04. The Secret

5.6K 245 10
                                    

Jungkook menghiraukan ugutan Yoona sambil cuba untuk mendekati Yoona dengan wajah menggoda membuatkan Yoona mengundur ke belakang dengan panik sambil menelan air liur. Tetiba pintu terbuka...

???: Jungkook?

Langkah Jungkook pantas terhenti apabila seseorang muncul di dalam bilik itu. Jungkook pun memandang ke arah pintu begitu juga dengan Yoona.

Jungkook: Babe?

Jimin: You buat apa ni? Atas katil lagi? *jealous*

Jungkook: Aniya, jangan pikir bukan² babe. I just berbual dengan Yoon? Right Yoon?

Jungkook pantas memandang Yoona sambil membesarkan matanya tanda mengugut membuatkan Yoona menjeling tajam namja di hadapannya itu.

Yoona: Dia just berkenalan dengan aku 😒

Jimin: Tapi---

Jungkook: Khanja babe! Kita tengok drama dengan V dan Hobie hyung.

Jungkook pun meninggalkan katil dan menghampiri Jimin. Pantas bahu Jimin dipeluk erat oleh Jungkook seraya dia menarik Jimin keluar dari bilik tersebut. Setelah kelibat pasangan itu menghilang, Yoona pun mengeluh geram.

Yoona: Tak guna punya Jungkook! Kau pikir aku tergoda? Sorry to say pabo 😒

Yoona pun kembali berbaring sambil menyambung aktivitinya iaitu mendengar lagu, cuba untuk melupakan scene sebentar tadi.

-SKIP-

Dari petang sampai malam, Yoona hanya terperuk di dalam bilik kerana malas untuk beramah mesra dengan namja² di dalam dorm tersebut. Akhirnya setelah kelaparan, dia pun mengambil keputusan untuk keluar mencari makanan, bosan melepak di dalam bilik.

Yoona: Laparnya~ *usap perut* Ada makanan ka dalam dorm ni?

Yoona pun melangkah ke arah dapur sambil mengusap perutnya. Ketika dalam perjalanan ke dapur, langkah Yoona terhenti apabila terdengar sebuah musik yang rancak berserta nyanyian.

Yoona: Eoh? Sapa pulak yang pasang musik ni? Rancak lagi. Takkan Bts? Suga maybe.

Yoona pun melangkah mengikut alunan musik tersebut yang membawanya ke practice room. Dia pun menolak pintu bilik itu perlahan² seraya memerhatikan apa yang berlaku di dalam. Pantas terlopong mulut Yoona seketika melihat...

BTS!!

Mereka sedang rancak menari lagu dari kumpulan namja. Pantas dahi Yoona berkerut, bukan ka Bts gay? Mustahil diaorang layan lagu sebegitu. Secara logik, sepatutnya lagu berunsur romantic dan sweet.

-Meanwhile-

Bts baru sahaja selesai berlatih lagu 'Fire'. Lantas Suga berbaring di atas lantai sambil menutup kedua matanya. RM pula mengambil tempat di sebelah Suga. VHope juga dengan senyuman lebar berbaring sambil berpegangan tangan. Manakala Jungkook mengambil air mineral dan memberikan kepada hyungnya yang lain. Tetiba Jin mencapai camera dan join Bts.

Jin: Guys! Smile!

CLICK CLICK

Jin mengambil gambar Bts yang sedang berpeluh teruk itu. Mereka pun berselfie bersama. Suga juga turut serta join sambil tersenyum gummy. Manakala Yoona masih lagi memerhatikan tanpa bersuara. Otaknya masih blank dengan keadaan tersebut. Tiba²...

Jin: Yang tengah mengendap tu, tak nak masuk ka?

Teguran Jin membuatkan Yoona terkejut besar. Bts pantas memandang ke arah pintu sambil tersenyum. Yoona pun dengan wajah selamba masuk sambil tersengih².

Yoona: Mana korang tahu aku tengah mengendap korang?

Jin: Ni. *tunjuk phone* Gambar you ada dalam selca yang kitaorang snap tadi.

Yoona: Alah~ Kantoi! *pout*

JiKook: //Heh, cute~ //

Yoona: Korang buat apa ni?

V: Baring. *blur*

RM: Duduk. *blur*

Jimin: Duduk sebelah Jungkook. *join blur*

Suga: Hampir masuk dalam mimpi. *cakap sambil tutup mata + mamai*

Jin: Duduk sambil tengok you. *blur*

Jhope: Baring sebelah V. *blur*

Jungkook: Tengok you. *join blur*

Yoona: Dummy, maksud aku tadi lah.

Jhope: Cakap lah. Dance 😁

Yoona hanya mengangguk kecil, tiada idea untuk meneruskan perbualan. Tetiba dia terpandang Jimin yang sedang memeluk pinggang Jungkook dengan erat manakala Jungkook kelihatan sangat selesa berada di dalam dakapan Jimin.

Yoona: Wae kau gatal sangat dengan Jungkook? *pandang Jimin*

Jimin: *terkejut*

Jungkook: Kenapa you tanya macam tu?

Yoona: Aku dengar yang Jimin ni virus gay dan kau namjachin dia. Tu yang aku tanya, curious je. *selamba*

Bts: *terdiam*

Jimin: I masuk bilik dulu, nak mandi.

Jimin terus bangun dan blah meninggalkan Bts bersama Yoona dengan wajah yang jelas bahawa dia sedikit terasa hati akan kata² Yoona. Yoona yang perasan akan perubahan wajah Jimin pantas mengangkat kening kirinya.

Yoona: Waeyo? Aku tercakap salah ka?

RM: Ada benda yang you tak tahu.

Jin: Kita orang je tahu.

V: Benda yang penting.

Jhope: Pasal Jimin.

Tetiba Suga bangun dari pembaringan seraya memandang tepat wajah Yoona.

Suga: Yang buat dia jadi gay.

Jungkook: Dan sangat perit.

Yoona: Mwo? Cakap lah.

Jungkook: It's a secret.

Yoona: So this is Jimin's secret?

Bts hanya mengangguk kecil sambil mengeluh pasrah. Setelah itu, Jin mengajak Bts dan Yoona untuk makan malam bagi menutup perbualan tentang Jimin.

-Meanwhile-

Jimin duduk di dalam tub mandi yang melimpah dengan air. Manakala air matanya mengalir di pipi. Badan dan rambutnya basah. Di tangannya terdapat sebuah gambar yang ditatap dengan pandangan sayu.

Jimin: Aku tak nak pun jadi gay. Yeoja semua kejam, aku tak nak dan tak sanggup untuk berhadapan dengan yeoja. Biar lah aku macam ni selamanya.

Bisik Jimin kepada dirinya membuatkan perasaan sakit di dadanya muncul kembali. Pantas air mata Jimin kembali mengalir, mengenangkan kisah silam.

-TBC-

Mian lama tak update 😁 Huhu, by the way tak ada mood sebab tetiba phone rosak 😂 Rahsia apa sebenarnya tu? Don't forget to vote and comment 😚❤

Byuntae School | JJK [EBOOK VER]Where stories live. Discover now