¦53

2.1K 144 33
                                    

BUAT pertama Kalinya Selepas bertahun-tahun Pintu Gerbang Istana dibuka Seluas-luasnya. Istana yang pertama kali dilihat mereka sudah Ghaib Kini diganti dengan Istana yang Seakan-akan Baru Dibina. Rakyat Guardian World Berpusu-pusu Masuk. Masing-masing menayang muka teruja. Mana taknya, Hilang tanpa khabar berita tup-tup dah Nak kahwin? Mana tak terkejut?

Dibilik Lelaki,Deng Sudah Cemas tahap nak bersalin Mujurlah ditenangkan Oleh Zash,Jann,Ives dan Riel. Ditenangkan lah sangat.

"Deng, Serius Arh doh? Kau nak Kahwin aje pun! Tak payahlah nak gelabah Ayam sangat!" Ketawa Riel. Sebelum Diluku Zash.

"Dia Dah nak menangis tu weh!" Ujar Zash. Serius, Padahal Dalam Hati dah berdekah-dekah dia Ketawa. Eleh, Nak Kahwin aje pun. Bukan Nak Pergi Buang Nyawa!

"Actually,Deng Kau umur Berapa?" Tanya Ives Pula. Dia melabuhkan Duduk Diatas Katil.

"35 tahun, Kenapa Kau tanya Pasal Umur Sekarang ni? Tak ada Kaitan Lah Sengal!" Marah Deng. Ni lah budak-budak!

"Stop it, Korang Dah Boleh pergi Wedding hall. Aku nak Pergi Panggil Pihak Perempuan" Arah Jann Sambil Melihat Jam halimunan yang muncul dihadapannya. Hanya beberapa Saat Bayangnya Sudah Lesap. Makin Gelabah Si Deng ni!

●●●●●●

TIARA Emas Diletakkan Dengan Penuh hati-hati diatas Viel berwarna Putih. Dengan Dress Kembang Yang turut berwarna putih Serta Solekan nipis menambahkan Lagi Serinya Walaupun, perkahwinan iniKali kedua baginya, debaran itu tetap ada.

"Girls? Ready?" Laung Suara Yang sangat mereka kenali, Jann.

"Kita Tak perlukan sentuhan Terakhir, It's Already Perfect! Mesti Deng Jaw drop lepas ni. It's Was the Best scene!" Ujar Fella Teruja.

Lyssa, Olivea dan Ely serta Permaisuri Sereene Ketawa melihat telatah Fella. Bunyi ketukan Pintu menyentakkan Mereka, Lima minit sudah Berakhir. Wajah Permaisuri Yang sememangnya Berkulit Pucat Semakin Pucat.

"Are you ready, Your Highness?" Soal Lyssa Perlahan. Permaisuri Sereene mengangguk sambil Memaut Lengan Gadis Remaja itu Selaku Pengapitnya. Pintu Dibuka Oleh Fella. Permaisuri Sempat Menarik Nafas Dan Terus Berlalu Kearah Wedding hall. Lyssa Setia Disisi manakala Fella, Olivea dan Ely Mengikut Dari Belakang.

●●●●●●●

"THANK You for Spend This Beautiful Day with my wedding Day, I was deeply touched. I have A lot Of Speech But This Is not the Right Day. But whatever it's Please Enjoy Your Food, Cheers" Ujar Permaisuri Sereene Sambil mengangkat Gelas Araknya. Tindakannya Mendapat sorakan orang Ramai.

"Dah Kahwin dah Diorang, Aku bila Lagi eh?" Keluhan Ives mendapat Pandangan Are-you-kidding-me-man-? Dari Jann,Riel,Zash,Lyssa dan Fella Serta Olivea dan Ely.

"What? I'm just Saying what I feel" Ives menjongket kening kepada Beberapa Gadis Yang Lalu dihadapannya. Mana yang seksi, Mana Yang Hot dia bersiul. Tersipu-sipu gadis tersebut.

Gediks! Kutuk Ely dalam Hati.

"I'm respect What did you Feel, Bro. However, Our mission Not Complete yet. We Have our last destination, Magic World. Then We'll back To MagiZard Academy" Potong Zash. Dia menyisip jus Didalam Gelas.

"Actually Zash, What's Our Mission? Since Kita Di sini Bila Kita buat Misi?" Soalan Lyssa mendapat persetujuan Yang Lain. Misi apa?

Zash Menghulur Satu Kertas Betul-betul atas muka. Lyssa mengambil, Dia membaca Dengan Suara Yang Agak Kuat supaya rakannya Dengar seraya melawan Bunyi bising didalam wedding hall.

DEAR, KIDs.

The Reason I wrote This Letter Because... Balik kepada Bahasa Biasa ye.

Macam ni, Apa Sahaja Masalah Yang kamu Hadapi itu adalah misi Kamu. Tak faham? Tanya Orang Sebelah.

Kamu Perlu selesaikan Semua Masalah itu baru kamu boleh Bertolak ke Dunia Lain. Faham? Dan Ya, tolong Carikan saya Seorang 'Element Controller' Bawak Dia Balik bersama Kamu. Faham?

Adiosssssss

Take Care My Kids

Dan Ye, tolong Salahkan Author dengan Apa Yang Berlaku. Dia Tak ingat apa motif dia tulis Cerita ini dan Otak dia Kering. Hohoho.

"Kebabunan Apakah Ini??" Kertas Ditangan Lyssa Dirampas oleh Ives Dan dilempar ke belakang. Tanpa Dia Sedar Kertas Itu termasuk ke dalam Meatball Soup seorang wanita. Disebabkan Gumpalan kertas Itu sama warna dengan Meatball. Dengan penuh Selamat ia berjaya ditelan.

LYSSA XANDRIA Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang