Bab 1

43 2 2
                                    

2 Tahun kemudian...

    Pagi yang sangat indah buat Miaa setelah dua tahun tinggal dibumi matahari terbit ini . Harinya dipenuhi dengan bunga bunga apabila bangun sahaja , dia sudah terima satu pesanan ringkas dari rakan karibnya , Hyorin . Hyorin baru sahaja pulang dari Australia setelah setahun tinggal disana atas sebab kerja . Pagi ini rakan karibnya memberitahunya supaya menjemputnya di lapangan terbang .

     Tuala mandi dicapai , lalu kakinya melangkah ke dalam bilik air . Disebabkan sekarang musim sejuk , Miaa mandi menggunakan air panas . Kalau tak , memang bekulaa badannya .

     30 minit berada didalam bilik air , akhirnya Miaa keluar . Ringtone telefonnya menandakan panggilan masuk . Tertera nama Hyorin .

   "Miaa , where are you ?" soal Hyorin didalam talian .

  "Im almost done . Wae ? "

   "Hurry up . Im with someone else . Wear something nice please . "

   "ne!!" kata Miaa sebelum mematikan talian . Dia hanya memakai singlet didalam dan menyarung baju sejuk dan wintercoatnya . Cuaca diluar mencecah 3* darjah celcius , jika Miaa tidak menyarungkan dua baju tebal , alamatnya mati keras laa dia kat luar tu .

------------------------------------------------------

    Sampai sahaja di lapangan terbang , mata Miaa terbuka luas , mencari kelibat rakan karibnya . Tidak sampai seminit , bahunya ditepuk oleh seseorang . Tanpa menunggu apa apa , dia memeluk tubuh individu yang mencuit bahunya .

  "hyorinnnn , imissyou so muchh " ucap Miaa .

Pelukannya makin longgar apabila dia merasakan ada sesuatu yang tidak kena . Tubuh yang dipeluknya sangat tinggi dan tegap . Berbeza dengan tubuh Hyorin .
 
   "Im not Hyorin ."suara kasar itu membuatkan Miaa automatik melepaskan pelukan itu .

"bianhe , bianhe . I thought you're Hyorin . bianhe , "

  "its okay . lets go home . Hyorin's boyfriend fetch her 5 minutes ago . She ask me to wait for you"

    Hati Miaa sedikit terase apabila lelaki itu mengatakan bahawa teman lelaki Hyorin sudah mengambilnya sebentar tadi . Ini semua sebab lelaki mabuk yang menghalangnya tadi . Ahhh , ihate that men .

  "ahh , its okay . thanks because wait for me . are you malaysian ?"

  "yes"

  "you're hyorin's friend ?"

  "yes"

Akhirnya Miaa senyap membisu , tiada soalan dah untuk disoal . Lelaki disebelahnya ini kelihatan sangat dingin .

Sampai sahaja di tempat parking , bahu Miaa dirangkul . Langkahnya terhenti , wajah lelaki itu dipandang pelik . Tipulah kalau jantungnya Miaa tidak berdebar .

Apabila pandang dihadapan , barulah Miaa faham . Sekumpulan lelaki yang 'mengacau'nya tadi sudah bertapa depan kereta Miaa .

"your girlfriend ? " soal seorang lelaki diantara ketiga tiga itu .

" yes . move away before i break your dick"
 
    Miaa terdiam.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 19, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

prince no smile , mine .Where stories live. Discover now