¦42

2.5K 204 14
                                    

"SIAPA Kamu semua?!Berani Kamu masuk dalam Hutan Aku!!"

Terpejam mata diorang, Bukan Sebab takut ke apa. Tapi Air liur Dross yang macam Hujan Terpercik ke arah mereka!

"Euww" guman Ely. Air liur diatas Muka Dan Badannya dilap dengan Daun-Daun dari Kuasanya. Dahlah Busuk, Melekit pulak tu.

"Kami nak ke Guardian World!"Jawab Zash dengan Suara dingin dia tu. Dross Ketawa kuat. Diorang bertujuh berpandangan kecuali Zash.

"Kau kenal aku?Aku Dross Pelindung Hutan! Tak ada orang pernah lepasi aku. Kau masih Nak ke Guardian World? Jangan Buat lawaklah Budak!"

"Aku tak Pandai Buat lawak dan Aku tak suka Buat lawak! kitorang tetap kena pergi ke Guardian World! Dan Aku bukan Budak!!" Lantang Zash Membalas.

"Baiklah--"

"Kita Fight Dua!" Pintas Zash.Pedang Muncul Ditangan kirinya. Aura Kemerahan diSekeliling pedangnya.

"Sorry for disappointing You But I want her" Tangan Besar Dross menunjuk kearah Lyssa.

"S..Saya?"

"Kita kena Ikut juga. Kalau Dross pilih Lyssa, Lyssa tetap kena lawan. Kalau tak Mouth demension Telan kita jawabnya"Riel Bersuara apabila Kawan-kawannya memprotes terutama Zash, Muka tegang dia tu tak payah cakaplah!

"Yes.."

●●●●●●

DROSS mengubah Saiznya, Setelah Dipaksa oleh Riel. Sebabnya Riel kata dia nak perlawanan yang adil. Dross pun tak tahu kenapa dia Boleh ikut arahan Budak tu.

Dari badan Raksasa dia mengubah diri kepada Lebih kecil. Tapi kecil dia tu macam bayi dengan semut. Still besar kan?

Lyssa memegang Pedang biasa. Dia berdiri dalam posisi bersedia.

Dross Mengeluarkan Kuasa Angin. Angin Berpusar menuju kearah Lyssa. Lyssa terperangkap kedalam angin itu tanpa sempat mengelak. Ely dan yang lain dah Cemas manakala Dross Tersengih. Tapi sengihannya Mati.

Lyssa Berdiri dengan Pedang dicacak ketanah.Di Badannya tiada langsung Luka. Lyssa menarik Pedang yang dicacaknya.Dia Tersenyum Nipis.

Bukan Setakat Dross Terlopong. Ely,Fella,Olivea,Jann,Riel dan Ives pun ternganga. Mata tajam Zash hanya memerhati tanpa reaksi.

Tanpa Memberi peluang Dross terus menyerang dengan tangan Besarnya. Lyssa mengelak. Kena tu mahu penyek! Lyssa mengelak dan Mengelak tiap kali diserang Dross. Melihat Dross sedikit Cuai, Lyssa Melantunkan badan ke lengan Dross yang besar menggunakan Element Air. Element pertamanya!

Lyssa berlari ke kepala Dross. Sampai je dikepala, Lyssa menyentuh perlahan Tanduk Dross. Lyssa melompat dari anggota Badan Ke anggota Badan yang Lain. Pedangnya sudah bertukar Pedang Element angin!

Sling!

Sling!

Sling!

Lyssa melakukan Back Flip sebaik sampai di Ekor Dross, dia mendarat dengan selamat. Serentak Dengan itu Dross Jatuh Ketanah.Anggota badannya satu-satu Tercabut dari badan. Ia Meletup dan Hancur berkecai.

"Lyss!" Rakan-rakannya laju mendapatkan Lyssa.

"Okay?" Tanya Ives dan Ely.

Lyssa mengangguk. Dia Senyum bila terasa Aura pergaduhan Ives dan Ely.

"Apasal Kau ikut ayat aku?" Tanya Ives.

"Oh. Pleaselah!" Ely buat muka Menyampah.

Kan dah kata!

"Kenapa kau tak happy je ni? Kau dah kalahkan Dross" Tanya Olivea. Ely dan Ives yang sedang bertekak tu diabaikan.

"It's Just a clone. Right,Xandria?" Ujar Zash, Dia bersandar dibatang pokok . Lyssa mengangguk, Sejak dia mula-mula berlawan Lyssa dah tahu ia hanya Klon.

"Seriously? So where's The real Dross?" Jann menyoal, Mereka Automatik memandang Sekeliling. Ada pokok-pokok je.

"Macam mana kau tahu itu Klon" Satu Cahaya muncul dan Binatang yang berkali ganda besar dari mereka keluar. Dross memandang lelaki yang berserkup dan bertopeng muka itu.

"Binatang mampu menghasilkan Beribu-ribu Klon. Dan seekor Binatang tak mampu mengecilkan Tubuh diorang kecuali Dia ada Kuasa pengecilan dan Pembesaran.."

"Dan Binatang mana ada kuasa. dia hanya bergantung pada kekuatan Fizikal , Melainkan Itu Klon. Klon Binatang Mampu Meniru Element lawan dia. And yes You copy my power" Lyssa menyambung ayat Zash yang tergantung.

Dross Terdiam. Selama ni tiada pun orang perasan yang Dia Selalu hasilkan Klon. Manakala,Dia Berehat di Dimensi Lain. Tak guna dia nak pertahankan Diri. Dah budak tu kata Semua Betul.

"Fine. Aku hantarkan Kau semua"

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now