6

2.8K 273 60
                                    

Song Ji Hyo Pov

Aku tersenyum keseorangan tatkala teringat kejadian semalam. Tak sangka sedingin-dingin Taehyung, ada juga rasa risau terhadap diri aku.

Iphoneku dicapai dari meja. Password ditekan. Aku mengirim message kepadanya.

To: My Honey

Hey, are you busy right now? Boleh tak awak datang rumah saya sekarang? I miss you lah.

Butang 'send' ditekan. Aku tersenyum. Senyumanku tiba-tiba mula pudar apabila teringat bahawa hanya 23 hari je lagi aku dapat bersama dengannya.

Lokasi di mana Taehyung berada telahku kesan apabila sudah lebih setengah jam dia tidak membalas messageku. Amarahku mula naik tapi aku cuba untuk mengawalnya.

The Leapord Voice ? What the heck! Dia buat apa pergi karaoke malam-malam buta ni.

Spek mata hitam aku pakai dan kali ini aku tidak memakai mask. Aku meluru keluar, menaiki kereta dan memandunya laju ke tempat tersebut.

★★★

Kim Taehyung Pov

Otakku sudah pening berfikir bagaimana cara untuk lari daripada perempuan bernama Song Ji Hyo itu.

Message daripadanya dibaca sekilas dan aku mengambil keputusan untuk tidak membalasnya. Calm down, Taehyung ahh. Kau ada 23 hari je lagi jadi boyfriend dia and then hidup kau akan aman as usual!

Aku membetulkan rambutku sedikit dan melangkah keluar daripada tandas menuju ke dalam bilik karaoke. Bila stress aku akan menyanyi! So, that's why aku suka pergi sini sebab tempat ni pun jenis private. No fans!

Pintu dibuka dan aku terkejut melihat seorang perempuan berpakaian seksi sedang duduk di sofa dalam bilik tersebut.

Baru sahaja aku hendak keluar kerana aku rasa mungkin aku tersalah bilik kot. Tiba-tiba perempuan itu menarik aku masuk ke dalam bilik dan mencium bibirku.

Mataku terbeliak. Aku hanya kaku berdiri di situ, tidak berganjak sedikit pun kerana terlalu terkejut. Kemudian, aku terdengar pintu dikuak dari luar menampakkan Jihyo.

Mataku terbuntang luas. Mukanya kemerah-merahan menahan marah melihatku.

Aku ingatkan dia hendak meluru ke arahku dan memberi penumbuk ke arah perempuan yang sedang sibuk mencium aku, tapi sangkaanku meleset apabila dia menutup dan menghempas pintu tersebut kuat lalu beredar dari situ.

Perempuan itu terus melepaskan ciumannya dariku kerana terlalu terkejut mendengar bunyi pintu.

Aku rasa nak tengking je perempuan gila kat depan aku ni sebab dah stole kiss aku tapi aku hanya mengendahkannya dengan berlalu keluar kerana Jihyo lagi penting sekarang.

Jangan salah faham. A-aku risaukan dia bukan sebab aku suka dia or what. Aku just buat macamni sebab deal semalam.

★★★

Bukkkk~

Jihyo jatuh terduduk di atas lantai apabila ada seseorang melanggarnya kuat dari hadapan. Dia geram. Dahlah tadi dia nampak Taehyung cium perempuan lain lepastu sekarang dia dilanggar pulak? Dapat jatuh free lagi!

Jihyo mencapai handbagnya dan bangun dari lantai. "Yahhh, kau siapa ha? Suka hati nenek kau je main langgar a-ak...."

Biji mata Jihyo hampir sahaja keluar melihat jejaka di hadapannya. Rasa marah terdetik di hati terus hilang sekelip mata.

"Emmm, saya minta maaf sangat-sangat sebab terlanggar awak. Saya tak sengaja hehehe." jejaka itu menggaru tengkuknya yang tidak gatal. Malu mungkin?

OMG, so damn handsome!

"Ahh, it's okay. Sorry too sebab tengking awak just now.." jawab Jihyo malu-malu.

"Takpe. Errr, by the way my name is Oh Sehun. I bet you must know who am i right? Saya dari famous group idol, 'EXO'..." jejaka bernama Sehun menghulurkan tangannya untuk bersalam dengan Jihyo. Jihyo menyambutnya.

"Ahh, nae. Im Song Ji Hyo. Just call me Jihyo..." kata Jihyo lembut. Dia cuba untuk mengawal suaranya agar tidak kelihatan terlalu fangirl.

Padahal dalam hati......OMAIGADDD, aku jumpa bias aku dalam EXO. Dahlah dapat pegang tangan dia pulaktu walaupun sekejap.

Jihyo baru perasan bahawa Taehyung sedang mengintipnya dari hadapan sekarang. Senyuman sinis terbit di bibirnya. I'll get my revenge on you, honey.

"Sehun ssi, kalau a-awak tak kesah can i kiss you?" ucap Jihyo ragu-ragu. Kelihatan mata Sehun terbuntang luas mendengarnya.

Belum sempat Sehun hendak menjawab, Jihyo mendekati Sehun. Kakinya dijengket sedikit dan bibir mereka pun bertemu.

Mata Jihyo kelihatan tertutup manakala mata Sehun masih lagi terbuka luas. Terkejut kerana bagaimana orang perempuan yang baru sahaja dikenalinya ini tiba-tiba menciumnya.

Mata Jihyo dibuka sedikit untuk melihat Taehyung. Senyumannya pudar apabila melihat Taehyung sudah tiada di situ. Ciuman dileraikan. Dia mengeluh berat.

Obvious sangat yang dia tak suka pun kat aku sebenarnya! Nak buat dia jealous konon, padahal dia langsung tak hiraukan kau Jihyo ahh. It's okay! Aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku suatu hari nanti...Detik hati Jihyo.

★★★

Oh Sehun Pov

Aku terkejut apabila perempuan cantik bernama Jihyo tiba-tiba menciumku. Ya! Aku panggil dia cantik kerana buat pertama kali aku jumpa perempuan yang cantik bak bidadari ini.

Selepas beberapa minit, dia melepaskan ciuman. Matanya meliar mencari sesuatu dan dia mengeluh. Kenapa muka dia nampak sedih sangat? Tanpa dia sedar, air matanya tiba-tiba mula jatuh satu demi satu. Aku mula pelik dan menggelabah.

"Jihyo ahh? Are you okay? Kenapa awak menangis ni?" tanyaku selembut mungkin. Aku memanggilnya dengan panggilan tidak formal kerana aku seperti tertarik dengan dirinya.

Dia segera mengesat airmatanya, menggeleng kepala dan tersenyum kepadaku.

"Ahh, nothing! Anyway, sorry sebab kiss tanpa your permission tadi. Saya buat semuatu ada sebab tersendiri and i'm really sorry again. I got to go now. Goodbye!"

Keluhan berat dilepaskan olehku apabila melihat dia berlalu. Aku memegang bibirku yang baru sahaja dicium gadis cantik itu tadi. Aku tersenyum sendiri.

I hope i can meet you again, Song Ji Hyo.....

To be continued

Finally, second male lead dah muncul hehe. Sorry sebab tak banyak Taehyo moments in this chapter. Saya janji chapter seterusnya akan banyak Taehyo moments! Votes and comments are really much loved and appreciated. Thanks, guys♥

✔sasaeng + kthWhere stories live. Discover now