9

7.9K 353 32
                                    

All you need is to
believe in yourself

             Yana masuk ke dalam wad tersebut. Hana yang dari tadi leka memandang anaknya yang menyusu terus memandang kearah pintu bila terdengar bunyi pintu terbuka dari luar..

"Aku ingat kau tak datang lawat aku tadi. Rayyan kata kau busy." Yana tidak mengendahkan soalan Hana sebentar lalu pipi anak kecil itu dicubit manja sebelum dia meminta izin untuk mengedong anak tersebut. "Haah banyak kerja sikit dekat office tu tapi sekarang ni kan tengah waktu break so aku datanglah lawat kau kejap." Jawab Yana. Mata tidak beralih dari memandang bayi yang dikendongnya.

Putih kemerah-merahan dan wajahnya bersih.

"Nama dia Tengku Aryana Darwisha. Comel kan?" Yana angguk kepala. Wajahnya kecil kecil lagi sudah cantik apatah lagi bila dia sudah menginjak dewasa nanti. Mesti lagi cantik! Wajahnya betul betul mewarisi wajah Hana. Cantik.

Alangkah indahnya jika bayi yang dikendong ini adalah anaknya. Tapi dia redha, mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi malah aku juga tidak salahkan mana mana pihak.

Kemudian lengan yana disentuh hana. "Mungkin ada hikmah kenapa semua ni jadi yana. Kau pun tak boleh nak ingat sangat benda benda ni..past is past. Buka buku baru. Mulakan hidup baru." Jawab hana seperti dia terbau aura sedih dari sahabat ini. Kawan mana yang tak sedih bila tengok rakan baiknya sedih?

"I'm okay. Thanks" kata yana sambil tersenyum nipis.

Banyak benda aku hadap seorang diri sepanjang empat tahun dan kau tak akan pernah tau semua tu hana.

             "Aku cuma teman pekerja aku lawat kawan dia. Katanya baru lepas bersalin." Jawab Luke bersahaja tanpa memandang wajah Rayyan. Tidak berminat. Kemudian terdengar bunyi gelak sinis dari rayyan.

"Kau masih tak berubah. Masih sama seperti dragon empat tahun yang lepas kan? Ego melampaui segala galanya..just tell her the truth then it's will be okay." Tin minuman kosong yang dipegang lantas dibuang ke dalam tong sampah berdekatan kemudian punggung dilabuhkan pada bangku kosong yang juga berdekatan dengan Luke.

"Ego? Kau tak ada hak nak cakap pasal ego dengan aku tiger. Aku jadi macam ni bukan sebab ego tapi aku jadi macam ni because of him! Kau hanya tau sejarah hidup aku satu per sepuluh je tiger..tak semua. Kau hanya tau pasal aku bunuh mak ayah aku saja tapi sebelum kisah tu ada lagi kisah kisah dia jadi jangan nak cakap pasal ego dengan aku kalau kau tak tau apa apa. Hidup aku sangat complicated."

"Baik kau jaga bini kau yang tengah berpantang dari kau sibuk nak tau pasal aku" jelasnya sebelum kaki mula menapak meninggalkan Rayyan disitu. Sebelum apa apa jadi baik dia yang angkat kaki dulu.

Namun selangkah saja dia mahu keluar dari wad bersalin, matanya terhenti pada dua orang lelaki berpakaian serba hitam sedang melihatkan kearahnya juga. Hanya melihat tatu saja Luke dapat mengagak bahawa mereka berdua ni pasti salah seorang dari orang bawahan ' dia '.

Damm it!

Tubuh dipusingkan menuju ke wad hana dan yana berada. Pintu dibuka secara tiba tiba lalu tangan yana dicapai pantas. Mata sempat memandang ke arah bayi sebelum mereka berdua bergegas keluar.

"Till me meet again."

      
           "Tuan Luke nak bawa saya ke mana ni? Masa rehat kita masih ada lagi em.." belum sempat yana mahu menghabiskan ayatnya, tiba tiba langkahnya terhenti. Begitu juga dengan tuan Luke.

"Long time no see Luke. Where have you been before? Russa is waiting for you..you're the leader now."

"I'm not your leader. Stephan is your leader now right?"

Mata jejaka itu mula bertukar pandangan kearah gadis disebelah. "No wonder Stephan want that girls. She's pretty"

"What do you want William." Soal Luke dingin. Tubuh Yana ditolak agar berada dibelakang. "Stephan wants that girls" jari ditunjukkan kearah yana sementara yana dibelakang sekadar terpinga pinga tidak tau apa apa. Apa yang berlaku??

Luke menjeling kearah yana sebelum matanya memandang kearah William semula. "This girl is mine and will forever be mine. No one can have it including him." Ugut luke. Mata belangnya tajam memandang anak mata William. Lelaki yang pernah mengkhianatinya suatu ketika dulu.

Tidak lama selepas itu, Luke mula menapak meninggalkan mereka berdua namun dihalang oleh William. Tapak tangan William menahan dada bidang Luke dari bergerak.

"Lasciami andare" ujar luke sambil matanya dipejam. Menahan diri dari marah.

"dove vuoi andare?"

"Not your business William." Tangan William direntap kasar lalu tubuhnya juga ditolak sebelum Luke membawa Yana keluar dari sini.

Ikutkan hati yang sedang panas menggelegak bak larva ni. Dah lama muka mamat tu aku jadikan punching bag!

              Keluar saja dari perkarangan hospital. Tubuh Yana ditarik agar menghadap Luke. "Starting from now..never trust anyone okay? Don't ask me who's that guy and never ask me anything understand? Awak nak kemana mana.. saya sarankan jangan berseorangan. Kena berteman. Anything just call me." Pesan Luke.

"Kenapa?"

"Because I want you to be safe."

"Tapi saya selamat sekarang. Tuan luke kan ada dengan saya?" Jawab yana.

Luke tersenyum. Naifnya budak ni..tak pe. Biar dia tak tau dari dia tau.

"Saya tak jamin awak akan selamat dengan saya Maisarah. Dan saya pun tak jamin boleh jaga awak.. awak kena pandai jaga diri."

"Siapa Stephan?" Soal Yana ingin tahu. "Kenapa nak tau?"

Yana jongket bahu. Dengan wajah innocent dia menjawab "Saja nak tau. Kalau hensem mana tau saya boleh try ke kan?"

Luke pandang yana tidak berkedip. Wajahnya terus bertukar serius.

Gulp! Kenapa dia nak marah aku?

"Wajah tak melambangkan apa apa pun Maisarah. Kalau awak boleh tahan dengan dia.. pergi dekat dia! Orang lagi nak jauhkan dari dia, awak nak dekat dengan dia. Saya yang hensem ni awak tak nak pula nak try." Kata Luke berbaur sedikit riak saat memuji diri sendiri.

"Biar muka tak elok tapi hati tu elok Maisarah. Ini kalau muka pun dah pecah tambah pula hati pecah sekali? Sia sia hidup"

"Ingat Maisarah. Dunia tak seindah mana pun.. bagi saya mereka semua ni adalah hipokrit. Tak ada pegangan dalam diri mereka sendiri.. tiada matlamat diri. Hidup dalam penipuan semata-mata." Kata Luke. Tangan dimasukkan kedalam poket.. mata meliar memandang orang yang lalu disini.

"Dunia bukanlah cerita dongeng..tapi dunia adalah tempat persinggahan yang bila bila saja boleh hancur." Jelasnya lagi.

Huhuhu..i'm sorry guyss sebab unpublish..so yeah.. untuk bab 9 ni..ni saja yang kak ayinss dapat buat..sorry kalau tak berapa nak helok jalan cerita dia huhuhu.

LUKE ARYANAOù les histoires vivent. Découvrez maintenant