Hijab Safiyyah

By hijablistasis

338 52 4

this story is real and happened to me . So level seram adalah berbeza . If korang tak percaya sokayy ! saya... More

Intro
Eh Siapa tu .
Depression 1.0
Tolong Ingat Mimpi
Suara aku pun sedap !
Kau asal terkejut ?
Bang solat Jumaat ke ?
Tutuplah pintu tandas tu
AsramaPSAS (1)
Asrama PSAS(2)
Asrama PSAS (3)
Malam

si Hitam

14 3 0
By hijablistasis

hai!

Berbalik kepada kejadian ' suara aku pun sedap' bila aku dengar suara perempuan menyanyi . Jadi ini berlaku ketika aku di kampung juga , cuma masa ini raya .

  Dimana pada malam tersebut , Kami ini sepupu baru balik tengok wayang , ada yang duduk di dapur ( tak ingat buat apa) ada yang duduk anjung . So aku sorang ni duduk di ruangtamu yang gelap , sepupu aku yang kecil semua tengah tido berterabur kat lantai . Aku duduk kat sofa , sebab aku agak takut nak naik atas ( rumah 2tingkat ) jadi aku ambil mood . Tangga pun tak buka lampu . Aku pandang tangga aku berfikir nak naik ke tak? Ke nak tidur ja kat bawah . Masa aku pandang tangga yang ditutupi oleh langsir yang jarang berwarna putih serta pantulan lampu di bahagian dapur
Menghasilkan penampakan seekor jerangkung yang sedang menaiki tangga sambil merangkak . Aku mampu pandang dia naik tangga . Jerangkung tak menakutkan bagi aku .

Jadi aku okay ! .

Tahun seterusnya pula , tak ingatlah bila tapi memang masa raya je . Aku ini tidur di bilik atas bersama kakangah , kakayang , Janna dan makcik aku . Masa ini Janna masih baby . So adalah barang-barang baby macam tempat botol susu dan akak aku sediakan tempat bilas botol susu. 

Nak dijadikan cerita , masa kami semua tidur . Aku terasakan sesuatu dimuka aku .'Splashhh !'  air bekas susu tumpah dan elok mendarat kat depan muka aku . Air masuk hidung , terkapai aku bangun dari tidur . " Apani !!! Sampai kena orang !" Aku marah . Semua terjaga " kenapa b?" (Nama manja aku ) " dah tidur ii" . Aku penat sangat jadi aku sambung tidur .

Esoknya , makcik dan pakcik aku semua dah berkumpul di halaman rumah , tiba -tiba aku kena panggil . Diorang bertubi-tubi tanya aku soalan apa jadi . Nak buktikan kat atok aku , yang aku kena kacau . Alhamdulillah , atok mendengar pendapat semua orang dan bersetuju untuk memanggil ustaz .

Tambahan :

Cerita dari arwah paklong aku yang disampaikan dari mulut je mulut sehinggalah ke aku .Memandangkan raya , pintu dapur kampung  ini terbuka sebab bahagian luar itu ada dapur terbuka ( pintu perantaraan dapur basah dan kering ). Tong sampah yang letak sisa makanan tulang semua itu , betul ii duduk di bahagian dapur basah bersebelahan pintu . Maksudnya andai pintu dapur kering dibuka nampak lah tong sampah' di sebelah kiri .

Paklong aku ini tengah malam nak ke tandas (yang aku kena kacau)  jadi bila keluar bilik belah kiri boleh nampak pintu dapur yang basah . Bila paklong toleh kawasan tong sampah itu , rupanya ada satu makhluk ini berpewatakan perempuan berbaju putih tapi gigi taring terkeluar memandang paklong . Teruslah paklong masuk bilik dengan segera dan keesokannya dia demam .

To me , tak dinafikan juga penampakan makhluk bergigi taring ini , sebab masa abang aku kecil pun dia pernah terjumpa. Alhamdulillah , aku tak pernah jumpa dan tak teringin . Sebab aku dapat bayangkan bertapa seramnya muka benda tu.

Continue Reading

You'll Also Like

19.9K 836 32
[MISSION: PROTECT HER] Dikenali sebagai Guardian atau Queen membuatkan mereka dikenali di seluruh dunia kerana kecekapan dan ketangkasan mereka melak...
117K 4.1K 88
Berkenalan di aplikasi Tinder. Bertemu tanpa sengaja. Berkawan. Bercerita. Perhubungan tanpa nama. Bukan kawan sebab perasaan itu, lebih dari seorang...
DERITA (PG13) By Mizz

General Fiction

81.9K 1.7K 14
#2 in general fiction (11/12/2016) Sinopsis: setiap perkahwinan biasanya membawa kebahagiaan namun ada juga perkahwinan yang di sulami dengan penderi...
95.5K 2.8K 55
Pertemuan tak disangka antara Hamizal staff baru di butik bapa saudaranya dan Sharizal mula kecoh berpunca dari secawan kopi??? "Please make a cup...