TIADA LAGI SENYUMAN

7 0 0
                                    

Episod hitam yang aku takut telah terjadi, dan tiada apa yang dapat aq lakukan untuk pulih kan keadaan yang telah semakin nazak. Akhir nya hanya tangisan dan ayat keramat turun temurun "kalau dah jodoh, tak ke mana" di cagarkan..
Aku terkelu dan tidak mampu berbuat apa-apa..Dia memilih untuk hanya berkawan, yg berkemungkinan menjadikan situasi semakin kekok dan janggal..
Aku redha walaupun pedih dan perit yang aku hadapi tika ini.
Tiada apa yang mampu aku lalukan selain berdoa dan mengubah diri ke arah yang lebih baik dan terus yakin akan ketentuan Illahi..
Selain dari si dia, hanya keluarga dan sahabat baik saja yang aku percaya dan sayang dengan penuh kasih..



DI TINGGAL PERGI..

Hari demi hari aku menanti khabar berita, kiriman 'whatsapp' yang mungkin menenangkan hati. Ku setia menunggu hingga ke tengah malam, sampai kan satu tahap mata ku menjadi lali untuk lena dikala manusia sejagat yang lain syahdu dibuai mimpi indah. 
Hati berdebar setiap kali menerima notifikasi dari telefon bimbit ku. Dan apa yang paling aku takut kini terjadi. Mimpi buruk yang akan meninggalkan kesan hitam yang mendalam telah berlaku.

Akhirnya engkau jujur dengan diriku. Engkau memilih manusia itu kerna harta dan pangkatnya yang tidak akan kekal selamanya. Sebaliknya aku yang ber'modal'kan ketulusan, kejujuran dibuang dan diludah seperti anjing kurap yang merayu meminta makanan. Alasan mu seperti orang yang terdesak, menggunakan nama 'mak' sebagai tiket supaya tidak rasa bersalah.

Mana pergi janji manis mu yang konon akan terima diriku dan sanggup menunggu aku yang sedang berusaha menunaikan impian untuk membina mahligai indah bersama mu.
Dan lebih berjuta kali aku menyatakan yang dalam hati ku ini hanya ada namamu seorang, tapi kini nama yang aku sanjung, insan yang ku puja-puja, hati yang kutakluki telah disunting orang.

Sakit dan perit hanya aku yang merasakan, melepaskan sesuatu yang kita sayang, setelah berkorban masa, tenaga dan juga hubungan dengan kawan demi seorang manusia, tetapi akhirnya di tinggal pergi tanpa rasa besalah.  

NUKILAN HIDUPKU Where stories live. Discover now