BAB 5

1.9K 54 25
                                    


SETELAH seharian keluar mencari ketenangan, saat ini badan benar-benar terasa lesu. Dengan sepasang baju Melayu berona putih mutiara yang masih tersarung, Syed Faliq menghenyakkan tubuh di atas sofa. Bukan sahaja tubuh tetapi otaknya juga telah tepu. Lelah dengan permainan takdir.

Di luar pula rintik-rintik yang tadinya halus mulai kasar dan beberapa detik kemudian makin mengganas.

Dalam samar lampu dinding yang terbias bola matanya mengerling jam dinding. Waktu telah menginjak ke pukul satu pagi. Banglo dua tingkat ini benar-benar terasa sepi tanpa umi dan walid. Manakala Syed Kharmizi dan isterinya telah pulang ke rumah mereka selepas maghrib tadi. Dan lebih menyakitkan apabila abang dan kakak iparnya meninggalkan gadis asing itu di sini. Di bawah bumbung yang sama dan sedang mengeram di dalam bilik. Itu yang diberitahu oleh kakak iparnya.

Ya! Kini dirinya semakin yakin dengan kehendaknya. Tanpa berlengah, Syed Faliq mengayun langkah menuju ke bilik tetamu. Perlahan pintu dibuka dengan menggunakan kunci pendua. Sebaik pintu terkuak tanpa segaris cahaya Faliq mengatur kaki untuk mengejutkan si gadis.

Saat ini Syed Faliq merasakan yang dirinya perlu duduk serta berbincang empat mata. Walaupun terpaksa, dirinya harus berhadapan dengan perempuan murahan itu. Dia telah membulatkan tekad. Syed Faliq telah berfikir dengan sewaras-warasnya. Perempuan keji itu harus diusir dari dalam hidupnya. Sebelum kepulangan kedua-dua orang tuanya dari tanah suci.

Sejujurnya hati memberontak. Jiwanya kacau. Fikiran langsung tidak tenteram. Segalanya berkecamuk. Matanya tidak boleh lelap. Selagi tidak meluahkan apa yang sedang terbuku di dalam dada. Dia ingin perempuan murahan itu tahu yang dirinya sudah tidak sanggup lagi untuk meneruskan pernikahan ini.

Manakala di luar kilat memancar dan melebarkan cahaya. Menerangi ke segenap ruang yang gelita untuk sesaat dan kemudian kelam semula. Di luar hujan sedang menggila.

Sebaik berada disisi katil, Syed Faliq tersentak. Seolah-olah dirinya pula disambar kilat yang baru sahaja menerangi kamar tersebut. Dan sebagai insan normal jiwanya bergetar. Pabila terpandang sekujur tubuh yang sedang berbaring. Rambut beralun mencecah ke belakang badan. Pakaian yang dikenakan ke tubuh terselak hingga ke paras lutut.

Hasrat untuk mengejutkan si gadis terbantut. Mindanya menegah. Nalurinya berkocak. Bermula dengan membelai helaian rambut serta aroma yang mengasyikkan, Syed Faliq semakin sukar untuk menahan perasaan. Membuatkan jiwa lelakinya memberontak. Inginkan sesuatu yang telah halal untuknya.

Dalam masa yang sama si gadis tersedar daripada lena.

Saat ini telinganya mendengar dengan jelas rayuan dan tangisan. Syed Faliq juga dapat merasakan seluruh tubuh gadis itu menggigil ketakutan. Namun tetap tidak mengendahkan. Tambahan pula rambut perempuan murah itu mengerbang hingga menutupi keseluruhan wajah. Tak ubah seperti 'Mak Lampir'.

"Tolong... Jangan apa-apakan saya, encik."

Gadis itu merayu sambil menutup keseluruhan tubuhnya dengan sehelai selimut.

"Kenapa nak minta tolong? Kau yang nak sangat, kan?!"

Sebelah tangan menanggalkan butang baju Melayu yang dikenakan ke tubuh. Manakala tangan kirinya menepis kasar rontaan tersebut. Detik ini dirinya hilang kewarasan fikiran.

Dalam pada itu remaja tersebut bingkas bangun dari katil. Dalam gelap tanpa segaris cahaya yang melatari ruang, gadis itu menapak mencari arah pintu.

Namun dengan pantas rambutnya direntap dari belakang. Diseret menuju ke katil. Gadis itu mengaduh kesakitan. Tubuhnya ditolak dengan kuat hingga terlentang ke atas tilam. Membuatkan suaranya kian nyaring memecah hening malam.

Hai finito le parti pubblicate.

⏰ Ultimo aggiornamento: Aug 15, 2018 ⏰

Aggiungi questa storia alla tua Biblioteca per ricevere una notifica quando verrà pubblicata la prossima parte!

MAKMUM YANG TERTINGGALDove le storie prendono vita. Scoprilo ora