12

11 4 0
                                    

" UMMI! NI UMMI! KAMAL DAH KATA DIORANG PERGI DATING, UMMI TAK NAK PERCAYA " kata kamal.

" ummi kecewa dengan kamu lea. sampai hati awak tipu ummi. ummi tak kisah pun kamu nak bercinta. tapi, kenapa nak kena sorok sorok? " luah farah aka ummi mereka. kamal mengurut bahu umminya.

" lea ingat ummi marah lea nanti.. " jawab lea sayu.

" aunty, uncle, saya minta maaf. ini semua salah saya. " ucap syabil.

" kamu, kalau nak bercinta dengan anak uncle, boleh. tapi ada beberapa syarat. " kata salahudin.

" apa uncle? "

" ehem ehem. 1, pastikan kamu boleh jaga dia dengan sebaik mungkin. 2, kamu kena setia. 3, jangan panggil uncle atau aunty, panggil ummi abah je. ARRASEO?! "

" NAE! ARRASEO ARRASEO! "

" dah. pergilah sambung dating. " kata farah

" t-tapi. ummi, abah. apa ni. kenapa ummi abah tak hukum kak lea ni? " soal kamal

" engko senyap. pegi balik. "

" ISHH " kamal menghentak hentak kakinya. dia keluar dari rumah ibu bapanya dan terus menuju ke rumah kongsinya. 

...

6:32 PM

" ok lah awak saya masuk dulu ye. hati hati balik. " ucap lea

" ok. bai! "

" baii! "

...

" wuhuuu~ bahagia sungguh harini~ "

" SYABILL!!! AKU TAK AKAN TERIMA KAU SEBAGAI ABANG IPAR AKU! " kamal berlari ke arah syabil dengan penyapu yang di ambil  dari dapur.

" we we. apa ni. lek lek dah ah. " syabil lari menyelamatkan diri.

bung bush kedepok bang

" WUI WUI APA GADO GADO NI?! " marah daniyal

" kau jangan sibuk! ini hal keluarga kitorang! " kata kamal

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 22, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

txt ; ramadhan versionWhere stories live. Discover now