Bahagian 64

646 48 19
                                    

Setelah Arin memakai tali pinggang keselamatan, dia memandang Taehyung. Lalu dia tersengih melihat reaksi Taehyung sekarang.

"Gwenchana?" Soal Arin pada Taehyung. Taehyung tersengih sinis. "Yah kau ingat aku takut?" Lagak Taehyung dan membuat muka seperti dia berani.

Arin mengetapkan bibirnya dan tersenyum. Yelah tu En. Taehyung. Tiba-tiba bunga siren menanda kan Roller coaster itu akan bergerak. Tiba-tiba Taehyung tak senang duduk.

Belum sempat Arin mahu melihat Taehyung yang sedang gelabah itu, tiba-tiba Roller coaster itu sudah mula bergerak. Terus perhatiannya beralih pada Roller coaster. Arin tersenyum sehingga ke telinga. Tak sabar nak sampai dekat bahagian cerun ke bawah.

Dan Roller coaster itu mula menaiki bukit yang sedikit tinggi. "Yeyy" Arin menepuk tangannya gembira. Manakala mulut Taehyung mula terkumat kamit apabila Roller coaster itu sedang menaik ke atas.

Dan apabila sampai ke puncak, dengan laju Roller coaster itu terjun ke bawah.

"AAAARGHHHHH!"

Menjerit penumpang yang lain. Arin mengangkat kedua tangan ke atas. Rambutnya berterbangan. Dan sesekali rambutnya menampar pipi Taehyung. Terkelip-kelip mata Taehyung di buatnya.

Tubuh Taehyung jadi kaku tapi tanggannya erat memegang palang besi di depannya sepanjang Roller coaster itu.

Dan sampailah pada bahagian kegemaran Arin. Cerun yang tinggi is coming. Taehyung menggelengkan kepalanya berkali kali. "No! Andwae!Hajima!"

Arin menoleh ke arah Taehyung. Wajah Taehyung tampak risau. Arin meletakkan tangannya di atas tangan Taehyung yang masih genggam erat palang besi itu.

"Ghenchana" Arin memandang Taehyung lembut. Taehyung memandangnya juga. "Just enjoy yourself. Masa ni lah awak nak lepaskan stress. Jerit sekuat hati" Arin tersenyum.

Tiada reaksi yang di berikan oleh Taehyung. Tetapi dia dengar apa yang Arin maksudkan. Semakin lama, Roller coaster tu mahu sampai ke bahagian curam. Arin mengengggam tangan Taehyung erat.

"Trust me, you will enjoy it" Kata Arin lagi. Taehyung hanya memandang anak mata Arin sebentar sebelum dia mengalih ke depan. Dia menarik nafasnya dengan dalam. Get ready.

1

2

3

"Wahhhh!!!" Taehyung mula menjerit. Rambutnya beralun dengan laju kerana angin yang kuat. Pada mulanya jantungnya terasa terkeluar, tapi tiba-tiba dia tersengih. Rasa seronok pula dengan kelajuan Roller coaster itu.

Taehyung mengangkat tangannya yang masih di genggam erat oleh Arin dengan jeritan. Arin yang melihatnya tersengih sambil menikmati Roller coaster itu.

Arin POVs

Setelah Roller coaster itu sudah berpusing, menaik dan menjunam, akhirnya Roller coaster itu sesuai tamat dan sampai di stesen nya semula.

Aku dan Taehyung memandang antara satu sama lain. Dan kemudian mereka ketawa. Mereka ketawa kerana melihat rambut masing-masing yang sudah macam sarang burung. Aku membetulkan rambut ku dan begitu juga Taehyung.

Taehyung menaikkan semula mask nya dan menutup separuh bahagian muka. Kemudian Taehyung memimpin tanganku keluar dari gerabak itu supaya aku tidak jatuh. Hati2 kaki aku mendarat.

Dia membawa aku ke depan sedikit. "Nak pergi mana lepas ni?". Aku berfikir. Dan aku baru teringat tentang sesuatu. "Jakamman" Aku membetulkan rambutnya yang sedikit serabai di belah kanan.

"Umm.. Kita makan jom. Saya dah lapar" Ajak ku. Dia mengangguk setuju. Dan kemudian kami pergi ke Café yang ada dalam taman tema itu.
Patut ke aku lakukannya sekarang?

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now