CHAPTER 14

1.3K 152 11
                                    

Selepas mengemas bilik, Jihyo keluar dan turun ketingkat bawah.Dari tinggal dirumah besar ini dia pandai tidur.Kemas bilik tak pula.Sudahlah tak pandai masak.Dia merasakan serba serbi kekurangan.Sepatutnya dia yang masak dan kemas rumah.Ini dah terbalik.Perasaan malu menerpa.Tengok sahaja sekarang dia terbau masakan didapur.Ini sudah tentu Baekhyun yang masak.Dia menapak ke dapur.Masih rasa kekok dengan apa yang telah berlaku.

"Morning, dear"

"Morning"

Mereka saling berbalas senyuman.walaupun ada sedikit rasa janggal.

"Awak masak apa?"tanya Jihyo cuba untuk menghilangkan rasa janggal antara mereka.Tidak salah dia memulakan perbualan.

"Just Nasi Goreng sayang.Kalau sayang nak makan benda lain saya boleh buat pesanan"

Jihyo mengeleng.Dia menghampiri Baekhyun dan berdiri disebelah lelaki itu.Baekhyun betul-betul nampak comel dan matang berdiri sambil memasak dengan apron bunga-bunga dibadan.pakejnya mengikuti lengkap.Seorang lelaki yang kacak,popular,pandai masak dan banyak yang Jihyo belajar tentang sikap suaminya ini.Sikap Baekhyun yang Jihyo sengaja kaburkan dari pandangannya kerana sering nampak kebencian dan kemarahan.

"Sepatutnya saya yang buat semua ni.Mianhe.. Saya tak menjadi isteri yang baik"

Ungkapan Jihyo itu membuatkan Baekhyun tersenyum tidak percaya.Dia tidak kisah Jihyo tidak tahu memasak.Paling penting sekarang terungkap dibibir Jihyo perkataan isteri.Itu sudah cukup bagi dia.

"It's okay, dear.Saya kan boleh masak.Nanti saya ajarkan awak masak ok"balas Baekhyun.Sedia untuk mengajar apa sahaja kepada isteri tercinta.

"Saya betul-betul rasa malu sekarang"

Jihyo merasakan wajahnya panas.Malu apabila Baekhyun cakap ingin mengajarnya memasak.Seorang perempuan sepatutnya pandai memasak.

Baekhyun gelak kecil melihat tingkah Jihyo."Janganlah malu.Bukannya ada orang lain.Kita je kan ni"

Jihyo senyum malu.

"Jom kita sarapan"ajak Baekhyun.Nasi goreng yang sudah dimasukkan kedalam bekas dibawa kemeja makan.Mereka duduk saling berhadapan.

"Biar saya buat"

Sudip ditangan Baekhyun diambil oleh Jihyo.Baekhyun senyum melihat Jihyo.Memulakan tugasnya sebagai seorang isteri.Dia merasakan kebahagiaan.Jihyo dipandang dengan perasaan cinta yang teramat.Wajah itu sangat cantik.Sedap mata memandang.Tetapi disebalik kecantikan itu, Baekhyun tahu kini.Serba sedikit dia mengenali siapa isterinya ini.

"Thank you, sayang"

Jihyo balas dengan senyuman.

"Ermm..hari ni saya nak bawa sayang keluar.Sayang nak tak?"tanya Baekhyun.Nasi Goreng disuapkan kedalam mulut.Dikunyah dengan perlahan.

"Pergi mana?"

"Kita date"

Jawapan Baekhyun membuatkan dahi Jihyo berkerut.

"Date?"

Baekhyun mengangguk.

"Kalau peminat awak tahu?"tanya Jihyo.Menyatakan kerisauannya.Dia kenal sangat peminat Baekhyun yang lain.Sangat menakutkan.

"Sayang janganlah risau.Diorang tak akan tahu.Yang penting hari ni saya nak date dengan sayang"

Dia tahu Jihyo risau.Takut.Jika peminat mengetahui tentang mereka.serta merta Jihyo dalam situasi yang tidak berapa baik.Peminat yang obses terhadapnya boleh buat apa sahaja.Mengutuk, menghina, malahan lagi parah adalah mencederakan.Dia tidak ingin itu terjadi.Disebabkan itulah fia harus melindungi isterinya itu.Dia tahu yang lambat laun akan terbongkar juga.Tetapi biarlah sekarang dia menikmati dan mencipta memori indah bersama Jihyo.

[ C ] who? fall in love with fan • bbhWhere stories live. Discover now