Bab 45

5.9K 153 10
                                    

Selepas dua hari teman lelaki Zara masuk meminang terus aja Zafa bertolak ke Korea.Zara dilarang mengikut Zafa kerana kata Puan Zamilah dan Encik Nasir, Zara darah manis.Dia akan bernikah dalam masa 5 bulan lagi.Tarikh sudah dibincangkan.

'Hello.Harris I dah sampai ni.You memang ada dekat Korea kan?'

'Ya baby.I ada dekat Korea and dekat belakang you aja ni' terus Zafa memusingkan badannya ke arah belakang.Dia memandang Harris yang tersenyum bagai kerang busuk.Zafa menghampiri Harris yang segak memakai baju kemeja hitam bertie merah.

'Woowww, you look more beautiful now huh?'Harris memuji Zafa sebelum Zafa sempat memberi salam.

'You pun apa kurangnya Harris' Zafa saja berbasa-basi.Tapi memang Harris makin handsome.

'Thank you darling.Jom kita check in hotel I.I dah tempah khas bilik VVIP untuk you'Harris memang macam ni.Masa dia duduk 3 tahun dekat Korea pun dia bagi Zafa duduk dekat hotel tu tanpa apa-apa charge.

'Okey jom' Zafa mengajak Harris dan Harris menyuruh drivernya mengangkat beg Zafa yang berat macam batu tu.Perempuan biasalah.Nak duduk seminggu macam nak duduk sampai sebulan lebih.

***
Zafa tersenyum memandang pekerja-pekerja Harris.Mereka menunduk hormat kepada Harris dan Zafa.Adab dah dekat sini.

Harris beredar ke arah pekerjanya untuk mengambil card bilik VVIP.((alah card tu yang kunci bilik tu maksud author))

Harris menghampiri Zafa dengan gayanya seperti model sama seperti Zafa.

'Ishhh Harris lambat sangatlah you.Ramai gila yang tengok I sambil sengih-sengih.Asal haa?'Harris tersenyum dan menunjukkan ke arah sesuatu.

'Bapak ahhhh.You ni buat malu I je'Zafa memukul Harris yang berada di depannya.Gambar Zafa modelling tahun lepas sebelum Zafa pulang ke Malaysia dalam bingkai gambar yang bersaiz gila besar tertampal pada dinding hotel itu dan disebelahnya gambar Harris.

'Macam mana I tak nampak tadi? Patut orang asyik tengok.You ni tanggalkan lah.I ni bukan siapa-siapa you pun'

'You akan sentiasa ada dalam hati, kepala dan memori I sampailah I mati.Takde orang yang boleh gantikan tempat you.You are always in my heart'Harris mengalihkan pandangannya ke arah lain apabila merasakan air matanya ingin jatuh.

'Youuu...janganlah macam ni.I rasa bersalah gila.You have future.Umur you dah 26 dah.Kena kahwin dah sepatutnya.Jangan ruined your future because of me'Zafa memberikan kata-kata semangatlah sikit.Gila kau.Harris ni dah macam abang untuk Zafa.Zafa pun dah berlaki.Walaupun dia tengah sakit hati.

'Hmmm.Dahlah pergi masuk bilik dulu.Malam ni you ada raptai untuk fashion show tu kan? So pergi siap mandi lepastu rehat and I pesankan chef hantar makanan masuk bilik you sebab I memang kena rush pergi meeting ni.Tapi malam ni I janji I hantar you.Okey sayang? 'Zafa hanya mengganguk.Malas ingin memarahi Harris sebab memanggilnya sayang.Yalah orang dah sedih.Kenapalah dia tidak aja berusaha membantah perkahwinannya bersama Zul, mungkin dia sudah kahwin dengan Harris yang sangat setia kepadanya.

'Okey.Pergilah.Pukul 7.30 malam you ambik I lepas solat'Harris terus berlalu selepas menyuruh pekerja hotelnya menghantar barang-barang Zafa ke atas.

***

'Yes.This room again and this bed again'Zafa menghempaskan dirinya pada katil king itu.

Zafa berdiri semula dan terus mencapai tuala miliknya di dalam beg dan sehelai bathrobe miliknya yang dibawa sekali.Malas nak share dengan tuala atau bathrobe hotel.

'Ooohhh.
Abang pilih yang mana,
Perawan atau janda,
Perawan memang menawan,
Janda lebih menggoda
Abang pilih yang mana
Perawan atau janda
Perawan memang cantik
Janda lebih menarik
Kalau abang pilih perawan
Masih muda masih segelan
Belum disentuh orang
Belum berpengalaman
Kalau abang pilih janda
Sudah pasti lebih dewasa
Sudah bermain cinta
Banyak pengalamannya'

Sayang kau Abang SadoWhere stories live. Discover now