##SACK1

5.6K 106 2
                                    

Perasaan Fisyah sekarang sedang menahan marah, dia tidak suka menunggu orang .kata je 'on the way' tetapi tak nampak pun batang hidung dia langsung .ish .lalu ade seorang mencuit bahu fisyah dari belakang. Fisyah hanya memberi satu jelingan lalu memukul siku jejaka itu dengan geram..

"Lambat!"marah fisyah. Jejaka itu tahu yang fisyah sedang marah ,lalu dia memberikan sekotak forero rocher lalu dia memberikan kepada fisyah dengan senyuman membuat fisyah cair.

Namun fisyah berpura pura buat endah je tetapi dalam hati dia mahu sahaja merampas cokelat feroro rocher dari tagan Ilhan

"Bagi saya tiga alasan kenapa awak lambat!"kata fisyah dengan nada yang seperti merajuk, Ilhan menseyum kecil , "Okay firstly , tayar saya pancit ,saya pinjam adik saya nye kereta, second traffik jam, thirdly, saya jam ke hati awak ,wajah awak yang cantik comel . " fisyah tidak mahu termakan dengan kata kata dia lalu dia tidak bole mengawal, dia terus senyum lebar apabila ilhan menkatakan ayat romantis begitu .

"Kan cair tak?"soal ilhan dan bahu dia menyakat bahu fisyah .
Fisyah pon menjugkit bahu dia lalu dia merampas cokelat dari tagan ilhan lalu membuka plastik itu dan memakan cokelat itu ke mulut dia.

" eh main amik je . "Soal ilhan

" Hehe sory, thankyou for the cokelat !!"terukir senyuman di bibir ilhan . Lalu fisyah jugak menyuap cokelat itu ke mulut ilhan .mereka pon beronda ronda di skeliling mall, kata dia, mahu beli cincin tunang , mereka pun ade hajat mahu bertunang , yela da beberapa tahun da kenal baru sekarang nak plan bertunang dan berumah tangga..

Namun ade sepasang mata melihat mereka dari juah itu adalah Iksan , bibir Iksan menukir satu senyuman palsu , hati dia terlalu sakit , nak buat cemana dia tidak dapat gadis itu. Adakalah jugak iksan mahu menghancurkan hubungan mereka namun Iksan tidak buat, itu semua kerje kerje syaitan yang membisik ke telinga dia , dan dia jugak untuk membuat keputusan untuk melupakan gadis itu namun sudah banyak cara dia lakukan masih jugak dia tidak boleh lupa.

"Iksan Jom "sapa Fazura yang tiba tiba mencuit bahu Iksan .Iksan jugak memadang ke Fazura . Fazura adalah kawan karib nya semasa universiti dulu.
Fazura jugak perasan degan wajah iksan yang sedang muram . Tiba tiba je muka dia muram tadi bukan main ceria sekarang wajah dia menukar muram apakah?

"Wei, kau asal muram sangat ni"soal fazura . Iksan mengeleng kepala dia lalu kedua tagan dia memasuk ke dalam kocek dan berjalan .fazura hairan !

"Eh Iksan sekejap tunggu!"fazura mengejar Iksan . Lalu telefone milik fazura berdering. Dia jugak melihat di screen siapa yang menelefon dia ni. Fazura mengeluh , sekarang ni hati dia sakit dan dia membiarkan panggilan itu ,dia tidak rasa mahu menjawab pangilan itu.

Teka siapa? Teman lelaki fazura lah . Telinga Iksan rimas mendengar bunyi daripada telefone fazura.dia jugak menyoal kepada fazura sambil berjalan ke arah parkir kereta

"Angkat lah tu telefone, wafi call tu !"

"Taknak!"bentak fazura dengan merajuk. Iksan mengeluh kecil .Dia jugak merampas telefone itu dari tangan fazura lalu dia mengangat pangillan itu dari wafi, wafi adalah kawan dia jugak . So Iksan tahu lah masalah dorang ni sebab wafi yang bagitahu kepada Iksan sendiri.

"Assalamualaikum, wafi ,ni awek kau dengan aku , kalau kau nak jumpa kita , jumpa dekat tempat biasa !"kata Iksan di hujung talian

"Okay baik, nanti aku jumpa kau tempat biasa lagipon aku ade bawak teman buat kau!"kata wafi.

"Hah! Teman ape ni? Yela lantak kau lah ,nak bawak siapa!"kata Iksan tak acuh acuh ..

"Okey Set!bye jumpa nanti , kirim salam dekat awek aku bilang dia, jagan merajuk sangat nanti muke berkedut takde orang nak dekat dia !" Gelak Iksan apabila wafi memberitahu begitu, mata fazura asik memadang Iksan yang sedang elok berborak dengan wafi, fazura menjeling tajam kepada

"Wafi cakap ape?"tanya fazura .Iksan jungit bahu dia tadi bukan main lagi taknak angat pangillan dari wafi sekarang ni tanya aku pulak hahaha tu lah takmu merajuk sangat fazura .

"Dia bilang ape?"soal fazura dia pun meninggi suara dia sedikit. Geram pulak dengan Iksan ni apabila dia membalas gitu. Iksan hanya membuat bodoh sahaja dengan pertanyaan fazura.

Iksan membuka pintu kereta dia lalu fazura pulak memgambil tempat di di belakang tak ingin dia nak duduk sebelah Iksan .

---

"Banyak nye awak beli barang barang ni ,macam lah rumah saya ni tak ada barang dapur "kata fisyah, Ilhan memberhenti kereta dia apabila lampu traffik menukar ke merah, ilhan mengelak kecil .aku mengkecilkan mata ku ,apehal dia gelak pulak

"asal awak gelak ,saya tanya ni "soal fisyah dengan tak acuh acuh ,

"haha ,yela tadi abang awak suruh saya belikan barang dapur ,adalah sebab dia menyuruh saya beli barang dapur "jelas Ilhan lalu dia lihat lampu traffik itu menukar ke hijua ,ilhan terserentak lalu dia memandu .

Berkerut dahi fisyah ,kenapa abang menyuruh ilhan beli barangan dapur bukan nya dia boleh masak ,yang boleh masak di dalam rumah adalah bibik ,ibu dan isteri dia .

Aku membuat wajah suspicious .

Lalu aku memadang ke luar tingkap aku .
.aku memikir kisah hidup aku , kalau aku kahwin dengan ilhan , hidup bahagia tak? Aku macam rasa takut ade , rasa nak kahwin je ade, ugh aku keliru. Tapi aku takut kene senasib semacam abang aku,

Abang aku kan seorang ahli gangster dia pon nak cuci tagan , malangnya mark a.k.a ketua gengster , dia tidak mahu abang aku keluar dari geng itu , kalau dia betul betul nak keluar , abang aku harus mentunaikan syarat mark untuk menikahi 'Fatrisyah!' Fatrisyah adalah adik kepada mark .Setahu aku , Fatrisyah ni masih belajar dekat universiti , selalu jugak dia kene kacau dengan musuh musuh abang dia dan abang aku pon terpaksa setuju untuk menikahi dengan adik mark.

Abang aku layan fatrisyah dengan dingin ,pukul? Takde sampai tahap pukul , abang aku takkan abuse isteri sendiri walaupon hati dia belum terbuka hati untuk fatrisyah, selalu jugak abang aku layan macam nak dengan tak nak .aku pon rasa simpati kepada fatrisyah, yelah ade satu kejadian ni, fatrisyah masak untuk suami dia sendiri tapi abang membuang makanan tu dekat tongsampah hais kasihan fatrisyah masak penat penat terus kene buang . Abang ni selalu sakit kan hati fatrisyah. .

"Peep!!!!"

Selamanya Aku Cinta Kau [C]Where stories live. Discover now