BAB 4

2.9K 124 3
                                    

Kring!!bunyi jam yang telah disetkan dalam telefon Oppo R9 milik Auni menandakan sudah masuk pukul 6.Auni mengeliat malas.bunyi telefon sudah senyap.dia menyambung tidurnya balik.

Kring!!telefonnya berbunyi lagi Auni sudah naik geram.terus dia melempar telefonnya ke lantai.bunyi kelekuk kuat didengari.Auni mencelik matannya luas.dia memandang lantai.

Tidakkkk!!jerit Auni kuat rasanya seluruh rumah boleh dengar.jirannya yang baru hendak menyarung baju sekolah di tubuhnya tergolek jatuh.pontianak apa pagi-pagi buta macam ni.

Bunyi ketukan di pintu biliknya kedengaran.suara Aus menjerit memintanya membuka pintu.Auni berjalan perlahan membuka pintu biliknya.

"Ya Allah,pontianak!!"jerit Afham melihat Adiknya sendiri.Aus di sebelahnya menyekeh kepala Afham geram.Auni tertunduk menangis.

"Kenapa ni Acu?terjerit kenapa pagi-pagi ni"tanya Aus.Auni teresak-esak.kak Lisa,Isteri Aus memegang bahu adik iparnya.memujuk.

Auni kemudian menunjuk ke arah telefonnya yang sudah pecah skrin itu.Aus dan Afham menepuk dahi serentak.

"Kau menjerit sebab benda ni aje".kata Afham.Auni menjeling geram.

"Itu teefon kesayangan Acu tak."Marah Auni.Aus tersengih lucu.

"Nanti kita gantikan yang baru okey..dah pergi siap.balik sekolah nanti ikut Kak Lisa pergi Mall.kita beli yang baru.dah masuk mandi.lambat pulak ke sekolah"kata Kak lisa.Auni sudah mampu tersenyum.kakak iparku yang tersayang!.Afham mencebik.

"Jangan layan sangat budak ni.nanti makin besar kepala dia Kak Lisa"kata Afham tidak puas hati .

"Eleh,cakap kat kita pulak dia tu manja pon tidak tapi dah beaar kepala.macam kepala hagemaru"balas Auni.Aus dan Alisa ketawa.Auni terus masuk ke dalam biliknya sebelum kena sekeh dengan Afham.

"Padan muka"kata Aus sebelum menarik tangan isteri tercintanya ke tingkat bawah.

Afham di situ menahan geram.

***

Di dalam kelas,Auni duduk di tempatnya sambil melakar sesuatu pada kertas lukisannya.dia tidak menghiraukan suasana kelas yang macam dekat pasar itu.

"Berita tergempar!!!."jerit Hani.salah seorang dari pengosip terkenal dalam kelas 4 Alfa.rakan kelas Auni yang lain sudah berkerumun ke arah Hani.Auni yang mendengar menggeleng perlahan.

"Ada budak baru..dia akan masuk kelas kita.handsome cam gini wehh..tergoda aku"jerit Hani teruja.yamg lain sudah bersorak.
Auni buat tak tahu aje!.

Tiba-tiba muncul cikgu Sally guru kelas 4 Alfa bersama dengan seorang pemuda di belakannya.masing-masing bertempiaran lari ke tempat duduk masing-masing.Auni ketika itu,sibuk menyimpan lukisannya di bawah meja.Maklumlah meja itu penuh dengan buku.kalau masukkan camtu aje rosak lukisan dia

"Assalamualaikum semua.cikgu masuk sekejap aje,cikgu nak perkenalkan rakan baru kamu.sila kenalkan diri kamu"kata Cikgu Sally lembut.Auni pelik mendengar suara cikgunya itu.selalunya kalau tak bertempik memang tak sah.

"Hai,My name is Fahmi Adrian.please treat me nice"kata rakan sekelas itu mendatar.mukanya tanpa riak.Auni masih lagi sibuk dengan lukisnnya tanpa menghiraukan keadaan di dalam kelasnya.

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Suamiku Satu SekolahWhere stories live. Discover now