Bab 8 part 2

944 19 0
                                    

"PAPA," seru Danish memanjat naik ke sofa seraya duduk di riba si papa. Jemari comelnya digawangkan ke mata si papa yang tidak memberi respons padanya.

Ghazi tersenyum nipis. Tangan comel si anak ditangkapnya lalu dibawa ke bibir. Digigit geram. Hilang sudah bayangan Batrisyia di mata. Digantikan dengan si kecil yang menambahkan rindunya pada sang isteri.

"Bila mama nak balik?" soal Danish dengan bibir muncung kurang senang. Sudah lama mamanya tidak pulang-pulang. Dia rindu.

Ghazi mengeluh berat. Kepala Danish diusap lembut. Dia juga mahukan Batrisyia pulang. Dan Batrisyia tak mungkin dapat pulang jika dia gagal dengan misinya.

"Mama akan pulang," ucapnya memberi jaminan pada si anak. Jaminan untuk dirinya juga.

"Mama dah tak sayang Danish ke?" soal Danish petah. Mata biru yang selalu bersinar penuh cahaya sirna seketika bila isu si mama timbul.

"Mama sayang Danish. Lagi sayang papa. Mama mesti balik," ucap Ghazi memujuk si kecil.

"Bila?"

Ghazi tertawa sinis. Bila? Dia sendiri tidak tahu jawapannya. Dia masih berusaha. Malang sekali hingga ke hari ini belum berhasil.

"Mama akan balik. Danish kena jadi budak baik. Tunggu mama."

"Danish tunggu mama," balas si kecil terangguk-angguk mendengar kata papanya.

"Good boy," puji Ghazi mendakap tubuh kecil Danish penuh kasih.

Mujur Danish tidak banyak karenah. Setiap penjelasan yang diberikan diterima oleh anaknya dengan baik. Tidak pernah cuba memberontak.

Danish anak yang bijak. Permata hatinya dan Batrisyia. Memandang Danish menambahkan kerinduannya pada Batrisyia.

"Abang rindu, Trisy," gumamnya lirih. Sungguh dia rindu.

Bad Boy ReturnsWhere stories live. Discover now