Bab 15: Sungjong !

236 23 3
                                    

"NO! Kita tetap akan terbunuh " balas Sungyeol lalu menembak Sungkyu tetapi sempat dihalang oleh Sungjong . Pada masa yang sama , Hoya melontar pisau ke arah Sungyeol . Sungyeol rebah apabila pisau tersebut terkena tepat pada dadanya.

"Arrrh.." keluh Sungjong menahan sakit akibat ditembak oleh Sungyeol. "Sungjong tahan, sikit lagi kita akan keluar dari sini" rayu Sungkyu . Sungjong mengeluarkan patung kecil dari poket seluarnya lalu meletakkannya pada tapak tangan Sungkyu. "To-tolong b-bagi ni kat my-my parents" kata Sungjong .

"No ! No!Kau yg patut bagi bukan aku , please Sungjong " kata Sungkyu lalu air matanya mengalir. Sungkyu menggengam patung tersebut bersama Sungjong. Rakan-rakan lain juga berasa simpati dan mereka hanya mampu melihat .

"Te-ter-terima k-kasih " ucap Sungjong lalu tertutup matanya dan nafasnya terhenti . "Sungjong? Sungjong?! " Sungkyu memanggil namanya.

"No?! No! Sungjong ! Sungjong!" Sungkyu berharapan agar Sungjong masih hidup . Oleh itu, Sungkyu terus menjerit nama Sungjong. Rakan-rakannya cuba menenangkannya .

Tiba-tiba, pintu utama terbuka dan terdapat beberapa tentera masuk ke dalam makmal lalu pergi ke arah mereka.

"Bawa mereka !" arah kapten tentera tersebut. " Ikut kami , jangan risau, kamu semua akan selamat." kata tentera -tentera itu mereka hanya menurut sahaja asalkan mereka selamat.

Tetapi Sungkyu masih berharap pada Sungjong. " Sungkyu , jom! Kita tak boleh buat apa-apa ." rayu Hyuna.
"Hey girl, go!" arah tentera. Hyuna pun terpaksa beredar dari situ.

"Tuan , tolong angkat dia ." rayu Sungkyu . " Kita takde masa , palli! Mari!" arah tentera itu. "No , saya takkan tinggalkan dia! Sungjong ,bangun" tegas Sungkyu.
"Maaf , saya terpaksa bertindak tegas" kata tentera itu lalu menarik Sungkyu dan keluar dari situ.

"Lepaskan saya! " jerit Sungkyu sambil berusaha melepaskan diri. Sungjong dan Sungyeol ditinggalkan.

Luar Bangunan Infinite

Mereka semua dibawa masuk ke dalam helikopter . Sungkyu pula, melihat bangunan itu seperti sedar akan sesuatu. Kemudian, dia pun masuk ke dalam helikopter. Tentera yang terakhir masuk terus menutup pintu helikopter. Selepas itu, helikopter bertolak meninggalkan tapak Infinite .

Semasa helikopter berada di udara, mereka memandang Tapak Glade dan pagar sesat.
"Syukur , kita dah selamat" kata L.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cerita ni sudah hampir ke penghujung . So, nantikan bab seterusnya xD .

Support . Vote . Comment :3

Kamsahamnida

Pelari Maze (2015) [COMPLETED]Where stories live. Discover now