Bab ~ 3

862 54 1
                                    

Di dalam bilik pengetua ~

Bilik pengetua sunyi sepi kerana tiada orang hanya angin penghawa dingin merasai kesejukkan.Tiada seorang pun mengetahui rahsia disebalik bilik pengetua.Jari jemari taeyon pantas menekan butang rahsia yang seakan seperti perhiasan didinding di tutupi di belakang rak buku.Secara automatik pintu rahsia terbuka. Sulli memasuki bilik pengetua lalu mengunci pintu tersebut.

"Mian lambat." Sulli tunduk hormat sambil temengah-mengah kerana penat berlari.

Taeyon mengganguk.Mereka memasuki lif. Lif yang akan membawa mereka kesebuah tempat penyiasatan beroperasi.Pintu lif terbuka setelah tiba di destinasi.Appa taeyon sudah menunggu kedatangan mereka berpeluk tubuh sambil tersenyum penuh makna.

"Tuan." Sullie menunduk hormat.
"Mari."
sulli dan taeyon akur.

Sulli dan taeyon melihat dua susuk badan dihadapan mereka yang sedang sibuk melihat di skrin komputer besar.

Taeyon Pov ~

Sulli menyiku lenganku.Aku memandangnya.
" Namja lahh..fall in love!! " Kata sulli sambil mengawal vokal suaranya.

Aku buat tak endah.Aku berpeluk tubuh.Aku hanya menunggu ucapan dari appa. 'Ni ke dua orang spy dari Busan tu? Bagus ke diaorang nie? Huh..'

"Saya kenalkan,anak saya taeyon dan rakan misinya sulli."
Appa memperkenalkan aku dan sulli terlebih dahulu.aku hanya buat muka tidak berpuas hati.Bukankah appa tahu aku tak suka bekerjasama dengan namja.Ahh !! sudah.

"Sulli imnida." Ucap sulli dengan senyuman cerianya.

"Kai imnida."
"Rookies imnida."

Aku? Aku hanya membalas dengan guapanku.appa menggeleng kepalanya melihat peragaiku.Dengan senang hatinya appa menolak kepala ku.

"Appa!" Panggilku marah.
Sulli dan 2 orang namja itu hanya menahan tawa.

"Call me Madam."

"Madam ?Dah kahwin ke?" Seorang daripada namja itu bertanya.

"If you guys want do this job with us.. ada syaratnya.." taeyon memetik jari.

"First,jangan campurkan hal misi dengan masalah 'percintaan' korang. Family, okay.Second,jangan sesekali bercakap dan sentuh taeyon kecuali hal penting dan bersebab .Third,ini penting! jangan berani suka taeyon.sekian." sulli menepuk tangan setelah 3 syarat itu telah diberi.Senyuman ceria masih segar dibibirnya.

"Simple,okay." Namja itu bersetuju.

"Kes apa appa hari ni?"

Setelah mendengar soalan dari puterinya. Appa terus mencari maklumat dan kes yang akan diserahkan kepada 4 orang spy ini selesaikan.Akhirnya appa menekan pada fail dengan jari telunjuknya.

"Kamu berlima akan menjalankan misi di sini.Istana.Kai dan Rookies akan menyamar sebagai putera Jung dan putera Cheng.taeyon kamu sabagai pembantu peribadi Rookies dan sulli pembantu peribadi kai.Tuan Gary akan menyamar sebagi pengawal perbadi di istana tersebut.Kamu siasat kes kematian puteri Jessica 2 minggu yang lalu.Menurut maklumat yang saya terima,Puteri Jessica telah berjumpa seseorang sebelum dia mati.Suspek masih berada disitu.Tuan Gary akan bantu kamu.Jadi..selamat menjalankan tugas. "

"Yae."

BERSAMBUNG

Spy in Love (complete)Where stories live. Discover now