chapter 34

2K 163 3
                                    


-5 hari kemudian-

v menarik nafas bagi menenagkan dirinya yang kian bercelaru..hidupnya tunggang langgang sejak Ji hyo hilang tempoh hari..v seolah olah tidak bernyawa lagi..wajahnya pucat dan tidak bermaya..selama beberapa hari itu jugalah v langsung tidak pergi ke sekolah..dia hanya terperuk dalam bilik dan termenung panjang..jejaka itu terasa menyesal yang amat sangat kerana sudah menyakiti Ji hyo..

Baekhyun dan ibu tirinya juga tidak berani menegur v..jejaka itu nampak betul2 menakutkan sejak akhir2 ini..

Sesekali v akan pergi ke rumah Ji hyo..mengetuk pintu rumah gadis itu berharap yang Ji hyo ada di hadapannya..sayangnye..hampa..tiada tanda2 rumah itu berpenghuni..v kecewa..baru sekarang dia merasakan betapa bodohnya dia kerana menyeksa perasaannya,menyeksa Ji hyo dengan sikapnya..

V-*air mata menitis di pipi*Ji hyo..Ji hyo jebal..kembalilah pada aku..Ji hyo..aku betul2 rindukan kau sekarang ni..tolonglah..

Entah apa yang merasuk v pada ketika itu,hatinya mula terdetik mahu berjumpa sehun..dia yakin sehun pasti tahu tentang kehilangan Ji hyo ini..

Dengan tergesa gesa v keluar daripada rumah lantas berjalan mencari sehun..dia pasti sehun ada tinggal berdekatan situ..kalau tidak dia  situ..dia akan cari ke tempat lain..v tidak akan putus asa begitu sahaja mencari Ji hyo..

Akhirnya pencarian v membuahkan hasil..jelas kelihatan sehun sedang berehat di bangku sambil menikmati secawan kopi..wajahnya nampak tenang dari jauh..

V mengaturkan langkah mendekati sehun,wajahnya dipamerkan serius tatkala matanya bertemu dengan anak mata sehun..

Sehun-*bangun*ouh???kau..rupanya..

V-*pandangan tajam ke arah sehun*

Sehun-nak secawan kopi*senyum&hulur kopi dia  pada v*

V-*geleng kepala*tak..pe aku tak nak..

Sehun-nampak macam kau cari aku je..duduk lah dulu*duduk semula atas bangku*

V-*duduk di sebelah sehun*.....

Sehun tersenyum senget..dia boleh menganggak apa yang bermain dalam fikiran v..

Sehun-jadi??apa tujuan kau jumpa aku ni*minum kopi dia*

V-aku..aku nak cari Ji hyo..

Sehun-*pandang v*ok..and?

V-tapi..dia dah tak tinggal kat situ lagi..*kecewa*

Sehun-...

V-tolong aku sehun*pandang sehun*tolong aku cari Ji hyo..aku tahu..ni idea bodoh sebab minta tolong pada ex bf dia..tapi..tapi tolong lah aku sehun..aku..tak boleh hidup tanpa dia lagi..aku cintakan dia sehun..jebal..

Sehun-v...aku tak rasa yang..

V-*melutut*aku sanggup rendahkan maruah aku..demi Ji hyo..aku sanggup buat apa saje kalau kau sanggup tolong aku..

Sehun-*serba salah*aku...

V-jebal..*merayu*

Sehun-urrgghh fine..aku akan tolong..haisshhh confirm2 Ji hyo marah aku..minah tu sekarang ada kat kedai bunga yang ada kat sekitar ni..tak silap aku sebelah kedai hadiah xxx..tapi jauh sikit lah..mesti kau ta..

V-*terus berlari*

Sehun-yay!yay!v!!!eh2 budak ni!aku tak habis cakap lagi dia dah bla macam tu je!bukan nak cakap terima kasih..*senyum*nah..apa2 je lah..*terfikir satu idea*tapi aku..rasa nak tahu je apa respon Ji hyo..baik aku spy dia..












Dari jauh,v dapat melihat dengan jelas kelibat Ji hyo sedang menyusun bunga di luar kedai..v tidak dapat pergi dengan lebih dekat  lagi.seolah olah kakinya terkaku di situ..melihat Ji hyo jauh begini pun sudah cukup untuk membuatnya gembira..rindunya Akhirnya terubat jua..

V-ji hyo..

Jujur v katakan jiwanya memberontak untuk bertemu dengan gadis itu secara berdepan namun..apabila v memikirkan semula dia tidak layak berbuat demikian kerana dia tahu sudah banyak kali jejaka itu menyakiti Ji hyo,sudh beribu kali air mata gadis itu menangis kerana sikapnya..

V tidk dapat meluahkan perasaan terhadap Ji hyo terang terangan  jadi dia mengambil keputusan untuk melakukannya dengan mengunakan telefon bimbitnya..dia mahu menyampaikan mesejnya melalui peti simpanan suara..

Kemungkinan besar Ji hyo akan tidak langsung mendengarnya..

V-yobuseyo Ji hyo..Ji hyo aku nak minta maaf dengan kau sebab selama ni aku dah banyak sakiti kau ..aku lukakan perasaan kau..aku buat kau menangis banyak kali..ye..aku tahu..aku bodoh sebab buat macam tu..aku..dah salah faham pada kau Ji hyo..Ji hyo tolong maafkan aku..

Hari tu kau pernah tanya aku kan..betul ke aku suka seohlyun..*tarik nafas*aniyo..aku tak pernah cintakan dia..aku..aku cintakan kau Ji hyo..aku sangat cintakan kau..waktu tu aku ego Ji hyo..jadi aku nafikan perasaan aku pada kau..

Mesti..kau benci aku kan..sebab tu kau lari daripada aku..mungkin kau patut benci aku sebab aku dah banyak kali sakiti kau..tapi..aku tetap cintakan kau..song.Ji hyo..

Ji hyo..bogoshipeo..nuna...nuna..saranghae..

V mematikan panggilannya dengan air mata yang tidak henti2 mengalir pada pipinya..perlahan lahan di berjalan pergi daripada situ..Sesekali dia berpaling ke belakang untuk melihat gadis kesayangannya itu buat kali terakhir..

Dalam diam dia berharap keajaiban berlaku pada hari krismas itu untuknya..mungkin ini semua terjadi adalah balasan untuknya..??















Tbc

[COMPLETED]Nuna,will U Be Mine?(V♥ji Hyo Love Story)✔✔Where stories live. Discover now