↻ 송

1.1K 133 8
                                    

PPAP

🔥

JIKOOK WEDDING DAY

Jihyo sedang di siapkan oleh Jin . I meam makeup lah . Kerana kepakaran Jin dalam bab itu , Jihyo lebih mempercayai sahabatnya itu . Jhope juga menemani mereka . Hanya gelak ketawa berselang-seli di bilik itu .

Tidakkah mereka tahu Jungkook sudah gugup menanti Jihyo ?

🌸

Jihyo kini berjalan di red carpet yang tersedia . Di sebelahnya yang sepatutnya menjadi bapanya tetapi oppanya yang menjadi pengganti . Dia tahu appanya hadir tapi sebagai pemerhti .

Jihyo dan Joongki melangkah sehinggalah di hadapan Jungkook . Joongki dengan berat hati ingin melepaskan adiknya itu . Namun setelah melihat wajah ikhlas Jungkook , dia merelakan adiknya pergi .

Kini , Jihyo berdiri berhadapan dengan Jungkook . Dimana , mereka berdua berada di hadapan paderi .

(author will take it bit skip since author tk tau how korean married ceremony looks alike )

" Adakah kamu , Jeon Jungkook , Sudi menerima Song Jihyo sebagai isteri kamu yang sah ? "

" ya , saya sudi " , dengan sekali lafaz membuatkan jantung Jihyo berdegup kencang .

" Adakah awak , Song Jihyo sudi menerima Jeon Jungkook sebagai suami kamu yang sah ? "

Tiba-tiba memori-memori dirinya di dera Jungkook berlayar di pemikiran . Wajah nya sudah mula di basahi peluh . Sedaya upaya dia menepis memori itu , akhir sekali Jungkook mengusap tangan Jihyo perlahan membuatkan memori Jihyo tadi perlahan-perlahan hilang dari kotak ingatannya .

" Ya , saya sudi "

Tetamu-tetamu yang hadir mula bersorak .

" You may kiss the bride "

Jungkook merapati bibirnya dengan bibir Jihyo . Perlahan di tembungkan bibirnya dan bibir Jihyo selama setengah minit .

🌸

Taehyung termenung jauh . Padahal baru semalam dia ingin merasa kehangatan bersama Jihyo , sedar-sedar dia dapat berita dari Irene sendiri tentang berlangsungnya perkahwinan Jihyo dan Jungkook .

Taehyung menggenggam erat tin beer yang di teguknya tadi . Gambar Jihyo di tangan di renyukkan sepuas hatinya . Sekarang dia buntu , apakah cara untuk dia dapatkan Jihyo yang sudah pun bergelar 'JEON JIHYO'.

Taehyung mengeluh , perlukah dia berhenti ? atau patutkah dia teruskan usahanya menjadikan Jihyo miliknya ? Gambar yang di renyukkan tadi di kembalikan ke bentuk asal . Perlahan-lahan dia menyalakan pemetik api . Gambar Jihyo di bakar dan dilepaskan di tempat habuk rokok .

Air mata kelakiannya mengalir . " Mianhae Jihyo , aku tak dapat bahagiakan kau .. aku takkan ganggu kau lagi .. " . Taehyung terbaring dan termenung . Akhirnya dia tertidur .

🌸

irene p.o.v

Lepas aku beritahu je Taehyung tentang perkahwinan Jihyo dan Jungkook , aku boleh nampak perubahan pada wajah Taehyung . Aku mengeluh perlahan .

Apa yang aku buat pada diorang . Diorang tak nampakkah ? Apa yang aku lakukan untuk diorang , sia-sia je semuanya . Jungkook aku tak dapat , Taehyung pun macam tu . Besar betul kasih sayang diorang pada Jihyo .

Tanpa aku sedar , air mata aku mengalir . Aku pantas menyeka air mata aku . Baik aku berhenti lakukan semua ni , semuanya sia-sia .

Aku taknak , aku bukan lah patung permainan , atau pun pemuas nafsu .

Ex _ JJK ⓒDonde viven las historias. Descúbrelo ahora