Pandai pulak tu.Aku ni ape je ade🙁.

Jadi dia nak jadikan aku perempuan simpanan lah ni. Huhu tak sangka hidup aku akn jadi malang seperti drama.

"Awak mesti pelikkan kenapa saya ni dah ada girlfriend pun still nak menggatal cari perempuan lain?Janganlah salah sangka. Parents saya nak saya kawin tahun ni jugak dan kalau saya cakap saya nak kawin dengan girlfriend saya confirm diorang tak setuju sebab dia balik lagi setahun. Jadi saya nak minta bantuan awak untuk jadi isteri sementara saya tahun ni. Sumpah saya takde niat pun nak pergunakan awak tapi saya dalam keadaan yg terdesak," sambung minhee dengan muka yg bersalah.

" Ohh maksudnya awak pun terpaksa macam saya jugak la ni," balas aku.Kalau ikutkan situasi aku dan minhee lebih kurang sama je dengan aku cuma yg bezanya dia dah berpunya, aku masih solo huk huk.

" Maksud awak?"soal minhee.

"Parents saya pun paksa saya kawin dengan pilihan dorang tapi saya taknak sebab lelaki tu bukan taste saya dan saya tipu saya dah ada boyfriend .Diorang bagi saya masa seminggu untuk bawak calon suami.Dan nampaknya orangnya ialah....... awak,"terang aku pulak.

" Jadi, Aerin ,awak setuju tak dengan rancangan saya? Tapi kalau awk tak setuju saya tak kisah sebab saya boleh cari orang lain untuk tolong saya,"minhee menyoal untuk mendapatkan kepastian.

" Saya........,"

Apa patut aku jawab ni? Soalan yg minhee bagi ni dah sama taraf dah susahnya dengan soalan KPM bagi hekhek.

" Selepas berfikir secara logik dan warasnya,saya rasa saya setuju untuk tolong awak,"jawab aku. Yela, baik aku tolong minhee ni kot kot dia cair an dengan aku sebab aku baik. Ape aku merapu ni?

" Awak tak kisah ke kalau saya ceraikan awak nanti?" soal minhee lagi.Mungkin dia tak nak aku sakit diakhir nanti.

" Takpe saya tak kisah sebab awak bukan lelaki yg saya cintakan pun, jadi takde la saya nak sedih sebab awak," jawab aku yakin. Yakin nya kau Aerin.......

" OK lah kalau dah awak stuju lepas makan ni jugak saya pergi jumpa parents awak,"balas minhee saited.

Amboi mamat ni. Tak menyabor nak kawin dengan aku yg comel ni.

Waiter tadi datang dengan membawa pesanan kami. Baguslah,aku pun dah lapar dah ni.Aku tengok minhee dah senyum2 dah tak berhenti dari tadi. Happy betul dia bila aku setuju nak tolong dia.

Takpe la aku sanggup tolong kau asalkan kau happy kang minhee. Aik lain macam dah bunyinya Aerin? Jangan lupa ini semua sementara sahaja.

"Jom, saya hantar awak balik," pelawa minhee sebaik saja kami selesai makan.

" Eh takpe. Tak payah susah2.Saya boleh naik teksi je," tolak aku.

"Kan saya nak jumpa parents awak takkan lah nak jalan asing2 pulak.Nanti kang parents awak cakap boyfriend anak dorang ni tak berhati perut pulak,"gurau minhee.

Haah lah ! Aku ni dah kenapa nyanyok sangat.Kan dah malu...

" Kajja,"minhee menarik tangan aku yg tengah mengelamun keluar dari cafe. Alamak fake boyfriend aku ni, asyik buat aku berdebar aje.Nanti dah kawinkan silap2 ade jugak yg jantung aku pecah ni.

Kereta yg dipandu minhee laju meluncur diatas menuju ke destinasi kami iaitu rumah aku.






HI EVERYTHING!!!!!!

First aku nak mintak maaf sebab dah berdiam diri agak lama la jugak. Tulah susah nak tulis ff klu takde phone sendiri🙁 Tapi jangan risau sebab seperti yg dijanjikan aku akan tetap usaha nak habiskan tahun ni.Korang pun bagilah sokangan kepada author ni 😫

Disebabkan sekarang musim covid19 so korang jaga kesihatan tau. Jangan jatuh sakit sebab nnti sape pulak yg nak baca ff minhee ni? :-)

Jangan lupa VOTE dan COMMENT tau!

Love App 💘 ~Kang Minhee ~Where stories live. Discover now