Bab 16

2.2K 155 14
                                    

"omma kemana? Lama kami tunggu..." kata Yujin sambil memegang tangan Jihyo. Taehyung menghampirinya. Jelas pada wajahnya yang dia risau.

"You look so pale? Waeyo?" Tanya Taehyung.

Jihyo menggeleng. "Kita balik hotel yea..." kata Taehyung.

"Jin..."

Jihyo memandangnya dengan mata yang berkaca. Yujin pula sedang seronok bermain telefon Taehyung. "Jin?"

Taehyung tak keruan.. dia dah muncul semula? Betul ke ni?

"v, saya takut.. tadi, dia hampir membunuh seorang ahjumma yang jual set kaki ayam.. dia marah sebab saya tak cintakan dia lagi.." kata Jihyo lalu memeluk suaminya.

Taehyung memeluk isterinya erat. "Selagi sya masih hidup, dia takkan boleh ambil awak dari saya.." kata Taehyung.

* * *

Jungkook Pov

Kaca mata hitam aku letakkan di atas hidung. Akhirnya, aku sampai di tanah airku pada pukul 1 pagi ni.. Senyuman tak lekang dari bibir. Tak sabar hendak melihat anak perempuan ku yang sudah berusia 4 tahun.

"Encik Jungkook... silakan masuk.." kata salah seorang pemandu aku dalam bahasa Jepun.

Aku menetap di Jepun selama 4 tahun semata mata hendak belajar membunuh saja... Sekarang, membunuh merupakan hobi kegemaran aku..

Terutamanya, Taehyung...aku nak bunuh dia.. rampas Jihyo dan Yujin. Habis cerita. Dan aku nak jadikan Yujin anak perempuan yang paling jahat dalam dunia ni. Generasi Yakuza mesti diteruskan bukan?

* * *

Yujin sudah tidur di dalam dakapan Taehyung. Perlahan lahan Taehyung membaringkannya di sebuah katil bersebelahan katil dia dan katil Jihyo.

"Dia dah tidur?" Tanya Jihyo.

"Dah. Sayang tak tidur?" Tanya Taehyung.

Jihyo menggeleng kepalanya. Perbuatan Jin menghantuinya.. "Jangan fikir pasal dia lagi.. anak kita lebih penting.." kata Taehyung.

Jihyo membaringkan kepalanya di bahu Taehyung. "Gumawo.." kata Jihyo.

"Sebab?"

"sebab jadi suami yang baik dan memahami.. gumawo jugak sebab menyayangi saya dan Yujin sepenuh hati.. sebab tak pernah halang keinginan saya.." kata Jihyo.

Hati Taehyung jadi sebak.. kenapalah, di saat dia sedang mengecapi perasaan gembira, Jin datang dengan membawa malapetaka.

"Yujin happy sangat hari ni.." kata Taehyung sambil melihat anak perempuannya.

Jihyo mengetap bibir. Kalaulah Taehyung tau, dia pasti, Taehyung akan berubah seratus peratus.

"Awak terlampau manjakan Yujin.." kata Jihyo.

"Sbb, dia anak saya.. saya tak nak layan dia macam mana omma dan appa saya layan saya..saya nak dia ada kenangan manis semasa kanak kanak. Sedangkan saya, omma dan appa tak pernah luangkan masa dengan saya... jadi,kalau boleh... saya nak Yujin rasa dihargai dan disayangi. Saya nak dia jadi anak yang paling bahagia dalam dunia ni.." kata Taehyung panjang lebar.

Beautiful AngelWhere stories live. Discover now