Episode♡3♡

303 16 0
                                    

Ketika berada disekolah Baekhyun dan chanyeol menuju ke bilik guru atas tujuan untuk menyelesaikan beberapa perkara dengan guru kelas.Setelah itu barulah mereka masuk ke dalam kelas.Baekhyun melabuhkan punggung ke atas kerusi lalu memandang yerin.

"hoi!"tegur baekhyun.

"ouh dah sampai rupanya bala ni."kata yerin selamba sambil memandang ke arah tingkap.

"amboi! mulut macam nak cari gaduh je."kata baekhyun.Yerin hanya buat tak tahu saja dengan baekhyun.

"ouh sekarang dah sombong."kata baekhyun lalu mendekati wajah yerin dari belakang kemudian berbisik."kau nak benda tu jadi lagi ke?"ugut baekhyun sengaja mahu buat yerin takut dengannya.' haha sape suruh tak layan aku kan dah kena.'bisik hati baekhyun.

Meremang bulu roma yerin apabila mendengar kata-kata baekhyun. Lantas dia menoleh ke arah baekhyun.tanpa dia sedari perkara yang dikatakan oleh baekhyun sebentar tadi telah berlaku lagi. bibir mereka terlerai apabila kedua-duanya telah sedar akan perkara yang berlaku. Kedua-duanya tergamam seketika. Wajah Yerin sudah berubah Blushing merah jambu pekat!Tanpa dia sedari air matanya mengalir membasahi pipi.
Lantas dia bangun dan berkata pada baekhyun dengan nada geram....

"Kau ni kenapa ha?!aku dah warningkan jangan dekat ngan aku...penat la aku ngan kau ni! kau kene ingat eyh kau tu kekasih orang jaga sikit hati orang lain!fikir hati sendiri je!kau fikir kau siapa ?! I HATE YOU!"yerin berlalu pergi dari situ. yerin menuju ke suatu tempat yang menenangkan jiwanya.Baekhyun pula masih kaku dengan segala yang berlaku. Setelah beberapa minit kemudian puan jung masuk kedalam kelas lantas baekhyun meminta izin untuk pergi ke tandas.Sebenarnya dia mahu mencari yerin. Baekhyun berlari mencari yerin dimerata tempat tetapi masih tida dijumpai. Setelah penat berlari dia berehat dibawah pokok besar.....dia terdengar suara seperti orang menangis dia melihat di belakang sebalik pokok besar yang didudukinya itu rupa-rupanya orang itu adalah yerin. Yerin terduduk di atas rumput akibat tidak kuat untuk berdiri lagi kerana kakinya luka akibat jatuh ketika dia berlari sebentar tadi.Baekhyun mencangkung di hadapan yerin lalu merenung mata yerin .

"gwenchana?"tanya baekhyun simpati.

yerin menggeleng. Baekhyun meluhurkan tangannya ."kajja"ajaknya masuk ke dalam kelas.

Yerin hanya menjeling lalu dia bangun daripada tempatnya itu tetapi dia tetap jatuh pada akhirnya.Baekhyun yang melihat keadaan yerin berasa risau.

"wae?"baekhyun menanyakan kepada yerin setelah melihat yerin tidak mampu untuk berdiri.Baekhyun melihat wajah yerin seperti menahan sakit.Pantas baekhyun melihat ke arah kaki yerin.terdapat luka yang agak serius juga. Pantas baekhyu mendukung yerin menuju ke bilik kesihatan

"kalau nak lari sekali pun dari aku jangan lah sampai lukakan diri sendiri."kata baekhyun.

"turunkan aku la !!!"yerin tidak berhenti menjerit.

"diam la sebelum aku buat lagi macam tadi kau nak ke?!"kata baekhyun tegas.

lantas yerin terdiam. Setelah berada dibilik kesihatan baekhyun membaringkan yerin diatas katil lalu mengambil ubat kemudian disapukan kaki yerin perlahan. Yerin mengadu kesakitan tetapi masih berusaha untuk menahan.

"mianhe."kata baekhyun.

"sudah la bendah dah lepas.. "kata yerin yang masih menahan sakitnya.

"kau tak bencikan aku kan?"tanya baekhyun berhenti menyapu ubat.

"siapa kata? aku tetap bencikan kau."kata yerin tanpa melihat baekhyun.

"please la jangan la cam ni ngan aku. kau je la perempuan yang rapat ngan aku kat sekolah ni."kata baekhyun merayu.

"hmm.."yerin berasa malas untuk berkata lagi.

Setelah selesai membalut kaki yerin baekhyun masuk ke dalam kelas....Apabila sudah berada di depan pintu kelas baekhyun mengetuk pintu lalu menuju ke tempat duduknya....

"baekhyun mana pergi rakan yang sepatutnya berada disebelah kamu itu.?"tanya puan jung apabila mendapati ketiadaan kelas di dalam kelasnya.

"kaki dia cedera cikgu...jadi sekaranf ni dia berada di bilik kesihatan ."jawab baekhyun pantas.

"macam-macam la kamu ni."puan jung menyambung kembalii ucapan yang dia mahu ucapkan pada muridnya.Baekhyun memberikan tumpuan sepenuhnya pada puan jung.

Apabila sudah tiba waktu rehat baekhyun mahu menuju ke bilik kesihatan tetapi dihalang oleh taeyeon.Taeyeon menahan baekhyun dengan memegang tangan baekhyun .

"oppa nak ke mana?"taeyeon menunjukkan reaksi seriusnya.

"bilik kesihatan."jawab baekhyun ringkas.hairan dia apabila melihat sifat gedik taeyeon menghilang ketika itu.

"buat apa?"tanya taeyeon lagi.

"mesti sebab yerin kan."sambung taeyeon membuat andaian.

"oppa kene pergi cepat ni pegi dulu eyh."baekhyun melepaskan genggaman taeyeon sebentar tadi lalu berjalan pantas menuju ke bilik kesihatan.

Taeyeon mengejar baekhyun dari belakang angkara baekhyun terlalu laju taeyeon menjerit kecil...

"oppa tunggu oppa tak boleh pergi!"walaupun suaranya sudah sampai peringkat yang teratas tetapi masih tidak dapat didengari oleh baekhyun .

"BYUN BAEK HYUN!!!"taeyeon menjerit lebih kuat tetapi masih tidak dapat didengari baekhyun.

"ouh cam ni kau ngan aku eyh?!kau tunggu yerin aku akan buat hidup kau sengsara lepas ni.!kau belum kenal siapa aku..." kata taeyeon seorang diri dengan nada yang agak marah .taeyeon mengukirkan senyuman sinis.

Beautiful♡~2Donde viven las historias. Descúbrelo ahora