##SACK 14

2K 54 0
                                    

"Ilhan apa awak buat tu?"soal adawiyah .

"Tak. ... saya tak buat apapa.EH ibu pangil sekejap eh" berkerut dahi adawiyah , sejak bila ibu pangil ? Tak dengar pon suara ibu . Pelik .

Adawiyah rasa Ilhan seperti melarikan diri nya .

Adawiyah keliru , dia lihat Ibu sedang menaik anak tangga , tapi Ilhan mana? Takkan borak sekejap ?

"Ibu tadi , pangil Ilhan ?"soal adawiyah kepada Ibu. Ibu mengeleng kepala dia .

Adawiyah pelik dan menganguk denga tanda tanya .. apa Ilhan sorok kan kepada aku .

---

Ilhan terduduk diam di taman. Apabila dia ada masalah dia akan menuju ke tempat itu untuk mentenangkan fikiran nya

Dia terdengar perbualan fisyah semasa dia mahu mengambil telephone bimbit nya di dalam bilik yang bersebelahan dengan bilik mereka .

Ilhan terkedu. Fisyah masih tidak boleh lupakan dia . Dia tidak tahu nak buat apa or aku rujuk balik kepada fisyah? Nooo ilhan you cant ! Remember what papa said!

"Ilhan jagan nak gatal nak madu semua ! Espacially jagan bermadu dengan fisyah!" Itu lah papa da bagi warning kepada aku.

Ilhan mengeluh!

Dia teringat peristiwa dulu semasa dia berdating dengan fisyah .dia tersenyum sendiran dan airmata dia menitis mengimbas kan memori yang tidak boleh lupa .

Setiap kali dia teringat kepada fisyah . Adawiyah? Cemana dengan adawiyah ? Dia kan pernah beritahu dekat adawiyah dengan kata kata manisnya .sebernarnya dia tipu dirinya sediri sebab dia mahu lupakan fisyah .

Memamg betul kata fisyah Ilhan seorang yang setia pada satu , memang susah aku nak lupa kan fisyah sedangkan aku sudah berkahwin dan memberi harapan tinggi kepada isteri aku adawiyah dan janji kata kata manis dari mulut aku sendiri ughhhh .

Mungkin aku akan membetulkan keadaan . Aku akan .. rapat diri aku dengan fisyah sebagai kawan .aku tahu aku luka kan dia . Aku tidak mampu melihat dia derita lagi.

Selama ni aku rindu fisyah . Aku tahu dia sangat sangat rindu aku .

Aku sayang dia tapi aku mencuba diri aku untuk tidak sayang dia lagi , dan aku cuba untuk sayang ke isteri aku namun tidak berjaya

Aku tahu dia tak makan sebab aku kenal perangai dia . Sedangkan aku tak tahu pernagai isteri aku aku kenal dia macam gitu je . Aku tahu isteri aku seorang yang baik tabah , papa pulak ? papa tidak merestu hubugan kami sebab papa masih menunduh bahawa dia yang penyebab masa kejadian di bilik hari itu ?

* korang igat kan? So takyah nak longstory lagi hahah malas nak type , auhtor seorang yang pemalas Haha *

Adawiyah hanya diam diri , dia tidak membantah dengan sikap bapak mertuanya yang suka menunduh bukan bukan tanpa bukti dan sangat berkeras kepala sekali .

Ugh serabut kepala aku . Kenapa lah oh kenapa, ditakdir kan macam gini. What's life ? Hah nothing at all !!!! !! .semua dah hancur .

Hancurrrr

"Ish kat sini abang rupenya "sapa adawiyah menegur suaminya yang sedang duduk di taman . Ilhan terpanjat .

Adawiyah duduk disebelah Ilhan . Ilhan mensenyum ke adawiyah .

"Apa husband saya buat dekat luar ni ?" Soal adawiyah lembut .Ilhan tersenyum .

"Tengah ambil angin " balas Ilhan .

"Hmm esok kite keluar nak?and teman saya ? "soal adawiyah .

"Pergi mana?"soal Ilhan

"Teman saya pergi graduation day saya !" Ilhan membuat reaksi terpanjat , tak salah dengar ke aku ni . Adawiyah gelak

Selamanya Aku Cinta Kau [C]Where stories live. Discover now