Part1💕

78 7 1
                                    

************************************
Min Ra melihat dirinya di hadapan cermin yang berada di biliknya itu sambil membetulkan kaca mata yang besar dan bulat itu. Min Ra mempunyai anak mata yang agak bulat dan berwarna coklat gitu. Bibirnya berwarna merah jambu dan bulu matanya melentik. Min Ra jugak memiliki warna kulit yang cerah dan juga lembut. Tapi cuma satu je kekurangan Min Ra. Bertubuh agak sedikit 'chubby'. Macam nak cubit je pipi pau dia tu. Geramnya. Kalau bole dia nak jadi kurus cantik seperti noona nya itu. Dia berkaca mata tapi bukan kaca mata yang biasa tu tapi yang Min Ra pakai itu kaca mata yang bulat, besar macam gajah 'org kata la'. Wajah Min Ra bukan lah lawa sangat macam gadis yang lain tu. Dah lah rabun teruk,muka tak lawa,agak pendek orangnya. Tapi nasib baik la Min Ra ni berkulit cerah... Senang citer Min Ra ni seorang gadis yang biasa tak ada keistimewaan langsung 'budak nerd'. Min Ra mengeluh...

Bukannya dia tak nak bersyukur dengan apa yang dia miliki sekarang ni. Cuma kadang2 dia nak sangat jadi cantik macam gadis yang lain. Penampilannya juga tidak lah seperti gadis lain yang berketerampilan meletops cun modern gitu. Hanya Tshirt berlengan panjang serta skirt labuh yang menjadi kebanggaan dirinya sendiri. Diikat ponytail dan menyepit rambutnya pada bahagian kanan lalu mengambil kunci yang terletak di dinding dan menggalas beg nya itu . Get Ready to go the Library.

************************************

"Kenapa?" Soal Jung Kook dan matanya merenung Bella. Bella mengeluh yang sebenarnya dia dah tak tahan dengan semua ini dan tak sanggup nak lalui semua ini. Terpaksa dia harus menamatkan semua ini sekarang juga.

"I akan balik semula ke America, Jung Kook. Tolong lah lepaskan I sekarang jugak. Lagipun I dah ada pengganti U" luah Bella perlahan. Hati Jung Kook rasa bagaikan sedang dihiris dengan pisau yang sangat tajam setajam tajam duri dan dikoyak koyak apabila dia menyedari yang Bella berkata sebegitu. Tapi Jung Kook tidak menghiraukan kata2 Bella tadi.

"Please Bella. Dont leave me! I really love you...You're my first love! Tapi kenapa dengan semudah itu je U dah ada penganti I? Dulu U kata U nak hidup dengan I sampai bila2 kecuali kematian. Tapi sekarang betapa muda nya U nak akhiri hubungan ni?" Ya memang betul Jung Kook teramat sukakan Bella. Wajah America asli milik Bella 'om puteh' boleh membuat dia setiap hari setiap malam pastinya  terigau kan wajah gadis itu. Tubuhnya yang tinggi, ramping dan agak seksi membuatkan Jung Kook tidak berasa jemu memandangnya. Rambutnya perang dan lurus. Senang citer Bella ni memang gadis yang cantik! Memang ciri2 gadis yang Jung Kook impikan!  Takkan lah semudah itu je Jung Kook nak lepaskan? No Way!

"Mianhae.." Bella menunduk dan mengundur ke belakang sedikit. Dia dah terlalu bosan dengan sikap Jung Kook yang sekarang ni. Bagi dia dah tak ada apa2 yang menarik lagi tentang diri Jung Kook.

"No Bella! Kajima! Please!" Jung Kook terus memegang tangan Bella. Langkah Bella terhenti. "Let me go.." perlahan Bella bersuara tanpa melihat wajahnya Jung Kook.

"Why Tell Me Why Bella? I only love you. I only need you. Please lah  jangan buat I macam ni.." Rayu Jung Kook sambil membuahkan senyuman manis. Tapi semuanya sia sia tetap tidak diperdulikan oleh Bella.

"Enough Jung Kook!" Bella menarik tangannya lalu melangkah pergi jauh dari situ. Tanpa memperdulikan Jung Kook dan tinggalkannya seorang diri.

Jung Kook terduduk. Kenapa mesti jadi macam ni? Apa salah aku? Otaknya berserabut. Rambutnya yang smart jadi serabut. Hatinya kacau bilau bagai dilanda ribut. Dia macam orang yang hilang kawalan sebab ditinggalkan oleh gadis yang amat dia sayangi itu. Air mata lelaki hampir keluar weii 'sob2'. Lantas dia membuka telefonnya lalu mencari nama Taehyung aka V dan menelefonnya.

"V... aku nak jumpa kau sekarang..." ಥ_ಥ

************************************

Jung Kook meluahkan segalanya pada V. Dia tahu V seorang yang boleh memahaminya. Senang or susah Tae Hyung lah satu2 sahabat baiknya yang selalu ada bila dia perlukan. Sebagai seorang sahabat V tekun mendengar segala luahan hati Jung Kook. Tae Hyung turut simpati dengan keadaan Jung Kook yang sekarang ni...

"Sabarlah Jung Kook, kau kena ingat ramai lagi yang nak kan kau. Setakat perempuan macam Bella tu? alahaii... sekali petik jari je ramai perempuan sama datang kat kau" nasihat Tae Hyung.

"Hmmm. Tapi di dia lain V tak sama macam perempuan lain.." suara Jung Kook sedikit tergetar getar.

"Lain? Apa yang lain nya? Sebab dia tu cantik? Sexy? Hot? Pergi kat mana2 pun mesti ada orang puji yang dia tu cantik sangat!Padahal bersepah je aku tengok perempuan macam dia kat luar sana" sindir V sambil ketawa kecil di dalam hati. Jung Kook tidak memperdulikan kata Tae Hyung.

"Aku tau kau sayang nak lepaskan dia sebab dia tu cantik.. Tapi ni reality Kookie, Cantik tu bukan tahan lama pun akan mengendur jugak tapi memakan waktu. Dari awal lagi aku dah cakap, Kalau kau cintakan dia hanya sebab dia tu cantik?  Percayalah hubungan korang tak akan bahagia dan kekal selamanya!" Sekali lagi V menasihati Jung Kook. Jung Kook mengeluh.

Jung Kook termenung sejenak. Ada benar juga kata V.

Patut ke aku ubah cara pemandangan aku terhadap wanita? aku kena ikhlas dan cari yang benar. terlintas dalam pemikiran Jung Kook. w(°o°)w

************************************

Min Ra membaca buku di perpustakaan SOFA sambil memakai earphone dan mendengar lagu 'Just One Day by BTS'. Min Ra sangat leka mendengar lagu kegemarannya sambil ditemani buku. Just One Day One Night... Yeahh~...

Itu sahaja yang membuatkan dia berasa gembira . Seorang kawan pun dia tak punya apatah lagi bestfriend...

Memang ini rutin harian Min Ra ketika cuti semester. Hanya buku jadi peneman setia Min Ra. Min Ra obses dengan buku. Buku novel, fantasi, dongeng yang direka sangat indah. Dan dia juga berharap one day dia akan ada sebuah kisah dongeng dalam hidupnya sepeti buku2 yang dia selalu baca.

Min Ra bangun dan menolak kerusi. Dia hendak mengambil kopi baru yang memang disediakan di dalam perpustakaan SOFA. Kopi tu bukan la minuman kegemaran Min Ra... Memang hanya minuman kopi disediakan disitu. So tak ada pilihan lain lah...

Tiba2 badan Min Ra terasa lemah ketika dia mahu menolak kerusi yang didudukinya itu dan dia tak perasan ada orang dibelakang nya itu. Orang tu perempuan.  Namanya Sinb. Tangannya yang memegang cawan yang tinggal sedikit kopi tertumpah pada baju Sinb.

"Shittttt Yahh!" Marah Sinb. Habis rosak baju aku! Sinb merenung gadis dihadapannya.

"Kau tahu tak baju aku ni lagi mahal dari spec gajah kau tahu tak?!" Sinb menengking Min Ra sambil menunjuk bajunya yang terkena kopi. Jari telunjuknya menolak dahi Min Ra...

"Maafkan saya.. maafkan saya tak sengaja.." Min Ra hanya menunduk dan meminta maaf dan agak rasa takut dan juga malu sebab dimarahi. Dia memang dah biasa kena macam ni.

Tak sengaja konon... Buta ke? mata ada empat pun tak kan tak nampak. Api kemarahan Sinb semakin membuak buak membara! Dia memang pantang orang yang hanya tahu minta maaf je tapi tak mau bertanggungjawab. Maaf kau tu tak cukup tuk ganti baju aku ni!

"Ehh Kau , Kau ikut aku sekarang!" Arah Sinb. Kelam kabut Min Ra dibuatnya lalu dia  mengemas barangnya dan mengikuti Sinb. Haishh... Dia nak buat ape kat aku ni? Hatinya mula resah gelisah... Takkan lah sebab aku tumpahkan kopi kat baju dia... Tapi kan aku bukan nya sengaja pun lain lah kalau aku sengaja nak tumpahkan. Suka hati kau lah nak marah ke nak tengking ke tapi... Rasa macam lain macam pulak, tak sedap hati ni... Min Ra berdoa supaya tak ada benda yang dia tak nak tu berlaku... (´・_・')

To be continued...

:(please read and vote(•ิ_•ิ)?

Real Love -Jeon Jung Kook-Where stories live. Discover now