-You-

1K 145 0
                                    


Aku berjalan melintasi Taehyung semasa ingin masuk ke dalam kelas. Dia yang segak memakai uniform sekolah itu memandangku sekilas. Dia nampak handsome hari ini. Style rambut dia pun dah berubah. Nak minta signature boleh?

Tapi aku tolak semua itu ke tepi dan bernekad untuk meneruskan perjalananku. Tetapi pergerakanku terhenti apabila Taehyung memaut lenganku.

Seriously, are you going to fight with me in this beautiful and peaceful morning.

Uh?

"We need to talk."ujar Taehyung. Suaranya kedengaran serius. Seperti ada perkara mustahak yang ingin dibincangkan olehnya. Aku mula memandangnya sambil berpeluk tubuh.

"Just go ahead."balasku dingin. Bersedia untuk mendengar apa yang ingin diperkatakan oleh Taehyung a.ka. vampire dalam diam.

But actually I'm not ready yet.

"Not here! Follow me."

Taehyung dengan selamba hipponya menarik tanganku. Kalau ya pun, bagilah aku letak beg aku dulu. Berat tau tak!? Tarik nafas pun aku belum. Pak Cik ni memang betul-betul lah.Menyakitkan hati orang ja! Mahu tidak mahu terpaksaklah aku mengikut kehendaknya.

Kami berhenti apabila tiba di rooftop. Ku perhati kawasan sekeliling. Sunyi. Cuma aku dan Taehyung sahaja di situ.

Lenganku yang masih lagi digenggam oleh Taehyung, aku cuba lepaskan.

"Benda apa yang awak nak cakap dengan saya tu?"soalku dengan nada malas. Aku betul-betul tiada mood untuk bercakap sekarang ni. Tertipu dengan Taehyung! Dia tipu aku! Dia rahsiakan yang dia tu vampire! Rasa macam benda tu tak logik langsung tapi itulah realitinya.

Taehyung mula mendekatkan jaraknya denganku. Disebabkan aku rasa kurang selesa, jadi aku pun buat keputusan untuk berundur ke belakang. Tapi makhluk yang bernama Taehyung tu tetap mendekatiku. Dan langkahku terhenti apabila badanku mula bersentuh dengan dinding. Jarak aku dan Taehyung cuma bebarapa cm sahaja. Perasaan takut mula menyelubungi diriku. Yalah...siapa tak takut kalau aku berdua ja dengan dia. Dahlah dia tu vampire! Creepy!

"C-ce-cepatlah cakap! Benda apa yang awak nak cakap dengan saya tu?"gesaku.

Aku masih lagi berlagak cool.

"Answer my question truthfully. You already know about me dont you?"

"A-about you? W-what do you mean?"

Soalan Taehyung dijawab dengan soalan.

Taehyung tertawa sinis.

"Stop with your act. I know it all. BTW, Sorry for lying. I didnt mean it."ujaran Taehyung membuatkan aku beralih memandangnya.

'How did he know?'

"You dont have to know that. Now I want to ask you something. Do you know anything about Vampire?"

Aku tersentak.

Di-dia boleh baca fikiran aku? Huh!!Apa ni? Suka hati lembu kau ja baca fikiran aku! Eh? Sekarang ni pun kau boleh baca kan? ah! Seriously!

"Of course I dont know. I'm just a human!"nafiku.

"No. I dont think that you just a human. Human can't see us when we changed into Vampire.xBut you. You can see us."

Berkerut dahiku mendengar penjelasan Taehyung. Apa semua ni?

"Wait2! I don't understand."

Vampires In My Life||김태형||Where stories live. Discover now