LCC 4 - HAIRA ALIYA

8 0 0
                                    

So, kepada semua readers LCC ni, kalau tak baca HAIRA ALIYA , saya akan bagitahu What is HAIRA ALIYA.

HAIRA ALIYA adalah sebuah karya saya yang kedua. Before HAIRA ALIYA , saya ada tulis story jugak but tak tahu mana hilang hehe. Genre HAIRA ALIYA adalah Horror. Semua yang terjadi dan saya tulis dalam HAIRA ALIYA is real. Semua yang saya tulis itu, berdasarkan pengalaman saya sendiri dan orang lain.

-----------------------

Sebenarnya, disini saya akan ceritakan pengalaman saya juga 'ketika' saya sedang menulis cerita HAIRA ALIYA. Dan semua sedia maklum, HAIRA ALIYA adalah Story hantu yang betul-betul terjadi dan memang pernah berlaku.

Watak Ara dalam cerita HAIRA ALIYA adalah, Saya sendiri. Ustaz hafidz memang wujud. Dan dia adalah Ustaz dan guru saya di sekolah yang saya duduki sekarang. Shah, sebagai Along dan abang saya, juga wujud. Dia memang abang kandung saya. Yang manjakan saya, yang bagi saya sokongan. Senang cakap, dia penguat saya selain mak ayah saya dan Ustaz Hafidz.

Okey

Apa yang saya research dan tanya pada orang, memang betul jika kita sedang berbual atau bercerita tentang makhluk halus atau jin dan syaitan, dia akan datang pada kita. TAKE NOTE. Mungkin dia hanya datang memerhatikan kita atau 'dia' terus mengganggu kita. We dunno.

Saya memang 'pernah' nampak makhluk halus. Sejak bila saya nampak tu, hmm sejak 2 tahun lepas. ketika itu, saya kena histeria di sekolah. Maklumlah, masa tu Form 1. Budak baru masuk. Dan sejak itu, saya kumpul idea dan isi untuk tulis story HAIRA ALIYA.

Ujian ketika tulis HAIRA ALIYA sangat tinggi dan banyak. Kadang rasa sampai nak delete story tu. Mungkin korang akan fikir apa lah yang membuatkan saya susah sangat nak update HAIRA ALIYA ni. Kadang sampai ambil masa 2 bulan sekali baru update hahahaha !

Actually, apa yang saya bagitahu di atas, kalau kita bercerita tentang 'dia' ,dia pasti akan datang kepada kita. So, memang betul. 'Dia' datang setiap kali saya cerita tentang 'dia'. Setiap kali saya tulis part yang berkaitan dengan 'dia' , pasti saya akan diganggu.

Ada satu malam tu, saya buat capt 05 dan 06 HAIRA ALIYA. Ketika capt 05, saya buat macam biasa. Tapi, after dah siap dan sudah publish. Saya tak senang duduk. Resah, risau. Tapi tk tahu resah dan risau disebabkan apa.

Dan saya ignore je lah. Saya anggap tu hanya perasaan saya sendiri. Dan selepas itu, saya teruskan sambung untuk capt 06. Ketika saya buat capt 06, ketika itu, saya dalam bilik tidur saya. Dan saya ni sejenis, kalau dah malam tu, tengah main fon, conform akan tutup lampu syilingdan buka lampu meja tidur. So, malap² je.

Capt 05 saya publish pada pukul 11

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Capt 05 saya publish pada pukul 11.09 malam. Bagi saya itu masih awal untuk tidur. Yelah, remaja kan. Hmm remaja sangat huhuiii.

Dan after saya publish, saya terus untuk sambung capt seterusnya, iaitu capt yang keenam. Ketika itu, Ya Allah tak keruan lah saya dibuatnya. Ras bilik tidur saya tu rasa padat sangat. Panas semacam. Rasa penuh, sempit dan merimaskan.

Dalam masa yang sama, saya rasa takut. Takut yang teramat. Sedangan sebelum ni okay aje.

Dan akhirnya, saya habiskan menulis capt 06 pada pukul 1.14 tengah malam. Tengah malam okeyyy. Dan ketika itu, mak ayah saya semua dah tidur. Hanya saya yang belum tidur dalam bilik tidur saya.

Dan saya ni jenis bukan rajin nak ambil wudhuk before tidur, nak baca doa tu, dekat asrama je ; dekat rumah ? Harammm ! Hehe. Dan saya bukanlah anak solehah before tidur mintak restu, maaf dengan mak ayah.

Dan bilik saya ni dibahagian tengah² dalam rumah. Kiri kanan ada bilik. Jadi, tak ada sumber cahaya matahari dari luar. Hanya mengharapkan lampu yang tersedia dalam bilik sahaja. So, kalau tutup lampu tu, memang gelap gelita lah jawabnya.

Dan saya lepas habis menulis tu, saya off fon, off lampu. Baring telentang. Close eyes and kosongkan minda. Time to sleep !

Tiba² rasa macam nak beralih, so saya mengereng ke kanan. Dan bukak mata sikit. And I saw something yang tak sepatutnya saya lihat !

Saya nampak banyang² besar yang cuba nak pegang saya. Tangan 'dia' sikit je nak kena saya.

Dan saya....

TBC--

Leteran CikCokolatWhere stories live. Discover now