Hijab Safiyyah

By hijablistasis

339 52 4

this story is real and happened to me . So level seram adalah berbeza . If korang tak percaya sokayy ! saya... More

Intro
Eh Siapa tu .
Depression 1.0
Tolong Ingat Mimpi
Suara aku pun sedap !
Bang solat Jumaat ke ?
si Hitam
Tutuplah pintu tandas tu
AsramaPSAS (1)
Asrama PSAS(2)
Asrama PSAS (3)
Malam

Kau asal terkejut ?

18 4 0
By hijablistasis

Hai readers ! .

Pada malam yang dingin ini , aku nak bercerita mengenai rumah 'permanent' yang aku hidup selama 15 tahun . Rumah berpuaka tapi perlu tinggal sebab bapak aku suka , banyak kemudahan . So tutup mata jelah pasal hantu ini semua .

Safiyyah :

Aku bukan nak buat sesi pengenalan secara menyeluruh pasal rumah aku . But aku just nak cerita seton yang menyerupai ' lelaki tinggi , badan yang biasa , berbaju putih dan berkulit gelap'. So aku bahasa kan benda ni sebagai 'jantan'. Jadi aku akan mulakan dengan cerita aku dulu dan diikuti cerita dari keluarga aku .

Ini bukan kali pertama aku terserempak jantan , mula terjumpa sekitar tahun 2018-2019 ketika aku cuti sem . Cuma tak ingat berapa kali , okay macam ini . Waktu itu maghrib , di rumah ini cuma ada aku dan mama . Bilik aku jenis menghadap seperti satu ruang segi empat yang akan menjadikan perantaraan 3bilik . Bermakna 2bilik saling menghadap  , satu lagi menghadap dinding (Bilik a,b,) . Jadi aku dari bilik A ( bertentangan Bilik B) untuk masuk ke bilik C.

Bilik c ni pintu terbuka tapi ada langsir putih yang menutupi dalam bilik. Aku ni baru ja mandi kelam kabut nak masuk bilik . Masa aku tengah selak langsir nak capai plak lampu kat dinding dalam bilik belah kanan itu . Aku bertembung dengan si jantan ni . Sumpah aku terkejut bukan takut . Yelah , kau keluar bilik dengan berkemban nya tetiba terserempak lelaki . Jantan tu still lelaki an . Aku terkejut jantan pun terkejut , sebab aku terpandang jantan . Aku tak tipu muka jantan terkejut , jantan tu siap ke belakang lepastu ghaib .

Mungkin jantan pikir boleh ghaib la tu sebelum terserempak aku  . Dua kali aku jumpa jantan kat tempat yang sama . Masalahnya aku tak boleh blah! Dia terkejut . Pebenda siaaaa .

Kadang mereka ni menghiburkan. Kadang menakutkan.


Mama :

Okay baiklah , cerita mama pula . Kami ini bertiga suka tidur ruangtamu . So susunan tidur adalah mama , aku dan kakayang yang berada di bahagian terdedah ( maksud aku laluan nak ke dapur gitu) . Disebabkan mama ini selalu bangun tengah malam untuk ke tandas , mama ternampak jantan , yang elokkkkkk baring sebelah kakayang . Baring tegak je menghadap depan . Masalah sekarang ini , mama jenis yang separa sedar aku taktahu nak percaya ke tak pada mulanya . Setelah aku pikir panjang mungkin ya juga , sebab aku pun jumpa dan aku tak pernah cerita bentuk si jantan cuma cakap " haritu nampak setan tu katbblabalabla ". Macam aku cakap mak aku ni separa sedar jadi dia fikir itu adalah boyfriend akak aku , sebabnya boyfriend akak aku gelap ( huhuhu) .

Mak aku cerita pun selepas dengar cerita abang ipar aku . Dan aku turut kongsi kan pengalaman aku kepadanya.

Abang ipar :

Jadi begini , kejadian ini malam dalam pukul 9pm , mama minta bil aku untuk ambilkan daun purut di belakang rumah. Bil pergi berteman anak buah aku (Janna) . Kami pula , tengah duduk di ruangtamu berborak memandang semua balik rumah 'permanent' ini . Bil aku masuk rumah dengan Janna . Muka bil aku ni macam teruja tau nak ceritakan sesuatu kat kami . Bil aku cerita masa bil nak ambil daun limau purut itu . Bil aku terserempak dengan jantan ( describe jantan ) ternyata sama dengan aku dan mama nampak ! . Bil kata bil buat-buat tak nampak si jantan yang tengah berdiri sebelah daun purut . Meremang dibuatnya ! .

Continue Reading

You'll Also Like

70.5K 2.8K 43
Sinopsis "Aku benci orang macam kau ni. Kau ingat kau bagus sangat ke. Siapa la yang malang bersuamikan kau ni agaknya" ~ Raisya Zahra "Kau ingat lel...
26.2K 1K 7
Saya drive hati awak supaya dekat!
14K 643 7
Suzy baru pindah ke sekolah baru. dia berharap dapat kawan yang ramai tp sebaliknya, dia dapat musuh plak!
8.3K 345 24
''Kenapa kau jadi macam ni Sya..Akak tak sangka..Kau sanggup nak bunuh orang pula!'' ''Mama tak pernah ajar anak mama jadi pembunuh.Rizman adalah seb...