Serangan Yang Tidak Dijangka

306 24 56
                                    

Warning! : Blood, dead.

Sudah seminggu berljalu semenjak mereka dapat berita serangan itu. Mereka kini berada di tanah lapang yang sama macam dalam episode Kristal Kuasa. Ice mengetuai latihan itu. Sekarang, Ice sedang berlawan dengan Blaze.

Ice : Kuasa kau sangat kuat. Tapi, kalau kau tak dapat mengawalnya, ianya hanya sia sia. Aku akan tembak guna kuasa aku. Kuasa kau sangat berkesan untuk element ais, jadi...

Beberapa gelombang air muncul dari belakang Ice.

Ice : Aku akan guna kuasa air. Bersedia?

Blaze menelan air liurnya. Dia tahu yang element air lagi kuat dari element api.

Blaze : S-sedia!

Dengan sekelip mata, Ice mengarahkan grlombang gelombang air itu menuju ke arah Blaze dengan laju. Blaze mengelak kesemua serangan yang datang ke arahnya.

Ice : Kau tak boleh mengelak sahaja. Gunakan kelemahan kamu sebagai kelebihan.
Blaze : Hah?

Blaze cuba memproses apa yang dikatakan oleh Ice. Blaze akhirnya memahaminya.

Blaze : Kelemahan aku adalah.... Api aku akan terpadam bila kena air... Tapi..... Air juga akan tersejat bila terkena api!

Blaze melompat ke atas dan terbang di udara. Semua orang terkejut.

Thorn : B-Blaze terbang?
Ice : Tak, dia tak terbang. Haba yang membantu dia terapung di udara.

Ice mengarahkan semua gelombang air mendekati Blaze. Dengan sepantas kilat, Blaze mengarahkan beberapa bebola api ke arah gelombang air itu. Dan betul sangkaan Blaze. Air itu tersejat.

Blaze : Yes! Ahhaah! Aku akan menang perlawanan ni!

Blaze terleka sebentar. Nampak peluang itu, Ice menembak air yang banyak ke arah Blaze. Blaze tidak sempat berbuat apa apa dan terkena air itu. Blaze pun terjatuh ke tanah.

Blaze : Adui......
Ice : Perkara yang paling penting sekali adalah, jangan sesekali terleka. Faham?

Ice menghulurkan tangan pada Blaze. Blaze memandang Ice seketika. Blaze pun memegang tangan Ice dan bangun.

Blaze : Faham. Terima kasi-

BOOOOOMMMMMM!!!!!

Tiba tiba, sebuah letupan yang kuat telah berlaku menyebabkan mereka semua tercampak jauh.

All : AHHHHHH!!!

Gempa cuba bangun tapi tak boleh. Gempa cuba cari orang yang menyebabkan mereka tercampak tadi. Mata Gempa membesar. Seorang lelaki tinggi berambut hitam dan berjubah ungu berdiri tidak jauh dari mereka.

Gempa : S-siapa kau?!
??? : Siapa aku? Aku lah, Raja Adudu.

Mereka semua terkejut mendengar apa yang Adudu katakan tadi. Ice menhentak tanah memunculkan cahaya berwarna hijau. Mereka semua dapat bangun. Semua rasa sakit mereka telah hilang. Mereka hilang kata kata.

Ice : Apa yang kau nak hah, Raja Adudu?! Kenapa kau nak jajah negeri ni?!
Adudu : Kau tanya kenapa? Sebab aku nak tawan negara ni!!! Aku akan mulakan dengan..... Indrasakti.

Raja Adudu memetik jarinya. Sebuah askar yang ramai muncul dan berlari ke arah mereka semua. Tanpa buang masa, mereka semua berlari ke arah askar askar itu. Satu persatu askar tewas di tangan mereka.

Hali : Pedang Halilintar!
Solar : Pedang Solar!
Taufan : Cakera Udara!

Mereka bertiga memenggal kepala askar askar itu. Darah bercucuran di mana mana.

Thorn : Akar berduri!

Thorn melilit badan askar askar itu dan menjadikannya akar itu lebih ketat sehingga tembus daging askar itu. Thorn pun mencampak askar itu jauh jauh dari situ.

Blaze : Bebola Api!

Blaze menciptakan banyak bebola api dan membalingnya ke arah askar askar itu. Askar askar itu terkena bebola api itu dan membuatkan badan mereka berlubang lubang. Askar itu pun rebah ke tanah.

Ice : Popsical!

Ice mencipta popsical yang sangat tajam. Ice mencampak popsical itu ke arah askar askar dan menusuk badan askar askar itu. Semua askar yang terkena popsical itu rebah ke tanah. Semua askar Raja Adudu telah terkorban di dalam peperangan itu. Yang tinggal hanyalah Raja Adudu.

Ice : Blaze.
Blaze : Hm! *angguk*

Mereka melompat ke udara dan mencipta sebuah meteor gergasi. Sebelah berapi, dan sebelah lagi beku. Meteor itu menghentam Raja Adudu. Meteor itu hancur dan jatuh ke bumi. Kelihatan Raja Adudu tak bergerak di tanah.

Ice : Hali. Cepat tikam dia. Tamatkan semua ni.
Hali : Baik

Hali mengeluarkan pedang Halilintarnya dan bersedia untuk menikam Adudu. Tapi........ sebuah akar menjalar telah membelit tangan Hali dan memcampak pedangnya. Sesosok manusia telah datang dan dengan sepantas kilat membawa Adudu ke tempat selamat tidak jauh dari mereka.














650 perkataan

Hohoho! Dah siap! Maaf ye para reader. Author tak pandai buat scene aksi. TwT Terima kasih dah baca cerita Author! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!


Kristal Kuasa (COMPLETE) जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें