143#5

8 3 0
                                    

Dah 3 tahun aku menetap kat UK lepas aku keluar dari rumah keluarga aku.Hati aku tak rasa apa apa. Sakit? Itu mainan aku selama hampir 24 tahun. Aku makan hati dengan layanan orang tua aku terhadap aku. Kebencian nenek aki Engku Maryam,kedinginan papa terhadap aku, layanan kasar mama pada aku, sikap kurang ajar Sara kat aku. Tapi aku tetap kuatkan semangat teruskan hidup manusia perlukan masa kan?

Namun dah 27 tahun aku hidup kat dunia ni. Aku dah rasa macam macam rasa. Keluarga aku memang tak sayangkan aku. Buktinya sampai sekarang mereka tak pernah cari aku. Tak pernah datang cari aku pujuk balik.

Oklah aku memang patut marah kan pasal Ray dengan Sara. Tapi aku ni jenis pegang dengan jodoh tau. Aku pegang yang satu hari nanti aku akan dapat jodoh yang lebih baik.

Mesti orang akan pikir aku ni pendendam kan? Tak weii bila kau ada kat tempat aku,kau akan rasa apa aku rasa. Cukuplah selama ni aku mengalah.

Ray? Aku dah lama lupakan dia. Mungkin dia cinta pertama aku tapi dia bukan cinta terakhir aku. Kadang aku pikir tau apa lah nasib aku. Aku anak buangan keluarga mujurlah aku struggle back 3 years but now i am managed to open my own firm. Beli hotel kat Malaysia.

Mesti korang akan cakap lagi.Tak logik kan mampu beli hotel. Gais tak de yang mustahil kalau Allah izinkan. Aku akui gaya hidup di United Kingdom sangat berbeza dari Malaysia namun kau kena pandai manage kau punya iman beb.

Aku sekarang sedang bercuti aku take a day off hari ni. Aku mengambil keputusan untuk jalan jalan di sepanjang sungai Thames.
Indah ciptaanMu yang luas ini Ya Allah.

Shopping,jalan jalan nikmati keindahan alam. Berfikir bila aku nak balik Malaysia. Haihh aku masih belum bersedia untuk balik ke Malaysia. Malaysia tempat kelahiranku namun aku hanya mendapat sengsara sepanjang aku disana. Aku hidup di UK baik baik je. Tanpa keluarga aku and aku rasa hidup aku lebih indah. Aku tidak perlu makan hati dengan sikap ahli keluargaku,tidak perlu makan hati dengan pernikahan Ray dan Sara. Aku bahagia ada Nely as my bff. Pekerja pekerja aku di firma. Soal jodoh aku serahkan pada Illahi. Allah ada perancangan lebih baik. Mungkin lagi elok dari Ray.

Andai kau jatuh, jangan sesekali berputus asa kerana Allah tahu kau mampu menghadapinya.

Andai satu saat dalam hidupmu, kau merasakan dunia bagaikan tidak adil untukmu.Ketahuilah bukan dunia yang tidak adil tapi manusia yang menjadikan dunia ini seperti itu.

Tapi dalam hidup ni cakap senang kan *smirk* yes cakap memang mudah. Aku jatuh aku bangkit namun kalau aku ditindas dan yang menjatuhkan aku itu ialah keluargaku sendiri aku tidak akan sewenang wenangnya membiarkan ia berlalu.

Aku harus membalas perbuatan mereka namun dalam iman.
evil laugh hahahaha.

Aku asyik berjalan di tepian sungai Thames. Aku mengambil kesempatan ini untuk mengambil gambar permandangan. Clik.

App insta aku buka dan post gambar tadi ke insta.

'Too dangerous to keep on living but this path is what i choose'💕My life my way

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


'Too dangerous to keep on living but this path is what i choose'💕My life my way

Puas mengedit gamba. Aku meletakkan telefon aku di kocek kot. Haih sejuk mencengkam rasa namun tidak ada siapa yang peduli

Tit tit, notification insta sekali lagi.
DM dari Nadri. Adoi apa lagi mamat ni nak.

_nadrifarisi_  awak kat London ke? awak menetap kat London ke?

Aku membalas yes i ada  kat London.why u pun ada kat London ke?

_nadrifarisi_ siyes ahh? I dah lama menetap kat London. Dah 3 tahun rasanya.

Aku membalas segera. Aku ingin jugak berkenalan dengan lelaki bernama Nadri Farisi ni  Jom meet. I tunggu you kat BigBen. Amacam? tidak sampai seminit Nadri membalas.

Baik. You tunggu ehh. I akan pakai hoodie plus kot. Sejuk sgt.

Ok i tunggu.

Aku perlukan teman untuk diajak bicara. Mana tahu lepas ni kita orang akan jadi rapat or jodoh? Jodoh ke bodoh? Biar Allah yang tentukan.

                  💟💟💟💟💟

holla gais.
I love you ni dah 5 bab semuanya semalam i bukak watt dan sy nampak ada #449 in short story kat work I love you ni. Tq gais.

Hari ni saya bukak watt pagi nampak #439 in short story. Thanks A Lot💕💕❤❤.

*mini love for u*💕

Do vote my story tau😉😉
Jumpa di lain update

I LOVE YOU [H]Kde žijí příběhy. Začni objevovat