BAB 4

282 30 2
                                    

Di Seoul Medical Centre
Jungkook melangkah masuk ke dalam hospital itu dengan berhati hati . Hospital ini baru ditubuhkan . Jadi , semuanya nampak baru . "Mana pembunuh tu ?" tanya jungkook . Nayeon hanya berjalan di sebelah jngkook dengan senyap . "Nanti kalau ada , aku bagilah tahu " kata nayeon sambil matanya melilau mencari seseorang . "Jungkook , kau tanya nurse tu mana Dr Suga ? " kata nayeon . Jungkook turuti saja . Suga . Jadi nama pembunuh tu suga lah ? Apa ke pelik je namanya . "Chigiyo .. Dr Suga ade dekat mana ? " tanya jungkook pada seorang nurse . Nurse memandang pelik jungkook . "Dr Suga ... dekat bilik mayat . Bilik mayat dekat bawah tanah " kata-kata nurse itu membuat jungkook tersentak . Rasa bagai direnjat elektrik bila memdengar perkataan bilik mayat . Aduh , apalah nasibdapat tengok hantu ni . "Nayeon , aku rasa tak sedap hatilah . Better kita tak payah buat sekaranglah . Hari lain ek ? " pinta jngkook . "Andwae ! Harini juga . Ala , tak payah takutlah jungkook . Aku ada . Aku mesti akan tolong kau nanti . " kata nayeon . Jungkook mengeluh dan dengan kaki yang berat dia melangkah ke lif untuk turun ke tngkat bawah .

Apabila tiba di hadapan lif , jungkook perlahan lahan menekan butang ke tingkat -1 . Peluh tersa merecik di dahi . Nayeon entah ke mana . Jungkook mengeluh . Ting ! Pintu lif terbuka . Jungkook berjalan keluar dari lif itu . Suasana sunyi di situ . Jungkook mencari kelibat nayeon . Tiada . Dia terus sahaja berjalan dan berjalan tanpa arah tuju . "Jungkook !" Sergah nayeon yang tiba tiba muncul di depan jungkook . Hampir sahaja jungkook mengeluarkan kata -kata carutan .

"Lepas ni kalau kau buat macam tu lagi . Aku taknak tolong kau !" . Marah jungkook . Nayeon suka tengok jungkook marah . Nampak lagi handsome .

Prang !! Kedengaran bunyi bebda jatuh dari belakang . Jungkook dan nayeon berpaling ke belakang . Tiada sesiapa . "Baik kau keluar . Tak payah nak menyorok !" kata jungkook berani . Kalau boleh dia nak tamatkan semua benda ni secepat mungkin .  Dia tak nak terlibat langsung dalam hal hantu .

Krik ... krikkk ... tiada siapa yang keluar . Jungkook mengeluh dan teruskan perjalanannya . Tiba tiba seseorang menolaknya dengan kasar dari belakang . Jungkook terkejut . Dia menoleh . Tiada sesiapa . Dan kakinya ditendang pula . Jungkook terjatuh . Dia perlahan lahan mendongak dan kelihatan seorang lelaki sedang berdiri di hadapannya . Lelaki itu tersenyum . Jungkook terasa seperti mahu pengsan bila lihat wajah lelaki itu . Wajanya pucat lesi dan terdapat kesan darah yang banyak dekat muka dia . Mata lelaki itu hitam semua .

SAVE ME [COMPLETE]™Where stories live. Discover now