Chapter 17

3.2K 160 27
                                    

Pagi ini di hadapan rumah 7 elementel siblings sedang mengucapkan selamat tinggal kepada Puan Ainul dan Encik Aiman yg akan pergi ke luar negara iaitu Jepun kerana mereka harus bekerja semula selepas seminggu duduk di sini.

"Wuaaa!!!!jangan pergi ibu!!ayah!!"kata Blaze sambil menangis tak berlagu kat pagar rumah.Kelihatan Taufan dan Thorn turut serta bersama Blaze membuat drama percuma di situ.Jiran² yg berada di luar rumah ketika itu hanya mampu sweatdrop melihat 3 dari 7 elementel siblings itu.

"Betul kata Blaze.Jangan la pergi ibu~"kata Hali dengan mata dia yg berkaca-kaca menandakan yg ia bakal jatuh bila² masa sahaja. "zzz~jangan pergi ibu~zzz~ayah~ zzzz~"kata Ice separuh sedar dan separuh tidur."Janganlah macam ni semua"kata Puan Ainul yg risau melihat keadaan tersebut.Tok aba,Ochobot,Puan Ainul dan Encik Aiman hanya memandang ke arah Gempa yg memandang ke arah tanah sejak tadi.

"Gempa"panggil Puan Ainul dengan nada lembut. "Wuaaaaahhhh!!!!!"tangis Gempa.Kelihatan semua pakat terkejut melihat Gempa yg menangis kencang tersebut. Lebih kencang daripada Blaze, Taufan dan Thorn."Ehh?!!Gempa kenapa ni??"tanya Encik Aiman cemas melihat Gempa yg meraung dengan kuat sekali.
"Gempa...*sniff*..tak..nak.. *sniff*..ibu..*sniff*..ayah.. pergi.."kata Gempa tersekat-sekat.

Kelihatan Gempa mula menangis sambil tersedu-sedu.Matanya mula kelihatan bengkak kerana banyak menangis."Sayang~ janganlah macam ni.Ayah dan ibu pergi tak lama pun"kata Puan Ainul dengan nada lembut."Lama mana??!!1 bulan?! ke 1 tahun?!!"kata Gempa kencang.

"Okay,macam ni lah.Nanti Cuti sekolah akhir tahun Ibu dan Ayah akan datang sini semula.Okay?"kata Puan Ainul.Kelihatan 7 elementel siblings sedang memikirkan tentang kata² Puan Ainul. Akhirnya,7 elementel siblings pun mengganggukkan kepala tanda setuju dengan kata² Puan Ainul.Tok aba,Ochobot dan Encik Aiman hanya tersenyum melihat 7 elementel siblings mula berhenti menangis.

"Baiklah,Ibu dan Ayah kena pergi sekarang.Jaga diri baik² tau"kata Encik Aiman.Puan Ainul dan Encik Aiman pun masuk ke dalam kereta lalu pergi ke Lapangan Terbang Pulau Rintis.7 elementel mula masuk ke dalan rumah diikuti Tok aba dan Ochobot.

7 elementel siblings kini melakukan aktiviti sendiri di ruang tamu.Tiba² telefon rumah yg berada dekat dengan meja sebelah tv berbunyi tanda ada panggilan.Gempa yg berada dengan telefon tersebut terus angkat panggilan tersebut.

"Hello,siapa tu?"tanya Gempa.Kelihatan orang yg bercakap dengan Gempa membuat Gempa berkerut dahi.Sementara yg lain hanya memandang sahaja."Ya..saya anak Puan Ainul dan Encik Aiman.Kenapa ya?"tanya Gempa lagi.

Kelihatan orang tersebut cakap sesuatu lalu membuat mata emas Gempa membulat."Tak..tak mungkin..tak mungkin yg berada di sana ibubapa saya!!"jerit Gempa lalu menangis.Melihat kejadian mendadak tersebut, terus semua meluru ke arah Gempa.Tok aba pula yg bercakap dengan orang tersebut dan terus menangis apabila diberitahu benda yg sama Gempa dengar.

~skip time~

Kelihatan ramai orang berpakaian serba hitam di kawasan tanah perkuburan tersebut.7 elementel siblings hanya mampu menangis melihat dua kubur dihadapan mereka sekarang.Kubur ibubapa mereka sendiri iaitu Puan Ainul dan Encik Aiman.

Diberitakan bahawa ada sebuah lori minyak yg hilang kawalan lalu berlanggar dengan kereta Puan Ainul dan Encik Aiman.Kedua-dua pasangan tersebut mati akibat kehilangan banyak darah dan cedera parah.Sementara pemandu lori tersebut di tahan akibat mabuk kerana dadah lalu hilang kawalan ketika memandu lori tersebut.

7 elementel siblings hanya memandang 2 kubur tersebut lalu mula berjalan pergi dari situ.Semua orang sudah balik termasuk Tok aba dan Ochobot.Hujan lebat ketika itu bagai memberitahu bertapa sedihnya hati 7 elementel tersebut.Mereka terus menarik nafas dan pergi.

Mereka berniat ingin memulakan hidup yg baru.Jika mereka terus bersedih tiada gunanya.Ibubapa mereka tak akan kembali walau menangis air mata darah sekalipun.Kelihatan 7 elementel tersenyum kecil melihat kawan² mereka menunggu mereka di luar.

Mereka pun bergerak pulang ke rumah masing².Kelihatan dua kelibat berpakaian serba putih memerhatikan 7 elementel siblings dari tempat perkuburan.Kelibat itu ialah ibubapa 7 elementel siblings iaitu Puan Ainul dan Encik Aiman.

Mereka tersenyum melihat anak² mereka dapat terima kematian mereka dengan baik.Mereka pun mula menghilang,sebelum hilang Puan Ainul ada kata sesuatu iaitu"Ibu dan Ayah tetap sayang kamu semua sampai bila²"lalu menghilang.Gempa yg berada tidak jauh dari situ terdengar kata² ibu dia iaitu Puan Ainul.

Gempa hanya tersenyum lalu berjalan ke arah kembar² dia dan kawan² dia yg menunggu dia di luar kawasan perkuburan. Sebelum dia menjejakkan kaki ke luar dari kawasan tanah perkuburan,dia ada kata sesuatu yg membuat Halilintar dan Taufan yg dekat dengan dia tersenyum."Gempa dan yg lain² turut sayang Ibu dan Ayah sampai bila² juga"kata Gempa lalu pergi bersama kembar² dia dan kawan² dia meninggalkan kawasan perkuburan tersebut.

~bersambung~

Jadi macam mana?okay tak??baiklah macam biasa..kalau suka vote..kalau nak cakap apa² komen tau...bye semua!!

Maafkan ku, Boboiboy (COMPLETE)Where stories live. Discover now