Bab 8

2.5K 74 1
                                    

"Kau tahu tak, aku baca kat internet, ada rumors yang Ben ni tak lurus." Beritahuku kepada Afiqah sewaktu kami berdua sedang memasak hidangan makan tengah hari di dapur.


"Tak lurus? Maksud kau tiga suku ke?" Soal Afiqah, terkejut.


"Isy, kau ni! Bukan tiga sukulah." Jawabku.


"Dah tu?" Soal Afiqah kembali.


"Gay." Jawabku sepatah membuatkan Afiqah terus berpaling ke arahku dengan riak wajah yang terkejut. Pisau yang dipegang terus jatuh ke atas lantai, nasib baik tak tikam kaki.


"Nuha, kau biar betul. He's too hot to be gay lah." Komen Afiqah, tidak setuju.


"Weyh, gay zaman sekarang ni pun ramai yang hot lah." Balasku pula.


"Kau baca gossip kat mana ni? Murai dot com ke?" Soal Afiqah.


"Tak de lah. Aku random search pasal past relationship dia. Tu yang jumpa pasal gay tu. Ingat tak aku ada cerita pasal family angkat dia tu?" Soalku pula.


"Family Mak Engku tu eh?"


Aku angguk.


"Dorang cakap gay partner Ben, anak lelaki kedua Mak Engku tu, Tengku Fiqrash."


Afiqah yang sedang mendengar terus melopong.


"Yang the famous young businessman tu? Dia yang ada architecture firm sendiri tu kan?"


"Ha'ah, yang itulah."


"Eh, kau ni! Percayalah tabloid tu semua. Sejak bila pulak kau rajin nak baca tabloid ni? Dulu kau jugak yang cakap, as a lawyer, kau takkan terima bulat-bulat apa yang ada dekat tabloid tu. Kena siasat, kena ada evidence or proof baru boleh percaya. Sekarang, mana pergi stand kau tu? Dah terjun masuk Pantai Chenang ke?"


"Aku tak cakap aku percaya. Cuma aku ada terbaca, itu je. So, bila aku dah terbaca, aku terfikirsomething. Something fishy pulak tu."


Afiqah hanya menggelengkan kepala, tidak setuju dengan caraku.


"Selain Bella, mamat ais ketul batu tu mana pernah ada relationship dengan mana-mana perempuan. Bella tu pun sebab minah tu yang nak sangat dekat dia. Orang yang paling rapat dengan Ben pun, Tengku Fiqrash tu je lah. Selalu orang nampak dorang pergi mana-mana sekali." Aku mengemukakan hujahku.


"Setiausaha Ben pun lelaki. Selalunya orang akan ambil setiausaha perempuan kan? Aku terfikir jugak kenapa Ben tak nak kahwin dengan Bella."


Afiqah memandang wajahku.


"Kenapa?" Soal Afiqah.

Encik Kutub Utara (SUDAH TERBIT)Where stories live. Discover now