BAB 9

3.7K 226 76
                                    

Taehyung mula mendekati wanita yang terduduk kaku dihadapannya sambil tangannya menjinjit beg plastik berwarna putih. Hera tergamam, mukanya di tundukkan sedikit, pipinya cuba dikesat berulang kali agar tiada lagi air mata yang bersisa. Dia bingkas bangun dari sisi katil tempat dia menyandar tadi, takut nanti dirinya ditengking pula oleh lelaki itu.

Taehyung mengeluarkan timun yang sudah siap dihiris dari beg plastik lalu diberikan kepada Hera.

'Ambil ni, supaya bengkak kat mata kau tu hilang.. Nanti diorang semua sangka aku dera kau pula'

Hera mengecilkan matanya untuk mengenal pasti benda yang ada di tangan lelaki itu. Dengan perlahan-lahan dia mengambil kepingan-kepingan timun satu persatu, dia cuba mengelakkan jarinya dari bersentuhan.

Taehyung hanya memerhatikan gelagat wanita dihadapannya, kakinya mula melangkah ke birai katil bila kesemua kepingan timun itu sudah bertukar tangan. Dia melepaskan keluhan berat. Badannya direbahkan ke atas katil, selimut ditarik sehingga ke paras dada lalu matanya dipejamkan.

Hera terkebil-kebil melihat timun-timun yang berada di tangannya. Bibirnya tiba-tiba mengukir senyuman. Macam dia tahu-tahu jer yang aku sedang lapar sekarang ni. Desis hatinya. Matanya dipejam erat, mulutnya dibuka sebesar-besarnya lalu mengunyah kepingan timun yang rangup itu. Sedapnya!

Kruup!

Kruup! Kruup!

Taehyung terjaga bila telinganya menangkap bunyi seperti orang sedang mengunyah. Dia menyelak selimut yang menutupi badannya dengan kasar, bengang bila tidurnya asyik diganggu oleh wanita itu.

Mulutnya terngangah melihat Hera yang sedang khusyuk menjama timun-timun pemberiannya tadi. Plastik putih berisi timun yang dibawahnya kebilik tadi sudah tiada rupa seperti plastik lagi. Koyak rabak dibuatnya.

'Yang kau makan timun-timun tu buat apa?!'

Laju Hera menoleh bila terdengar seperti ada orang menengkingnya dari belakang. Suara itu milik suaminya, dia ada buat salah ker? Mungkin juga suaminya sengaja mencari pasal dengannya.

'Err.. bukankah awak yang bagi timun-timun ni kat saya tadi?' Hera berpura-pura kelihatan tenang, tapi jauh disudut hati, dia seperti ingin terjun saja ke luar tingkap bila melihat wajah suaminya yang tidak berhenti merenungnya dengan tajam.

'Kau ni memang menyusahkan aku betullah! Yang kau makan timun tu buat apa? Aku suruh kau pakai bukan makan!'

'Pakai? Pakai kat mana?' Hera mengerutkan dahi, dia langsung tidak faham apa yang lelaki dihadapannya itu cuba sampaikan.

'Kat mata kau lah, apa lagi!'

Minda Hera seakan mencerna ayat Taehyung sebentar tadi. Kat mata? Biar betul, jangan-jangan ini muslihat dia untuk kenakan aku.

'Saya tak pandai'

Taehyung merengus kasar. Nafasnya ditarik dan dihembus berulang kali, entah dari ceruk manalah perempuan ni tinggal, sehingga asas kecantikan seperti itu pun dia tak tahu.

'Mari sini timun tu! biar aku letakkan, benda macam ni pun kau tak tahu' Suara Taehyung turun sedikit, mungkin sudah penat melayan karenah wanita dihadapannya itu.

'Baringlah, tunggu apa lagi! Ker kau nak aku baringkan?'

Hera segera merebahkan badannya ke lantai yang telah dialas dengan cadar miliknya, lalu matanya ditutup sebagai tanda yang dia sudah bersedia. Bimbang kalau Taehyung betul-betul merealisasikan ayatnya tadi.

Taehyung tersengih, geli pula hatinya melihat wajah kusut wanita itu. Sekeping timun diletakkan di atas mata kanan Hera manakala sekeping lagi di sebelah kiri matanya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 29, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Evil Husband Where stories live. Discover now