Bab 16: Finally...

245 26 0
                                    

Dalam Helikopter

Semua duduk termenung . Sungkyu pula merenung ke arah patung yang diberi oleh Sungjong .

' Terima kasih sebab kau lindungi aku and sentiasa mendampingi aku . Sungjong, aku rasa ingin putarkan balik je masa tapi...... . Aku harap kau tenang di sana begitu juga dengan Sungyeol . Dan aku janji , aku akan serahkan patung ni pada mak ayah kau. Ini saja peluang untuk aku membalas jasa kau, Sungjong '

Sungkyu mencium patung tersebut lalu memeluknya dengan meletakkan patung itu pada dadanya . Kemudian, dia mengangkat lutut dan meletakkan kepala pada atas lututnya lalu menangis.

Woohyun melihat Sungkyu . Dia perasan bahawa Sungkyu sedang menangis tapi teragak-agak untuk menegurnya . Walau bagaimanapun, Woohyun cuba menepuk bahu SungKyu tanda memberi semangat kepadanya.

............

Waktu senja

Helikopter mendarat setelah tiba di lokasi . Setelah mendarat, Hyuna, L, Hoya, Woohyun dan Sungkyu keluar dari helikopter begitu juga dengan tentera-tentera .
Seorang daripada tentera tersebut mengarah mereka mengikutnya.

...

"Kamu semua berehat dulu dan esok , ibu bapa kamu akan datang dan membawa kamu pulang " kata tentera itu sambil membuka zip pintu khemah . Mereka pun masuk ke dalam khemah tersebut .

"Fuhh! Ade makanan!" kata Hoya teruja lalu terus ke meja kecil itu dan makan . Kemudian yang lain mengikutinya. Terdapat beberapa keping roti , sebakul buah epal hijau dan air .

Setelah makan , mereka pun tidur .

Keesokkan harinya
Mereka bangun pada masa yang sama seperti teringat sesuatu . Mereka menyebut - nyebut nama mereka sendiri . Setelah itu, mereka terdiam.

"Aku dapat ingatan aku balik !" kata L . "Aku pun !" kata Hyuna begitu juga dengan yang lain. Tiba- tiba , datang tentera semalam . " Sejam lagi ibu bapa kamu akan sampai . Ini sarapan untuk kamu semua" kata tentera itu dan menyerahkan makanan kepada L . Kemudian tentera itu pun beredar . Mereka pula terus menikmati sarapan mereka . Sambil bersarapan , mereka bersembang tentang profil diri sendiri

.........

Sejam telah berlalu

Mereka semua dibawa ke dewan . Apabila masuk ke dalam dewan, mereka terus berasa gembira melihat wajah -wajah ibu bapa mereka lalu pergi memeluk ibu dan bapa masing-masing. Ibu dan bapa mereka menangis teresak-teresak terutamanya ibu bapa L, Woohyun dan Hoya . (Yela, tiga tahun tak berjumpa , mana tak sedihnya)

Sungkyu ternampak ibu bapa yang sedang berbincang dengan tentera lalu pergi ke arah mereka .

" Maaf . Puan ni ibu kepada Sungjong ke?" soal Sungkyu .
"Ye saya . Mana Sungjong ? Mana anak saya? " soal wanita itu pula sambil memegang lengan Sungkyu . Sungkyu terkedu untuk menjawab . "Ma-ma-maafkan saya , ini semua salah saya . Sebab saya la dia terbunuh ." kata Sungkyu sambil melutut . "Apa yang terjadi ?" soal suami wanita tersebut iaitu ayah kepada Sungjong .

Sungkyu berdiri semula dan mengeluarkan patung dari poket seluarnya . " Sepatutnya saya ditembak tetapi Sungjong melindungi saya . Saya betul-betul berasa bersalah , encik, puan . Dan ini patung Sungjong . Sungjong minta kepada saya agar beri kepada encik dan puan . Maafkan saya " kata Sungkyu . Wanita itu mengambil patung tersebut. Kemudian, Sungkyu pun beredar dari situ .

Ketua tentera telah memberitahu kepada ibu dan bapa yang lain bahawa L, Hoya, Woohyun ,Hyuna dan juga Sungkyu sahaja yang terselamat . Dan mereka yang lain telah terbunuh .

Ibu bapa berkenaan terpaksa redha dengan takdir . Ada juga yang menjerit dan menangis mendengar khabar tersebut. Apapun, keadaan telah diredakan .

Akhirnya, mereka pun pulang ke rumah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wait for the last chapter

Don't forget to vote and comment

Thanks for all

Byeeee

Pelari Maze (2015) [COMPLETED]Where stories live. Discover now