¦45

2.6K 201 22
                                    

"P--PERMAISURI Sereene?!"Terbeliak Mata Lyssa, Laju dia duduk bertinggung. Lutut kanan dilantai dan Lutut kiri diangkat Sedikit, Kedua-dua belah tangan dirapatkan ke Dada.

Permaisuri Sereene tersenyum Lembut. Dia menyuruh Lyssa Bangun.

"Kenapa Tuanku Boleh ada disini?"

Belum Sempat Permaisuri Sereene mahu menjawab, Pintu ditendang Dari Luar. Seorang Lelaki berambut Perang dan Bermata Hitam masuk. Dia memandang Permaisuri Sereene sebelum beralih Ke Lyssa.

"Wow..wow..Wow..?"Dia Tersenyum Senget. Tangannya ingin menyentuh Rambut silver Berkilau itu tapi Ditepis Oleh Permaisuri Sereene.

"Don't touch her,Eryza"

"Masih nak cari pasal?Kau tak penat ke?" Eryza Ketawa beberapa saat wajahnya kembali Serius. Badan Permaisuri Sereene tercampak Ke dinding. Lyssa menerpa kearah Permaisuri Sereene. Darah segar dari dahi mengalir kepipi Permaisuri Sereene.

"Macam Mana ora--"

Splashh!!!!

●●●●●●●

KOTAK Kaca dibekukan oleh Riel dan satu tumbukan padu tepat mengenainya. Dan Pranggg! Hancur berkecai! Riel menarik tangan Fella dan terus meninggalkan Bilik itu. Sebaik Keluar, Kaki Spontan terundur ke belakang.

"Aku ingat Kita dah boleh balik dah.." keluh Fella Perlahan. Fella Memenggang Lengan Lelaki di sebelahnya manakala Riel hanya tersengih.

"Skelman" ujar Riel. Mata birunya memandang Beribu-ribu Skelman dengan Tukul ditangan.

[SKELMAN→berbadan Rangka dan berkepala seperti manusia]

"Kacang Je ni!" Riel maju kedepan tangan menyentuh lantai dan Semua Skelman jatuh meniarap ke tanah. Kedua belah tangannya Dihala kedepan, Ais Keluar dari tangan Riel dan Skelman Membeku tanpa sempat menyerang.

"Oookay…, Mana jalan keluarnya?" Tanya Fella selepas melihat. Kepala Riel menunjuk ke arah Sebuah Pintu Bercahaya.

"B..Bila masa?" Terlopong Fella. Dia tak perasan pun?

"Aih, Tak kisahlah bila-bila. Jom balik!" Sekali lagi tangan Riel menarik Tangan Fella.

●●●●●●

"WHAT THE--" Tangannya Mengelap Titisan Air dimuka. Wajah Lyssa dipandang Tajam. Terus Badan Lyssa terpelanting ke belakang. Sampai Retak Dinding dibuatnya. Eryza mendekat, Kedua Belah Pipi Lyssa dicengkam.

Lyssa mengaduh perlahan.

"Muka Kacak aku ni, Tak pernah kena apa-apa. Kau berani Simbah Air? Kau memang nak kenalah. Dahlah Selamba Kau masuk ke tempat aku!!" Aura Kehitaman muncul dibelakang Eryza.

Pang!

Pang!

Pipi Lyssa ditampar kiri kanan.

Dush!

Perut Lyssa pula Ditumbuknya.

"L.. Lelaki Dayuss..Pukul perempuan!!" Jerit Lyssa Senak,Dia melurut duduk ke lantai.

"Jangan Ingat kau cantik, Aku berlembut dengan Kau!" Eryza memandang ke atas dan Dia menjerit kuat dan Automatik badan Lyssa terbaling ke dinding kiri lepastu ke dinding kanan.

"Cu..cukup.. sakit.. tolong..Berhenti" Rayu Lyssa. Nak mati dia rasa! Darah Keluar dari Semua bahagian. Terutamanya dari kepala dan Mulut. Tiba-tiba Lyssa menjerit, memori dia dipukul oleh Jayden Berulang didalam Kepala.

"Guna Kuasa kau, Lyss"

Lyssa tersentak, Javv…buat pertama kali dia dengar suara Javv selepas bertahun-tahun.

"…Guna Kuasa Kau!aku tahu Kau dah okay dengan Kuasa kau…Kau boleh tipu orang lain, tapi bukan Aku…"

Entah Kenapa, Dia Dengar nada Suara Javv…sedih?

"Nanti Aku jawab semua Soalan Kau, Tapi tolonglah lawan balik… kau buat aku Sakit…"

Nada merayu Javv buatkan Lyssa bangun Dari Duduk. Element Air muncul disekeliling Lyssa. Lukanya kembali Sembuh. Tubuh Lyssa Bercahaya sehinggakan Eryza memejam mata. Lima Pisau Angin dilempar ke arah Eryza dan ditukar menjadi Pisau Air menyebabkan Lengan,Wajah dan badan Eryza luka.

Lyssa cuba mengelak daripada terpandang Mata Eryza kerana bila matanya bertentang dengan Mata Eryza. Badannya akan Dikawal oleh Lelaki berambut perang itu. Eryza Mengeluarkan Element Tanah tetapi dilibas pantas oleh pedang Angin.

Mereka masih lagi dalam posisi bertahan. Tubuh Eryza ditarik oleh Element tumbuhan dan melekap rapat ke dinding. Element alam itu membalut tubuh Eryza.

Tangan Lyssa mencengkam Leher Eryza. Bibir nipis itu mengukir senyuman Sinis. Cengkaman dikuatkan Sehinggakan Eryza menepuk-nepuk Tangan Lyssa.

Lyssa melepaskan cengkaman dan Eryza dengan Mudah Menghancurkan daun-daun yang membalutnya.Lyssa terus menyerang, Eryza turut menyerang balas.

Lyssa masih lagi menyerang sehinggakan Eryza hampir putus Nyawa. Rayuan Eryza buatkan Lyssa ketawa.

"Kau ada fikirkan bila aku suruh kau berhenti?"

Pedang tanah dilibas tanpa belas kasihan ketubuh Eryza. Dia tidak berasa puas lagi! Lyssa pun tak tahu kenapa dia ada perasaan macam tu.

"Cukup!cukup Lyss!!" Tempik Javv apabila Eryza sudah terkulai layu ke tanah. Tapi Lyssa tidak mendengarnya Seakan-akan hilang kawalan!Dia masih lagi Membelasah badan Kaku Eryza.

Pedangnya Jatuh Ke lantai apabila Seseorang memeluknya. Lyssa menoleh dengan muka Terkejut…




LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now