Contract?

1.3K 82 0



di sebuah tempat yang dipenuhi dengan bunga dan dan keindahan....jungkook dan herin duduk di sebuah bangku di bawah pokok redang....

Jungkook: gembira je herin ni

Herin: mestilah....awak dah balik....saya pun dah tahu apa jadi selama ni....takkan nak sedih pulak....

Jungkook: awak ni mmg baik kan....tak menyesal saya jadikan awak booin saya...

Herin: hihi....booin?tapi nnti saya dh bukan booin awak

tiba2 mereka teringat kepada contract yang mereka jnji....jungkook dan herin diam dan tidak berbunyi walau sedikit....masing2 tertanya apa berlaku next?

Setahun Kemudian

seperti yang diketahui jungkook dan herin bukan lagi pasangan suami isteri....kontrak kawin mereka sudah luput dan habis.....

di rumah herin

herin duduk bersila di halaman rumahnya sambil bermain piano di fonnya....dia memasang earphone di telinganya....herin tiba2 memandang ke sebelah rumahnya....dia lihat kini jiran rumahnya bukan bekas suaminya lagi iaitu jungkook....jungkook sudah lama berpindah ke luar negara ikut ommanya....ommanya sungguh kecewa dengan jungkook dan herin....oleh itu omma jungkook membuat keputusan untuk bawa jungkook jauh....herin rasa sedih dan menyesal...tapi dia terimanya dengan hati yang terbuka....

Puan Gong: anak omma ni resah je muka....tak habis2 ke pandang jiran sebelah tu

Herin: hihi....lagipun selama 20 tahun herin duduk sini kan mmg herin suka tengok jiran sebelah....so dh biasa

Puan Gong: dh biasa ke rindu?kalau rindu ckp rindu

Herin: mmg rindu pun....menyesal tahu tak...kalau herin tahu takde herin buat keputusan cm tu

omma herin memukul tangan herin

Puan Gong: tulah tak nak dengar lagi ckp omma....omma dh ckp...lain kali fikir sebelum bertindak....lepastu tak pasal2 menyesal nnti...

Herin: bukannya herin tahu nak jadi....dah takdir kan...

Puan Gong: tapi kalai orng ada otak dia tahu nak buat takdir dia lagi bagus....p

Herin: yelah omma....herin sedar...

continue....

mesti readers lupa kan pasal kawin kontrak diaorng?hihi....apa jadi lepasni....rasa macam diaorng takkan bersama je....huhu...

[COMPLETED] Love Between Nerd And ArrogantRead this story for FREE!