Bahagian 65

567 35 6
                                    

Mata Taehyung terhenti pada figura appanya. Senyuman mati.

"Apa khabar Taehyung"

Taehyung mengeluh geram. Dia pandang ke arah lain.

"Taehyung, appa nak-" Kata En. Kim di potong.

"Kau bukan appa aku" Kata Taehyung. Arin memukul lengan Taehyung perlahan kerana berkata begitu pada En. Kim.

"Taehyung ah tak baiklah cakap camtu" Pujuk Arin. Taehyung pandang Arin. "Kau ke yang bawak dia dekat sini?" Soal Taehyung dengan wajah kosong.

Arin mengengggam tangan Taehyung erat. Matanya tepat memandang mata Taehyung. "Taehyung, tolong. Saya mintak tolong dengan awak dengar penjelasan appa awak. Kalau awak sayang saya Nae?" Rayu Arin.

Taehyung memandang ku seketika. Dia memejamkan matanya. "Pandai kau ugut aku kan" Dia membuka matanya semula. "Okay. Aku dengar cakap kau. Tapi siap kau nanti" Kata Taehyung. Tak tahu sama ada dia betul2 serius dengan katanya atau pun tidak.

Taehyung beralih pada En. Kim. Sekali lagi dia mengeluh.

...

Di luar Café.

Arin duduk di bangku luar Café itu. Waktu yang sudah gelap itu membuatkan badannya kesejukan. Sesekali dia mengosok lengan nya berkali-kali.

Kini sudah hampir 3 jam Taehyung dan En. Kim di dalam Café itu. Arin tidak mahu masuk campur dalam perbualan itu jadi dia hanya duduk di luar. Memang hanya En. Kim dan Taehyung sahaja pelanggan dalam Café itu. Itu permintaan En. Kim kepada pemilik Café itu.

Sesekali arin menoleh ke belakang melihat En. Kim seperti sedang menjelaskan kepada Taehyung dari dinding kaca Café itu. Arin menoleh ke depan. Dia mengambil nafas yang panjang. Badannya sangat kesejukan sekarang.

"Lama lagi ke diorang tu? Hwuhh" Keluh Arin sendiri. Dia melihat Phone nya. Dan jam sudah  menunjukkan pukul 9 malam.






Pada masa yang sama...



"Taehyung tak nak" Taehyung menggeleng.

"Appa memang dah nak bagi tahu Taehyung terus tentang ni tapi masa tak sesuai masa tu. Taehyung pun tahu kan" Kata En. Kim.

"Ni peluang yang baik untuk Tae. Tae sendiri yang cakap dengan Appa dulu Tae nak-"

"Appa keumanhae" Kata Taehyung. "Tae tak tau nak maafkan appa ke tak lepas dengar semua ni. Sekarang appa nak Tae keluar dari Korea? Tinggalkan Arin and kerjaya Tae yang Tae usaha tanpa bantuan sesiapa"

"Bukan tu maksud appa Taehyung" En. Kim cuba untuk tidak ada salah faham Taehyung dengannya.

Dan tak lama selepas itu. Taehyung keluar dari Café itu. Arin yang sedar itu bangun dan pergi ke arahnya.

"Taehyung..." Panggil Arin. Hidungnya merah kerana sejuk.

Taehyung diam dan membuka kot yang di pakai nya. Dan sarung pada belakang Arin. Arin memegang kot itu dan memandang Taehyung yang masih mendiamkan diri.

"Aku balik dulu. Annyeong" Kata Taehyung dan pergi dari situ. Tidak sempat Arin mahu balas dia sudah pergi. Arin mengeluh.

En. Kim keluar dari Café itu. Dia tersenyum melihat Arin. "Arin sshi" Panggil Mr. Kim. "Ah Nae encik Kim" Arin menunduk hormat padanya.

"Biar saya hantar awak balik"

...

Pertama kali Arin berada di dalam kereta yang di bawa pemandu. Terasa seperti VIP pula. Tangannya saling mengengggam erat.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now