Episode 1

17 1 0
                                    

Cerita Ini Berkisahkan Seorang Lelaki Remaja Belasan Tahun Iaitu Haikal. Dia Sering Mengelamun Untuk Dapatkan Perempuan Yang Selalu Ada Di Sisinya Tidak Kira Waktu. Dia juga rela berkorban Apa jua sekalipun Demi cintanya. Haikal Juga Berwatakan baik dan menghormati wanita namun sayangnya, sentiasa dijadikan bahan permainan perempuan.

Sewaktu haikal menempah alam remajanya di Sekolah Menengah. Dia terserempak dengan seorang wanita jelita di sekolah Itu. Hatinya berdetak sangat laju tapi niatnya masa itu hanyalah untuk berkawan semata-mata

Kemudian, Cikgu Mengadakan Ujian Penilaian Bahasa Inggeris Bagi Menentukan Kelas Mana Akan Mereka Duduki. Haikal Berharap Agar Dia Akan Sama Kelas Dengan Wanita Itu.

Sayangnya, Haikal Mendapat Kelas Yang Pertama Malah Wanita Itu Menduduki Kelas Yang Kedua.

Kesemua murid menduduki kelas mereka masing-masing sejurus tamat ujian penilaian tersebut termasuklah haikal.Haikal Sangat Gemuruh kerana di kelas itu terdapat ramai Yang dia tidak kenal tapi mujurlah ada separuh rakannya dari sekolah rendah turut menduduki kelas itu.

Justeru itu, apabila tiba waktu rehat, Haikal Terserempak Sekali Lagi Dengan Wanita Itu. Haikal terus mengekori pergerakan wanita tersebut tapi niat haikal hanyalah untuk mengetahui namanya sahaja.

Haikal memberanikan dirinya untuk menanya kepada wanita tersebut tentang namanya malah wanita itu menjauhi haikal serta-merta namun haikal ternampak nametag di tudungnya .Wanita Itu Bernama Puteri Irdisya






EpiphanyWhere stories live. Discover now