4.Mine

9.5K 386 13
                                    

Hari ini Mia cuti, ikutkan hatinya mahu saja dia  berehat di rumah tetapi barang dirumahnya sudah habis. Nak atau taknak terpaksa keluar.

Mia bersiap ringkas. Rambut perangnya dibiarkan bebas . Baju sweater dan seluar jeans dicapai (dalam media). Mia melangkah ke dalam kereta lalu kereta dipandu dengan cermat ke mall. Mia melangkah masuk ke dalam mall dan mula membeli-belah. Sedang syok membelek buah ditangan dirinya terasa dilanggar.

Dengan muka yang bengang Mia menoleh ke belakang. Macam nak terloncat keluar hatinya apabila Aiden berada di belakangnya. "awak buat apa kat sini? Usya saya eh? Hehe" soal Mia sambil membuat muka gatal.

" soalan jangan bodoh sangat boleh tak? And takde masa aku nak usya kau" kata  Aiden. Tanpa membuang masa Aiden terus pergi daripada situ. Kalau dah namanya pon Mia, Mia terus mengejar Aiden lalu memaut tangan Aiden selamba.

Aiden dengan pantas menolak Mia sehingga Mia terjatuh. " sampai hati awak tolak saya sampai jatuh" jerit Mia kuat. Aiden dengan pantas menutup mulut Mia apabila perasan ada yang memandang dirinya. Mia yang perasan Aiden menutup mulutnya dengan pantas, Mia menjilat jari Aiden.

" wtf is wrong with you?" soal Aiden bengang. Tangannya dikesat di baju Mia. Jijik!.

" hehe awak ni comellah, saya geram!" kata Mia sambil tersenyum gatal.

" jangan desperate sangat dear, bye bitch!" kata Aiden dengan muka dingin dan beredar.

Mia memegang mukanya. Dia panggil aku dear!!! Mia hanya mendengar perkataan dear saja, yang lain tak dengar. Mia pon beredar dengan muka yang happy.

Selesai membayar semua itu, Mia melangkah ke kereta dan memasukkan barang ke dalam kereta. Mia masuk ke dalam kereta dan mula bergerak ke lokasi lain.  Blsky cafe.

Masuk saja ke dalam cafe tersebut, Mia mengorder. " saya nak white iced chocolate". Pelayan tersebut beredar. Tiba-tiba Mia ternampak Aiden yang baru melangkah ke dalam cafe tersebut. Aiden yang melangkah masuk terpaksa duduk di hadapan Mia apabila ruang yang lain sudah penuh.

Mia memandang Aiden dengan penuh minat. " Aiden saya nak nombor telefon awak boleh tak?" soal Mia. Aiden mendengus perlahan sambil menjeling Mia. " awak tahu tak apa beza awak dengan anjing? Soal Mia

" aku manusia, dia binatang "

" betul lah tu tetapi awak dengan anjing tiada beza tahu! " gelak Mia kuat. Pandangan tajam daripada Aiden diabaikan.

" okaylah kali ini betul-betul, jangan merajuk Aiden. Sejak saya jumpa awak ni, saya hanya tahu satu musim je"

"aku tak merajuk and aku taknak tahu musim apa"

"well, saya tetap nak bagitahu, sejak jumpa awak saya hanya tahu musim rindu je, saya asyik teringatkan awak, I Love You" kata Mia sambil tersenyum manis. Aiden hanya mendengar sambil membuat muka dingin.

"er Aiden, awak tak kena tangkap ke ? Pasal yang awak bunuh lelaki tu "  Mia cuba mengalih topik.

"bukan masalah kau" kata Aiden dengan dingin. Berkerut keningnya melihat Mia . Tidak takutkah perempuan itu dengan dia ? Selamba bercakap macam dia membunuh semut padahal dia telah membunuh seorang manusia.

Mia tersenyum bahagia melihat Aiden pergi, pertama kalinya Aiden melayan dia walaupun nampak macam taknak layan. Air yang sudah separuh itu dibawa. Time to go home. Sampai saja di kereta. Tiba-tiba badannya dipeluk daripada belakang dan lehernya terasa sejuk.

Badan Mia menggeletar.

"serahkan duit kau kalau tak nyawa kau melayang" kata orang itu.

Mia menyesal parking keretanya jauh daripada yang lain.

" saya tiada duit, duit yang ada pun cukup-cukup tampung belanja je" kata Mia sambil menagih simpati. Mana tahu tiba-tiba bertukar baik.

"mampus kau" kata orang itu.

Belum sempat pisau itu mengelar lehernya Mia pantas bertindak dahulu. Mia bertindak memijak kaki penjahat tersebut sebelum bertindak memulas tangan si penjahat dan menolak si penjahat jauh-jauh. Melihat penjahat tersebut ingin bangun, Mia terus berlari dan menendang celah kangkang penjahat tersebut dengan kuat.

Mia sendiri terkejut melihat dirinya. How?. Hasil tengok wwe ke apa? Mia tersengih suka dan mula menelefon pihak berkuasa. Aiden yang sedari dari tadi memerhati, sedikit sebanyak kagum akan gadis tersebut.

Aiden ingatkan bahawa Mia sama seperti gadis di luar, lemah. Aiden tiada niat langsung hendak menolong gadis tersebut. Aiden ingin melihat gadis tersebut mati dibunuh penjahat tersebut tetapi lain pula yang terjadi apabila penjahat tersebut dibelasah oleh Mia.

Selesai report kepada pihak berkuasa, Mia pulang ke rumah. Lehernya terasa pedih. Terdapat kesan goresan disitu. Huh patutlah. Mia meletak ubat dengan cermat.

Aiden mula memandu ke markasnya. Masuk saja ke dalam dia terus berjumpa dengan Eric.

" aku nak kau cari lagi maklumat pasal Malayka Damia, ade lagi yang aku tak puas hati"

" baik bos"

My BadBoy (✅) Where stories live. Discover now