bab 9

2.3K 139 8
                                    

Selepas kejadian itu ,nenda menyuruh keluargaku tinggal di bumi dan menjalani kehidupan seperti manusia biasa. Ibu bapa ku hanya menurut demi menyelamatkan anak-anak mereka. Selagi kami tidak menggunakan kuasa, dewa kegelapan tidak akan dapat menjejaki kuasa si kembar. Pelbagai rintangan yang ibu bapanya harungi demi mejalani kehidupan seperti manusia biasa. Barulah dia mengerti kenape mummynya berkeras menghalang mereka menggunakan kuasa.

Lily merasakan kepalanya berdenyut sakit. ARHH kenape ni. Kepalanya bersinar cahaya berwarna ungu juga matanya bersinar sinar. Setelah beberapa saat cahaya cahaya itu hilang. Dia juga merasa kelainan pada tubuhnya. Kuasanya telah diaktifkan sepenuhnya. Dia dapat merasakan ianya berlaku melalui kembarnya. Matanya berwarna ungu cerah dan rambutnya berjalur jalur berwarna ungu gelap.

Sesaat itu juga dari matanya dia dapat melihat kisah silam, terus terpancar keluar dari matanya. Sama seperti apa yang kembarnya nampak dan lalui.

Lily  sungguh terperanjat. Maknanya dia berada di sarang kegelapan. Patutlah dunia ini muram dan suram semacam saja. Tapi dia dikurung. Bagaimana dia mahu keluar dari tempat ini.

Shinggg cahaya berwarna ungu berkilauan keluar dari tapak tanggannya. Dia halakan kepada gerigi tingkap yang dibuat oleh zack. Cahaya ultraviolet itu mampu mencairkan gerigi tersebut. Walaupun kuasa sebelumnya ini tidak dapat digunakan disini, tetapi setelah diaktifkan sepenuhnya dia rasa berkuasa dan lebih bertenaga. Lagi2 dia sudah menelan seekor ayam panggang. Hahaha.

Okay baik aq keluar sekarang, sebelum si zack gila tu perasan.

Lowen dan ibu bapanya memulakan pengembaraan. mereka mula memasuki ke dalam hutan. Mereka berjalan meredah hutan dlam beberape jam. Hanya berpandukan deria rasa lowen ttg keberadaan adiknya. Dia dpt merasakan aura adiknya itu semakin hampir.

Tetapi semakin lama mereka meredah hutan. Semakin gelap dan menyeramkan suasana disitu. Tiada sebarang bunyi pun yg didengari, hanya tapak kaki mereka.

Tap tap tap.. Kedengaran tapak kaki berjalan dari arah yg brtentangan. Dada zack bedebar debar. If i not wrong..this is....

LILYYY!! jerit mereka bertiga, bersyukur setelah menjumpai lily. Mereka berpelukan disitu.

"Okay sudah tu, kita perlu kluar dari sini." arah papanya tidak sedap hati.

Ayuh sekarang takut ade yg mengekoriku dibelakang. Kata liliy menggesa mereka.

Baru beberapa langkah mereka mara kedepan, Jalan mereka dihalang oleh bebebrapa haiwan yg hodoh dn menggelikan. Dengan badan yg menggerutu dn mengeleber hingga ke tana, dan mata merah berair yg bersinar. Fuh amat menyeramkan.

Ahh! Terlambat sudah. Mereka harus berlawan dgn kegelapan utk menamatkan semua ini.

Keempat empat mereka sudah siap sedia dengan kekuda memasing. Bersedia utk berlawan. Inilah penghabisan segala galanya. Kegelapan akan dimusnahkan sekarang juga.

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷jenggg thats all. The end. 😂

A Secret Of Magic Where stories live. Discover now