FAKTA PSIKOPAT 2

275 20 34
                                    

Gejala - gejala sakit jiwa

1.Sering berbohong , fasih , dan dangkal .

2.Ego dan menganggap dirinya hebat .

3. Tak ada rasa kesal dan rasa bersalah . Kadang - kadang sakit hati mengakui perbuatannya , namun ia sangat meremehkan atau menafikan akibat tindakannya dan tak ada sebab untuk peduli.

4.Seronok membuat salah diwaktu kecil.

5.Sikap acuh tak acuh terhadap masyarakat .

6.Tiada kemanusiaan. Bagi psikopat , memotong kepala ayam dan memotong kepala orang tak ada bezanya .

7.Psikopat juga teguh dalam bertindak agresif , mencabar keberanian dan pergaduhan , tidur larut dan sering keluar rumah.

8.Impulsif dan sukar mengawal diri . Tak ada masa bagi seorang psikopat untuk menimbang baik - buruknya tindakan yang akan mereka lakukan dan mereka tak peduli pada apa yang telah diperbuatnya atau memikirkan tentang masa depan . Penghidap juga mudah terpicu amarahnya akan hal - hal kecil , mudah bertindak balas terhadap kekecewaan , kegagalan , kritik dan mudah menyerang orang hanya kerana hal remeh .

9.Tak mampu bertanggungjawab dan amanah nak melakukan demi masa hadapan yang cerah.

10.Manipulasi dan curang . Psikopat juga sering menunjukkan emosi dramatik walaupun sebenarnya mereka tidak sungguh - sungguh .

11.Mereka juga tidak mempunyai tanggapan fisiologi yang secara normal dikaitkan dengan rasa takut seperti tangan berpeluh , jantung berdebar , mulut kering , tegang , ataupun gementar .

12.Penghidap sakit jiwa tidak mempunyai perasaan tersebut , kerana itu psikopat seringkali disebut dengan istilah " sejuk " .

13.Hidup sebagai parasit kerana memanfaatkan orang lain untuk kesenangan dan kepuasan dirinya .

14.Biasanya sangat bijak dan mungkin paling bijak apabila dibandingkan dengan anak - anak yang lain .

15.Biasanya banyak mengetahui sesuatu yang tidak diketahuinya dan marah jika orang lain menyalahkannya . Merasa paling benar , dan biasanya anggapannya itu memang benar .

16.Mengetahui sesuatu yang tidak diketahui . Biasanya banyak yang benar dan sangat sedikit sekali yang salah .

17.Memiliki anggaran dengan ketepatan yang tinggi ( anggaran jarang salah dan kebanyakan adalah benar atau benar semuanya ) .

F̳A̳K̳T̳A̳ S̳E̳R̳A̳M̳ D̳I̳ S̳E̳L̳U̳R̳U̳H̳ D̳U̳N̳I̳A̳Where stories live. Discover now