bab 2

3.3K 220 0
                                    

Kringgggggg!!! Loceng sekolah nyaring berbunyi menandakan yang sesi pembelajaran akan bermula.

Kelas 5 victor, aku memandang papan tanda kelas tersebut. Bersamaku abangku dan  pengetua disekolah itu mengiring kami ke kelas.

Suara guru mula kedengaran menandakan pembelajaran telah dimulakan. Aku sudah tidak sabar mahu berjumpa dengan rakan- rakanku. Aku lihat muka abang tenang je.

Pengetua mendahului kami masuk ke kelas. "Selamat pagi semua" ." selamat pagi pengetua"jawab mereka beramai-ramai. "Hari ini saya ingin memperkenalkan 2 orang rakan baru kamu. Kelas itu mula riuh dengan bisikan. " kamu berdua boleh masuk," toleh si pengetua ke arah kami. Murid - murid di belakang mula mengintai - intai keluar mahu melihat kami. Kami melangkah masuk, serentak dengan itu murid yg terintai - intai di belakang terus jatuh ke lantai. Kami yg melihat murid lelaki itu jatuh hanya menggelakkanya.

Mereka mula berbisik antara satu sama lain melihat kami. Mereka boleh mendengar jelas ape yg dikatakan. "Wah cantiknya perempuan tu" " comelnya" "hensemnya  yg lelaki tu,aq rasa dh jatuh cinta " " cool gila ". Mereka memuji tanpa henti smbil membulat mata masing- masing.

Lily hanya mampu tersenyum mendengar pujian mereka. Serentak itu dia mendengar suara abangnya di kepala "kau jgn nak kembang sangat eh lily" sempat lagi abangnya menggunakan kuasa psikik. Baru dia hendak membalas, suara pengetua bergema.

"Okay cukup semuanya, lowen , liliana perkenalkn diri kamu berdua".

"hye nama saya lowen edward, saya abang kembar kepada lily" kata lowen ringkas sambil menyelak rambutnya  yang hitam pekat ke belakang. Daripada aksinya itu membuatkan pelajar perempuan di kelasnya  tak henti menganga mulut mereka sambil anak mata masing- masing bertukar bentuk dari bulat kepada bentuk love.

Tiba pula giliran lily. "Hey saya adik kembar kepada lowen, nama saya liliana edward panggil lily je." habis je dia berkata angin sepoi sepoi mula mengibarkan rambutnya yang coklat keperangan dan lurus itu kebelakang. Pelajar - pelajar lelaki mula menitiskan air liur mereka, ada yg jatuh kebelakang dari tempatnya. Dahsyat.

Pengetua berkata sepatah dua kepada guru kelas mereka kemudian keluar daripada kelas itu.

"Baiklah lily awak duduk di sebelah sarah, lowen awak duduk di sebelah zack " "baiklah cikgu, "kata mereka serentak.

Sesi pembelajaran mereka bermula kembali dengan lancar. 

"I'm home" kata lily ketika sampai kerumahnya. Lily dan Lowen hanya berjalan dari sekolah ke rumah mereka. Sekolah mereka tidaklah berapa jauh dari kawasan rumahnya.

"Oh kamu berdua dah balik, so how ' s your school ?" tanya mummynya. " oh it's great" kata lowen. "I love that school mummy they are all friendly". Kata lily riang. Oh good i'm glad to hear that.

Mummy mereka memang sangat prihatin , sporting dan sangat cantik. Kecantikannya diwarisi oleh Lily. Dia lebih dikenali sebagai Pn.Hanna. Dia hanya seorang isteri sepenuh masa. Papanya pula bernama En. Edward,bekerja sebagai Ceo di dalam sebuah syarikat.

Kata ibu bapa mereka, mereka bukanlah berasal dari dunia ini. Oleh itu, mereka mempunyai satu kuasa yg menakjubkan dalam diri mereka.Tapi sayang mereka tidak boleh menggunakannya sewenang-wenangnya di dunia manusia ini. Kerana manusia biasa akan terasa terancam dengan kuasa mereka itu.

Entahlah sebagai anak yg mendengar kata, Lowen dan Lily hanya mengikut kehendak ibu bapa mereka. Mereka pun tidak mahu menimbulkan apa- apa masalah.

A Secret Of Magic Where stories live. Discover now